AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Håndverker ? Huseier ? Venner ? Hvorfor ville du ikke at de skulle komme inn og hvordan ble det mottatt? Leste tråden om hun som fikk nabo på døra en søndags morgen, og har tenkt litt selv på at det hadde jeg funnet sykt irriterende. Men hadde hatt vanskeligheter med å avvise når jeg først hadde åpnet. For oss som ikke har kikkehull er det jo ganske vanskelig å vite om den som står på andre siden er noen du ønsker besøk av eller ikke. Finnes det faktisk folk som klarer å si direkte at idag passer det ikke med besøk, og så bare ønske god dag videre og lukke døra? 😳 Anonymkode: fde02...621
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 Håndverkere slipper jeg inn, de kommer ikke uanmeldt. Om jeg ikke venter besøk og er i rett (les feil) humør, gidder jeg ikke engang sjekke hvem som ringer på. Da blir jeg bare der jeg er til de har gått igjen. Da slipper jeg å avvise noen ved døra også.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 Jehovas vitner. Har også en nabo som er vanskelig å avvise. Hvis hun har et påskudd for å komme innenfor døren (f.eks har med godis til hunden min), spesielt hvis det er kaldt ute, hun vil hilse på hunden eller barnet mitt, da er det vanskelig å si nei, det passer ikke. Og er hun først inne i gangen så ser hun rett inn i stua og rotet mitt. Skal øve meg på å si nei, men det er vanskelig. Må liksom holde meg inne med alle (liten bygd og alle kjenner alle). Anonymkode: 11cb9...1bb
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 Jada. Jeg sliter med sykdom, og uanmeldt besøk har jeg ikke krefter til. Det vet folk også, men de glemmer det iblant. Sier bare hyggelig å se deg, men har ikke mulighet til å ha besøk nå pga formen min. Det gjelder venner og familie. Helt ærlig gir det meg ikke dårlig samvittighet, for jeg har sagt så mange ganger at jeg ikke kan ha besøk uten å vite om det noen dager før. Anonymkode: 1235d...998 2
Blomsterpotta Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 (endret) Jeg og eksen måtte til slutt si nei til ett vennepar. De hadde ikke barn og etter jobb så sov de flere timer hver dag. Så var det middag og hvile igjen. Da klokka nærmet seg 22.30-23.00 var de klare for å besøke folk, deriblant oss. Dette skjedde gjerne 2-3 ganger i uka og vi hadde småbarn. Siste gangen de kom så sent åpnet jeg i morgenkåpe og tannbørsten i hånda. Jeg sa at vi skulle legge oss og de syns det var tidlig for klokka var jo bare 22.45 🙄 De ble faktisk fornærmet, men det er helt greit. Slipper selvfølgelig ikke inn Jehovas vitner, selgere eller folk jeg ikke kjenner. Endret 15. februar 2022 av Blomsterpotta 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 Selvfølgelig. Pleier ikke åpne døra når det ringer på engang. Hvis folk kjenner meg, har de telefonnummeret mitt. Anonymkode: 52a33...7bd 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #7 Skrevet 15. februar 2022 Åpner alltid døra og har null problemer med å si at det ikke passer. Som oftes passer det aldri når det er en nabo som kommer innom. Jeg har etterhvert lært at det er bedre å være litt kort og direkte enn å bli overkjørt. Anonymkode: 16473...870 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #8 Skrevet 15. februar 2022 Slipper ikke inn jehovas vitner. De ringer på i et sett kjempelenge. Anonymkode: 02a97...d89
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #9 Skrevet 15. februar 2022 Håndverkere dukker ikke opp uten avtale her jeg bor (enebolig), så hvis det plutselig sto en snekker på døra uten at jeg visste om det så hadde jeg ant ugler i mosen straks. Jehovas Vitner kommer heller ikke inn hos oss. Venner og familie kommer aldri uanmeldt, da er det i tilfelle bare for å levere noe eller liknende. Så det er egentlig ikke et problem. Ellers har jeg aldri opplevd at voksne naboer eller andre har kommet på døra og signalisert at de vil inn, men hadde noen nabobarn som ringte på og krevde å få komme inn (og lurte på om vi hadde godteri). De slapp vi ikke inn for å si det sånn! Anonymkode: d336f...932 1
Kristin70 Skrevet 15. februar 2022 #10 Skrevet 15. februar 2022 Det har hendt at det har kommet besøk (både til oss voksne og barna) når vi har vært på veg bort, men da sier vi bare at det ikke passer. Jeg tenker ikke på det som å nekte noen å komme inn. Jeg kan bare komme på en eneste gang hvor jeg har nektet noen å komme inn, og det var da en ukjent mann sovnet på plena til naboen. Vi hjalp han å ringe etter noen som kunne hente han, men jeg hadde ikke så lyst til å ha han i huset...
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #11 Skrevet 15. februar 2022 Jeg avviser selgere, JV og fremmede folk. Men sier alltid «vil du komme inn» uansett om det passer eller ikke til kjente/bekjente. 😅 Har faktisk sluppet inn en fremmed en gang også, en som banket på døren en kveld og sa han var knivstukket 😳 (var heldigvis ikke dypt kutt). Politiet kom etterhvert. Han var nok ikke mors beste barn han som banket på (stod en artikkel i avisen etterpå…), så godt det gikk fint med oss og at han ikke hadde onde hensikter mot oss 😅 Anonymkode: d9bd1...5bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå