AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #41 Del Skrevet 15. februar 2022 Da jeg ga bud før visning skrev jeg sms. Ga bud x kr med adresse/bruksnummer, ingen forbehold og fleksibel med 1-4 måneder på overtakelse. Ingen utvask nødvendig. Frist til 12:00 dagen etter. Da var det 6 dager til visning, og budet mitt var på 250.000 over prisantydning. Selger takket nei, men megler sa at papirarbeid o.l. ville bli håndtert - men han hadde ikke selv lov å formidle bud som stod kortere enn til 12 dagen etter visning. Huset gikk for 790.000 over prisantydning (som var 3,19 mill) Anonymkode: c1c94...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #42 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er dette lov? Samarbeid om pris? Det er jo lureri å få en til å betale langt over noen andre ønsker å gi. Megler opererer i hvert fall i grenseland. Anonymkode: dc45b...401 samarbeid? lureri? hva snakker du om? det er ingen som har lurt noen. Noen kom med et høyt bud av fri vilje. Han snakket med de andre som hadde bedt om privatvisning for å få en ide om hvor landet lå. Det er da ikke forbudt å snakke med folk. Mulig han fortalte om budet som forelå. Aner ikke. Mange som ser ut til å glemme at vi har avtalefrihet, og det er lov å snakke med folk. Anonymkode: 4c34d...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #43 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Uansett må visning gå som planlagt. Det å få privat bud er ekstra styr for selger. Akkurat vært gjennom samme prosess. Solgt hus og hadde noen som ville kuppe salget før visning og kom med privat bud, ved privat bud så er det selger som som står ansvarlig for oppgjør, sjekk av finansieringsbevis etc. En får hjekp av megler men kun som bistand, og ikke at megler tar hele jobben. Det er vanlig at folk prøver kuppe salget ved å slippe havne i budrunde, men 200 000 over takst er ikke nok til at det lønner seg, det er en tjans å ta. Det er uansett for sent å komme med frist etter du har sendt bud skriflig via sms, så nå står det der, mest sannsynlig vil du få beskjed at selger går for visning og at de ønsker bud via megler, da kan bud godtas tidligst kl.1200 dagen etter visning Anonymkode: 22139...cd3 om det lønner seg kommer vel an på kjøpsobjektet og andre omstendigheter rundt. Vi solgte et eldre hus som krever en del oppussing, et typisk objekt der mange vil prøve seg langt under prisantydning. Meglers vurdering var at det ville kreve veldig mye arbeid bare å få budene opp til prisantydning og over, så det var neppe noe å tape på å akseptere et bud som var godt over prisantydning. Situasjonen kan forholde seg helt forskjellig hvis objektet er en strøken, ny leilighet det finnes mange like av i samme områed, slik at man har noen konkrete holdepunkter. Anonymkode: 4c34d...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #44 Del Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ts her. Her vært på privat visning. Jeg vil kjøpe denne leiligheten. Selger vil at megler sjekker finansieringsbeviset i morgen formiddag. Problemet er at visning åpen til alle blir på ettermiddagen. Har ikke gitt frist til Selger. Bør jeg skrive en melding nå til Selger om frist i morgen kl.12? Har ikke peiiiiling på boligkjøp!!!!!!!!!!!!!!! Anonymkode: 646eb...307 Ganske imponerende at folk svir av flere millioner og ikke aner hva de gjør. Klart du må ha en frist som utgår FØR visning, ellers sitter jo selger med en garanti for at den er solgt uansett. Anonymkode: a3ac7...fad 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #45 Del Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Selger sier at hen må tenke på budet mitt. Skal jeg gi Selger frist for aksept av bud i dag kl.18.00? Ts. Anonymkode: 646eb...307 Hen???? Han eller hun!! Anonymkode: 4167e...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 16. februar 2022 #46 Del Skrevet 16. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hen???? Han eller hun!! Anonymkode: 4167e...0ca Viktig å ivareta personvernet til boligselgeren... Om man oppgir kjønn kan de lett identifiseres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #47 Del Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hen???? Han eller hun!! Anonymkode: 4167e...0ca der tar du feil: https://www.nrk.no/trondelag/sprakradet-onsker-a-innfore-ordet-hen-som-et-personlig_-kjonnsnoytralt-pronomen-1.15834914 Anonymkode: 4c34d...e06 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #48 Del Skrevet 16. februar 2022 Har du fått noe svar TS? Anonymkode: 9db2c...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #49 Del Skrevet 16. februar 2022 TS, dette kunne ha vært en godt ide for deg dersom det var privat bud som kom inn før selger hadde inngått en avtale med megler (for da hadde de sluppet å betale megleravgift og ville vært mer interessert i et direkte bud). Nå må de fremdeles betale det samme uansett og mest sannsynlig, vil de jo da foretrekke en budrunde... Med mindre boligen har ligget ute veldig lenge, eller er veldig dårlig stand eller ugunstig på andre måter. Anonymkode: e69bb...8a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #50 Del Skrevet 16. februar 2022 Ts her. Banken min ringte megler i morges og bekreftet at jeg hadde finansieringsbevis på xxxxx kroner. Altså at finansieringsbeviset dekket hele budet jeg hadde lagt inn kvelden før direkte til selger. Selger sendte meg en melding om at leiligheten blir solgt til meg. Boligannonsen er inaktiv og er tatt vekk fra Finn.no. Det ble ingen visning på ettermiddagen. Dette ble sikkert en dårlig nyhet til de som meldte seg på visning. Det var mange påmeldte. Megler skal sende meg kontrakten i morgen og vi tar det der fra. Dette er min aller første Boligkjøp. Jeg har hele mitt liv leid leiligheter og spart penger. Nå er neste steg å bytte jobb for å øke i lønn🤞 Jeg mistrives enormt i nåværende jobb.