Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ligger med den forkjølelsen og over 39 i feber! Er nå veldig redd for om dette er skadelig for den lille spira i magen? Eller om det er fare for å spontanabortere pga feberen også?😪 noen som vet? Har lest litt på nettet men står lite om tidlig graviditet og feber der, så måtte spørre her om erfaringer og noen som vet? 

Anonymkode: 17271...5fc

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1557766-gravid-i-uke-5-og-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ligger med den forkjølelsen og over 39 i feber! Er nå veldig redd for om dette er skadelig for den lille spira i magen? Eller om det er fare for å spontanabortere pga feberen også?😪 noen som vet? Har lest litt på nettet men står lite om tidlig graviditet og feber der, så måtte spørre her om erfaringer og noen som vet? 

Kvinner som har levd i krigssoner, opplevd overgrep og sykdom har født friske babyer. Så stor sjanse for at det går bra.

Anonymkode: 77e7f...382

• Liker 2
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner som har levd i krigssoner, opplevd overgrep og sykdom har født friske babyer. Så stor sjanse for at det går bra.

Okei, men feber så ville jeg trodd at lille spira også blir for varm😳

Myml1 skrev (Akkurat nå):

Stort sett går det fint uansett! Gravide har lavere immunforsvar, så jeg har hatt mye feber og forkjølelser gjennom alle svangerskapene mine, aldri mistet :)

Var det tidlig i svangerskapet? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slapp av. Gravide kan bli syke uten at det påvirker svangerskapet. 

Anonymkode: a7a37...ab0

Annonse

Slapp av. Gravide kan bli syke uten at det påvirker svangerskapet. 

Blir bare litt bekymret.. tenker det hadde vært kjipt om dette var grunnen til at ting skulle gå galt!

Blir bare litt bekymret.. tenker det hadde vært kjipt om dette var grunnen til at ting skulle gå galt!

Går det galt, så handler det mer om at kroppen din ikke takler svangerskapet og det ikke er meningen. Det handler ikke nødvendigvis om en forkjølelse. Det er derimot vanlig å spontanabortere.

• Liker 1
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Går det galt, så handler det mer om at kroppen din ikke takler svangerskapet og det ikke er meningen. Det handler ikke nødvendigvis om en forkjølelse. Det er derimot vanlig å spontanabortere.

Kroppen ikke takler svangerskapet? Var jo en måte å skrive det på! Er vel de fleste tilfellene at fosteret da ikke er friskt ville jeg heller ha skrevet! Vet det er vanlig å spontanabortere da jeg har hatt mine mellom tidligere barn.  Jeg lurte kun på det med feberen.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du kan jo bare ta en paracet eller to. Er ikke skadelig for fosteret, er ibux man burde holde seg unna.

Annonse

Ta paracet for å få ned feberen 😊 Mest sannsynlig går det bra, men høy temperatur er ikke optimalt for den tidlige fosterutviklingen (samme grunn som at gravide frarådes badstu i første trimester). 

Anonymkode: ab0c3...4d2

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kroppen ikke takler svangerskapet? Var jo en måte å skrive det på! Er vel de fleste tilfellene at fosteret da ikke er friskt ville jeg heller ha skrevet! Vet det er vanlig å spontanabortere da jeg har hatt mine mellom tidligere barn.  Jeg lurte kun på det med feberen.

Kroppen tåler ikke svangerskapet, og støter bort fosteret.  Kan ha andre grunner enn at det er direkte knyttet til fosteret, men påvirke dets utvikling. Er ikke så uvanlig det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...