Gå til innhold

Gi bud direkte til selger før visning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på visning i morgen. En leilighet på 64kvm med 2 soverom. Prisantydning 2.590 000kr. Det er påmeldt mange på visning i morgen. Jeg har en liten/ begrenset budsjett for å gi bud. Er det innenfor å ringe megler i dag og tilby 200 000kr over Prisantydning? Jeg er desperat for å få denne leiligheten pga barnet mitt går på skolen i nærmiljøet og vil unngå å flytte til en annen skolekrets.

Anonymkode: 646eb...307

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal på visning i morgen. En leilighet på 64kvm med 2 soverom. Prisantydning 2.590 000kr. Det er påmeldt mange på visning i morgen. Jeg har en liten/ begrenset budsjett for å gi bud. Er det innenfor å ringe megler i dag og tilby 200 000kr over Prisantydning? Jeg er desperat for å få denne leiligheten pga barnet mitt går på skolen i nærmiljøet og vil unngå å flytte til en annen skolekrets.

Hmm. Med mange på visning og selgers marked akkurat nå ser det ikke lyst ut for deg. 

Anonymkode: 8ea5f...9db

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Det er alltid lov å prøve seg men selger har allerede betalt for visninger og beregnet tiden det tar å selge. På en visning vil det sannsynligvis komme flere bud. Er selger desperat så har du en mulighet, men sannsynligheten er liten. Jeg ville ikke gjort det med mindre leiligheten var uattraktiv og sjansene for bud er små. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om selger har mange interesser å det er en enhet som ikke er tungsolgt eller har ligget ute lenge så er det nokk vanskelig å kuppe ting på visning eller før.

kjøpte selv hus litt over takst på visningen, det lå ut noen år tidligere å de som solgte var et eiendomsselskap i oppløsning

Anonymkode: f363f...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å prøve seg. Det verste som kan skje er at de takker nei og ber deg legge inn bud på vanlig måte etter visning. Er du heldig så blir selger glad for å slippe visning.

Anonymkode: 5fb6b...163

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste tid å kjøpe leilighet på er nov-des. Markedet er litt roligere da pga. julestri. Men det kan fort svinge avhengig av renta osv., så det er ikke skrevet i stein. Men akkurat nå er det nok selgers marked. Du kan alltids prøve å legge inn et høyt bud for å se om selger biter på. Husk og sett kort frist da, hvis ikke har det ingen hensikt.

Anonymkode: 35e92...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt mulig å gi et bud før vising, men det er helt opp til selger om budet aksepteres eller ikke. Dersom det er mange påmeldt må du nok bla opp litt for at det skal bli akseptert. 

Hvorvidt 200 000 over prisantydning er nok, er umulig å si. Det kommer jo helt an på markedet i området der og hvilken pris tilsvarende boliger selges før.

Det kan også hende du må rette budet direkte til selger, og ikke via megler.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det eneste du oppnår er evt at de andre som er på visning og vil by da starter høyere enn du kan bli med - jeg ville hatt is i magen, men jeg har heller aldri vært i en desperat jakt på bolig så ikke vet jeg.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om å gi maks 2 790 000kr direkte til selger for en liten leilighet med 2 soverom? Er budet attraktiv for selger?

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ringt selger 2 ganger nå. Hen svarer ikke. Hen er kanskje på jobb. Jeg er så desperat !!!!

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt inn bud direkte til selger. Jeg venter svar fra selger.

Ts.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte

Nå har jeg lagt inn bud direkte til selger. Jeg venter svar fra selger.

Ts.

Lykke til!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 34 kvm leiligheten i Oslo (ikke sentrum) og jeg fikk solgt den for 400 000 over prisantydning før visning.

Om du får avslag så kan man kanskje spørre hva de hadde vært fornøyd med? eventuelt hørt med en annen megler hvilken pris de tror leiligheten kan gå for ved budrunde sånn at du har den informasjonen til selger. 

Masse lykke til! 

Anonymkode: e8f70...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mange er påmeldt til visning er ikke gitt at den kommer til å gå for mye, husker da jeg kjøpte leilighet og gav bud over takst i starten av budrunden. 90% hoppet av med en gang

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selger sier at hen må tenke på budet mitt. Skal jeg gi Selger frist for aksept av bud i dag kl.18.00?

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Selger sier at hen må tenke på budet mitt. Skal jeg gi Selger frist for aksept av bud i dag kl.18.00?

Ts.

Du må jo uansett sette en frist. Noe du burde gjort da du la inn budet. 

Så ja, sett kl 18 i dag. Senest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har lagt inn "kuppe"-bud til selger før visning uten akseptfrist 🤦🤦🤦

Anonymkode: 8ec67...75f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...