😢😭 Anonymkode: 646eb...307 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #51 Del Skrevet 16. februar 2022 Wow, gratulerer! ☺️ Jeg skulle til å skrive at du tabbet deg ut ved å ikke sette akseptfrist før visningen, men da ordnet det seg jo! Når du ikke skrev akseptfrist var jo budet stående og selger kunne gjennomført visningen, tatt i mot bud og sett om han fikk mer. Hvis ikke kunne han ha akseptert budet ditt etterpå. Så det her var jo litt flaks? Anonymkode: fabaa...9cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #52 Del Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Wow, gratulerer! ☺️ Jeg skulle til å skrive at du tabbet deg ut ved å ikke sette akseptfrist før visningen, men da ordnet det seg jo! Når du ikke skrev akseptfrist var jo budet stående og selger kunne gjennomført visningen, tatt i mot bud og sett om han fikk mer. Hvis ikke kunne han ha akseptert budet ditt etterpå. Så det her var jo litt flaks? Anonymkode: fabaa...9cd Som jeg har sagt tidligere. Jeg har INGEN erfaring med regler eller triksene ved boligkjøp. Selger var kjempe snill og hyggelig person. Jeg hadde et godt inntrykk av selger. Hen var den perfekte selger som alle vil helst ha. Utrolig snill person 😊😊😊 Anonymkode: 646eb...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #53 Del Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ts her. Banken min ringte megler i morges og bekreftet at jeg hadde finansieringsbevis på xxxxx kroner. Altså at finansieringsbeviset dekket hele budet jeg hadde lagt inn kvelden før direkte til selger. Selger sendte meg en melding om at leiligheten blir solgt til meg. Boligannonsen er inaktiv og er tatt vekk fra Finn.no. Det ble ingen visning på ettermiddagen. Dette ble sikkert en dårlig nyhet til de som meldte seg på visning. Det var mange påmeldte. Megler skal sende meg kontrakten i morgen og vi tar det der fra. Dette er min aller første Boligkjøp. Jeg har hele mitt liv leid leiligheter og spart penger. Nå er neste steg å bytte jobb for å øke i lønn🤞 Jeg mistrives enormt i nåværende jobb.😢😭 Anonymkode: 646eb...307 😳 har du kjøpt leiligheten UTEN å se den først? Anonymkode: 8bf1b...6f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #54 Del Skrevet 16. februar 2022 Håper du ikke blir skuffet når du får se hva du har kjøpt! Anonymkode: 69923...ee8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #55 Del Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): 😳 har du kjøpt leiligheten UTEN å se den først? Anonymkode: 8bf1b...6f6 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Håper du ikke blir skuffet når du får se hva du har kjøpt! Anonymkode: 69923...ee8 Har dere lest tråden i det minste? Jeg har skrevet om det dere lurer på. Dere får se lenger opp i tråden om svaret mitt. Ts. Anonymkode: 646eb...307 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #56 Del Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 20.47): Uansett må visning gå som planlagt. Det å få privat bud er ekstra styr for selger. Akkurat vært gjennom samme prosess. Solgt hus og hadde noen som ville kuppe salget før visning og kom med privat bud, ved privat bud så er det selger som som står ansvarlig for oppgjør, sjekk av finansieringsbevis etc. En får hjekp av megler men kun som bistand, og ikke at megler tar hele jobben. Det er vanlig at folk prøver kuppe salget ved å slippe havne i budrunde, men 200 000 over takst er ikke nok til at det lønner seg, det er en tjans å ta. Det er uansett for sent å komme med frist etter du har sendt bud skriflig via sms, så nå står det der, mest sannsynlig vil du få beskjed at selger går for visning og at de ønsker bud via megler, da kan bud godtas tidligst kl.1200 dagen etter visning Anonymkode: 22139...cd3 Dette stemmer ikke AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 20.54): Da jeg ga bud før visning skrev jeg sms. Ga bud x kr med adresse/bruksnummer, ingen forbehold og fleksibel med 1-4 måneder på overtakelse. Ingen utvask nødvendig. Frist til 12:00 dagen etter. Da var det 6 dager til visning, og budet mitt var på 250.000 over prisantydning. Selger takket nei, men megler sa at papirarbeid o.l. ville bli håndtert - men han hadde ikke selv lov å formidle bud som stod kortere enn til 12 dagen etter visning. Huset gikk for 790.000 over prisantydning (som var 3,19 mill) Anonymkode: c1c94...e6c Dette er korrekt. Skal man prøve seg med kupping før visning, med akseptfrist før visning, må man gå rett på selger. Megler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl 12 dagen etter siste visning. (Man kan legge inn bud lenge før visning også til megler, men det er som regel ikke særlig klokt siden akseptfrist må være til etter visning) Anonymkode: 089fe...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #57 Del Skrevet 16. februar 2022 Tusen takk til alle dere som svarte!!!! Dere hjalp meg med mange gode tips🥰😍🥰 . Det er derfor jeg liker å henvende meg til KG når jeg trenger råd. Ts. Anonymkode: 646eb...307 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 17. februar 2022 #58 Del Skrevet 17. februar 2022 Gratulerer med kjøp av leilighet! 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå