Gå til innhold

Gi bud direkte til selger før visning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal man ikke bruke budsjema og gå via megleren? 

Anonymkode: 5596b...b44

Budskjema *

Masse lykke til TS! Hvordan var leiligheten når du var på visning forresten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi solgte en leilighet før vi hadde skikkelig visning. Noen kom å kikket på leiligheten uken før og bød 800.000 over takst. Da sa vi ja, uansett hvor mye vi hadde brukt på annonsering osv. Men det var litt mer enn 200.000

Anonymkode: 69fa7...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Trenger ikke det på bud før første visning. 

Anonymkode: a3ac7...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ikke når man gir bud direkte til selger.

Anonymkode: de791...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva synes dere om å gi maks 2 790 000kr direkte til selger for en liten leilighet med 2 soverom? Er budet attraktiv for selger?

Ts.

Anonymkode: 646eb...307

Det er umulig si noe om prisen, uten å vite beliggenhet og standard.
Den summen ville vært ett latterliggjøring skambud på min 2-roms på 50kvm.

Men det å få 200 000 over prisantydning ville absolutt vært noe å vurdere, og jeg ville mest sannsynlig slått til. De fleste i nærområdet som selges, selges for rundt 50-150 000 over prisantydning etter budkrig, eller kuppes før visning til prisantydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs jo helt hvor stor interessen er for leiligheten. 200 000 over takst kan være en knalldeal, men om megler har bommet totalt med prisantydning og det er mange om beinet så kan det være vel verdt med visningsrunde.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du bruker budskjema som følger med i prospektet slik at man godkjenner det som står i prospektet, men man sender budet direkte til selger isteden. Selger kan da videresende til sin megler som sjekker opp økonomiske hos budgiver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er i Oslo hadde jeg aldri takket ja til kun 200 over pris. minst 500 for å i det heletatt vurdere det. men lykke til.

Anonymkode: 66dda...b4a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er lite over takst til å forsøke å kuppe en bolig med, som selger hadde jeg neppe sagt ja. Har du i det hele tatt vært på visning så du vet hva du byr på?

Anonymkode: ff735...12d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså her kan jo selger uansett tenke at ts kommer til å by etter visning.. 

Synes generelt det er ganske dårlig gjort med folk som legger inn bud før visning

Anonymkode: 846d1...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her.

Her vært på privat visning. Jeg vil kjøpe denne leiligheten. Selger vil at megler sjekker finansieringsbeviset i morgen formiddag. Problemet er at visning åpen til alle blir på ettermiddagen. 

Har ikke gitt frist til Selger. Bør jeg skrive en melding nå til Selger om frist i morgen kl.12?

Har ikke peiiiiling på boligkjøp!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg skal på visning i morgen. En leilighet på 64kvm med 2 soverom. Prisantydning 2.590 000kr. Det er påmeldt mange på visning i morgen. Jeg har en liten/ begrenset budsjett for å gi bud. Er det innenfor å ringe megler i dag og tilby 200 000kr over Prisantydning? Jeg er desperat for å få denne leiligheten pga barnet mitt går på skolen i nærmiljøet og vil unngå å flytte til en annen skolekrets.

Selvfølgelig. Det er et fritt land. Mine foreldre solgte nettopp et hus til en som gjorde det, selv om det var flere påmeldte til visning og flere som ba om privatvisning. Da megler kontaktet disse, og avdekket at de fleste håpet på å få det under prisantydning, valgte de å ta forhåndsbudet som var endel  over. En fugl i hånden er bedre enn ti på taket.

Anonymkode: 4c34d...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett må visning gå som planlagt. Det å få privat bud er ekstra styr for selger. Akkurat vært gjennom samme prosess. Solgt hus og hadde noen som ville kuppe salget før visning og kom med privat bud, ved privat bud så er det selger som som står ansvarlig for oppgjør, sjekk av finansieringsbevis etc. En får hjekp av megler men kun som bistand, og ikke at megler tar hele jobben. Det er vanlig at folk prøver kuppe salget ved å slippe havne i budrunde, men 200 000 over takst er ikke nok til at det lønner seg, det er en tjans å ta. Det er uansett for sent å komme med frist etter du har sendt bud skriflig via sms, så nå står det der, mest sannsynlig vil du få beskjed at selger går for visning og at de ønsker bud via megler, da kan bud godtas tidligst kl.1200 dagen etter visning

Anonymkode: 22139...cd3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts her.

Her vært på privat visning. Jeg vil kjøpe denne leiligheten. Selger vil at megler sjekker finansieringsbeviset i morgen formiddag. Problemet er at visning åpen til alle blir på ettermiddagen. 

Har ikke gitt frist til Selger. Bør jeg skrive en melding nå til Selger om frist i morgen kl.12?

Har ikke peiiiiling på boligkjøp!!!!!!!!!!!!!!!

Du må gi en frist som står til før visning eller så er jo hele poenget borte!

Anonymkode: 23ab7...c8b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig. Det er et fritt land. Mine foreldre solgte nettopp et hus til en som gjorde det, selv om det var flere påmeldte til visning og flere som ba om privatvisning. Da megler kontaktet disse, og avdekket at de fleste håpet på å få det under prisantydning, valgte de å ta forhåndsbudet som var endel  over. En fugl i hånden er bedre enn ti på taket.

Anonymkode: 4c34d...e06

Er dette lov? Samarbeid om pris? Det er jo lureri å få en til å betale langt over noen andre ønsker å gi. Megler opererer i hvert fall i grenseland.

Anonymkode: dc45b...401

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...