Gå til innhold

Smerter på siden av nakken, finner ikke noe som hjelper

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere uker hatt vondt på venstre side av nakken. Jeg har vært hos kiropraktor, det hjalp ikke noe. Tøer nakken hver dag, er usikker på om det hjelper. Det er ikke like vondt hver dag, men det går ikke over. Hva annet kan jeg gjøre som kan hjelpe?

Anonymkode: 91c53...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du fått undersøkt nakken av lege?

Anonymkode: 4016c...ba5

Nei, jeg ser ikke noe grunn til det, for de kan vel ikke gjøre noe. De sier sikkert bare at jeg må tøye og være i bevegelse.

Anonymkode: 91c53...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege kan sende deg til røntgen, ct og mr - det er vel greit å utelukke at det er noe galt? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping. Du får igang blodsirkulasjonen i hele kroppen, men belaster ikke skuldre. Vedlikehold med 4 løpeturer i uka minst.

Anonymkode: 1c5aa...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenn etter - føler du at sener og muskler strammer, er mer lett å kjenne på venstre side enn høyre? Da må du massere de opp!

Jeg bruker 10 - 15 minutter hver dag på dette, og det hjelper. Jeg MÅ gjøre det hver dag, for det tar bare en dag for at det fester seg igjen.

Her er mine tips:

Legg deg på en matte og vri hodet mot høyre (siden det er venstre du har vondt i). Begynn å massere nakken, bak øret, under øret. Du er på leting etter et punkt hvor det virkelig gjør vondt! Der masserer du kraftig med fingertuppene. Finner du et "triggerpunkt" hold presset, enten med fingeren eller en klinkekule. Dette kan være veldig vondt, men etterhvert vil smerten lette etterhvert som musklene og muskelknutene mykner.

En varmepakning er en veldig god investering, og en liten trenings/massasjeball med knotter. Bruk den på nakken, skuldrene, øvre del av ryggen (stå med ryggen mot en vegg og ha ballen mellom deg og vegg). 

Hovedmålet ditt er å finne punktene som gjør vondt og holde ut smerten. For har du det slik som meg, er det skikkelig vondt! Men veldig godt når jeg har brukt 10 - 15 minutter på det. Å stå i dusjen med varmt vann, eller sitte i badstu er ok gode råd. 

Lykke til fra en som har slitt med vondt nakke i årevis :)

Anonymkode: 8bdd2...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...