Gå til innhold

Forslag til smakfull te??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er over 30 og liker fortsatt ikke kaffe. Jeg vil virkelig være et te-menneske, men foreløpig liker jeg bare én type te - spicy chai. All annen te smaker bare som kokt vann..

Jeg kjøpte også en lakris-te på Søstrene Grene for en stund siden, men nå har de sluttet å selge den..

Går man på Starbucks osv, får du en STOR kopp te, og da smaker teen ENDA mindre, for det er fortsatt bare én tepose oppi en halvliter vann🙄

Forslag til annen te man får kjøpt i butikk, som smaker noe??

Anonymkode: b70ee...302

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lapsang souchong

Solbær

Blue fruit

• Liker 2
Skrevet
baldrian skrev (1 time siden):

Lapsang souchong

Solbær

Blue fruit

Er ikke glad i frukt-te.

Spicy chai f.eks er kanel, ingefær, stjernanis osv - litt rundere, varmere smak. Er vel derfor jeg liker den. Samme med lakris-te. Men skulle funnet noe tilsvarende.

Skrevet

Absolutt ikke det samme som lakris-te, men jeg er veldig glad i denne, Three Ginger fra Pukka. De har også en som heter Three Licorice, men den har jeg ikke prøvd. Jeg er mest glad i ingefær.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er over 30 og liker fortsatt ikke kaffe. Jeg vil virkelig være et te-menneske, men foreløpig liker jeg bare én type te - spicy chai. All annen te smaker bare som kokt vann..

Jeg kjøpte også en lakris-te på Søstrene Grene for en stund siden, men nå har de sluttet å selge den..

Går man på Starbucks osv, får du en STOR kopp te, og da smaker teen ENDA mindre, for det er fortsatt bare én tepose oppi en halvliter vann🙄

Prøv ginger-te, helt fantastisk smak. 

Anonymkode: 841bf...9dc

Skrevet

Det er frukt i den, men jeg liker Twinings sin med eple, kanel og rosin.

Skrevet

Jasmin, rooibos, eller boricha.

Skrevet

Mye sånne masala chai-greier er ikke chai i det hele tatt, dvs. inneholder ikke noe te. Er ganske vanlig når man ber om teanbefalinger at folk anbefaler diverse blandinger av urter, frukt og krydder. Om det er det du er ute etter er det jo topp, men det blir jo liksom noe annet.

Jeg ville prøvd litt forskjellig ren te i løs vekt. Kvaliteten er mye høyere enn med teposer, og du kan prøve litt forskjellige typer, finne ut hva du liker, og så se på blandinger som inneholder den tetypen. Å gå rett på blandingene blir litt som å prøve å finne en bra rødvin gjennom å drikke sangria og gløgg. :P

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Pukka sine te på sunkost har mye utvalg. De har en grønn te med ginseng som smaker godt synes jeg. Ellers prøv deg frem med Pukka te. Yogi te har også mye bra utvalg. Dette får man tak i på alle helsekost butikker. Mye av det som er på vanlig butikk smaker bare skvip synes jeg. 

Forresten selger de også noe Pukka te å Meny butikker

Anonymkode: d6d77...48c

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er ikke glad i frukt-te.

Spicy chai f.eks er kanel, ingefær, stjernanis osv - litt rundere, varmere smak. Er vel derfor jeg liker den. Samme med lakris-te. Men skulle funnet noe tilsvarende.

Da kan «pumpkin spice» være noe for deg. (Bare ta eg googlesøk for å finne nettbutikk som selger dette)

Skrevet

Tilbud på Pukka te på Rema nå. Jeg liker godt den orange. Mye smak.

Anonymkode: adb8f...b6f

Skrevet

Harney&sons har mange gode tesorter. Bl. Lakriste, kanelte, bergamott, chai osv. 

Anonymkode: 4fd08...2f2

Skrevet

Min erfaring er at Pukka ofte er VELDIG smakløs. Har noen av de (f.eks. three ginger nevnt over her, har også three liquorice som jeg ikke likte så godt), men syns Yogi er bedre. Kanskje Classic, Turmeric Chai eller Turmeric Orange, Minty Liquorice? Ellers er løsvekt et godt tips. 

Anonymkode: fbc03...1a8

• Liker 3
Skrevet

Jeg er også veldig glad i pukka sine. Særlig liqurice and peppermynte. 
men kom nettopp også over denne:

600272F9-4791-4636-98F9-D4807CA35AED.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Synes pukka sine smaker kokt vann med et hint av smak 🙄 Synes også te vanskelig. Eneste teen jeg oppriktig har likt er Whittard instant tea. Det er riktignok mest brukt til iste, men kan også drikkes varm. Tyrkisk Eple er blant annet veldig god. Blander ut litt sterke enn det står beskrevet på boksen. 

Anonymkode: 79e5a...76e

• Liker 1
Skrevet

Bestemors frukthage i løsvekt, eller tyrkisk eplete. Se om du finner de. Veldig gode 🙂

Skrevet

Bengal spice, fås kjøpt på Søstrene Grene

Skrevet

jeg er utrolig glad i london teen som man får kjøpt på sunnkostbutikker spesielt lemon og lime, appelsin med krydder og eple med kanel te. er også veldig glad i ingefær teen man får på  asiabutikker. de teene er supergode 

Skrevet

Jeg drikker heller ikke kaffe, og måtte bli en te person, så kjenner meg godt igjen her 🤣 Pukka te er veldig god da den har mye smak. Samme med solbær te, det er min "pose" favoritt. Men den beste synes jeg er utre teer. Slik som ricola te😊 det er teer jeg virkelig kan kose meg med 🥰

Ellers så kan du bruke 2 te poser for en kraftigere smak, det gjør jeg ofte, og "kaffe elskerene" flirer litt av det, men det er absolutt aksetabelt. På kaffer spør jeg pent om dobbel pose og da fikser de det ofte uten ekstra betailng 😊 

Koke te istedet for å bare ta en pose i en kopp med vann er det beste du kan gjøre, ingenting kan måle seg med en ekte kopp te. 😊

Anonymkode: bbf19...09e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...