Gå til innhold

Noen som har tips til strikket vest for en nybegynner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er helt fersk og jobber med skappelgenser. Dette går fint. Har lyst å strikke meg vest etter dette. Men det må være enkelt for en nybegynner. Kjøpte oppskrift fra petite knit Stockholm slipover, men når jeg har lest oppskriften fremstår det for ferske meg som veldig komplisert med endel metoder jeg ikke kan/forstår..

Så lurer på om noen har tips til en vest for en nybegynner?

Anonymkode: 1f116...9a7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 14.02):

Kjøpte oppskrift fra petite knit Stockholm slipover, men når jeg har lest oppskriften fremstår det for ferske meg som veldig komplisert med endel metoder jeg ikke kan/forstår..

Hvilke metoder i oppskriften er det du ikke kan eller ikke forstår?

Kimmie Munkholm har videoer på youtube som vuiser ulike teknikker.

Du kan spørre hyggelige og hjelpsomme strikkere her på Kvinneguiden om det er noe som du trenger hjelp til og vi kan forklare og eventuelt linke til videoer som viser teknikker og fremgangsmåter 🥰

Anonymkode: d4aa8...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holiday slipover fra Petiteknit er enkel å strikke, mye enklere enn Stockholm slipover (jeg har strikket begge) pga Stockholm slipover strikkes med skulderhelninger med forkortete omganger/vendepinner. Mens på Holiday slipover så strikker du bakstykket først, deretter plukker du opp masker på skuldrene og strikker forsiden, før vesten strikkes sammen til bolen. Strikker rundt et stykke før du deler av til vrangbord nederst

Holiday slipover strikkes på pinne nr 10 og 9, så det går kjapt å strikke den. Vanskelighetsgrad 2 av 4, mens Stockholm slipover har vanskelighetsgrad 4 av 5. 

Jeg har strikket 2 Holiday slipover, den ene strikket jeg med 1 tråd Kos fra Sandnes+1 tråd tynn silk mohair. Den andre (min favoritt) strikket jeg i 1 tråd Puno fra Rauma+ 1 tråd plum fra Rauma. Liker garnet Puno bedre enn Kos pga Puno er blanding av alpakka og merinoull, mens Kos er blanding av alpakka, ull og har hele 29% nylon i seg (bare 9% ull) 

Du kan også bruke Drops air som er et rimeligere garn, sammen med 1 tråd drops kid silk 

image.thumb.jpeg.a54ec67ab76977828cb50707ae510ee1.jpeg

https://www.petiteknit.com/products/holiday-slipover-1?variant=31710979063863

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...