AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Er det noen som bruker denne og er fornøyd? Moren min slet med håravfall og etter at hun startet med denne sjampoen (selv om hun ikke har farget hår) så mister hun nesten ikke hår, håret blir mykt og trenger heller ikke balsam i det, sier hun. Hun maser på at jeg skal gi den en sjanse (sliter med håravfall selv) men jeg kvier meg litt, da jeg alltid har brukt frisørsjampo. Men hun skryter så mye av den. Hva tenker dere? Anonymkode: 26d88...885
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 Tenker at frisøsjampo er bortkastede penger, og at jeg ikke helt tror på at en sjampo kan motvirke at hårstrå faller ut. Anonymkode: d4dc7...0d0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 Brukt den i mange år, er veldig fornøyd Anonymkode: 14ea8...ed8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 Elvital altså? Isåfall: https://www.vg.no/forbruker/helse/i/GdkQ4/vg-har-sjekket-innholdet-i-ti-populaere-sjampoer-advarer-mot-helsefarlige-stoffer-i-sjampoen-din "En av ingrediensene som trekkes frem i gjennomgangen, finnes i sjampoen Elvital Color-vive, og er et stoff som mistenkes å være hormonforstyrrende for mennesker. Hormonforstyrrende stoffer kan ha en rekke konsekvenser, som tidlig pubertet hos jenter, forsinket pubertet hos gutter, misdannede kjønnsorgan på guttebabyer, dårlig sædkvalitet hos menn og økt risiko for testikkelkreft. To av produktene, Elvital Color-vive og Body&Hair Dobbel Dusch, inneholder også et annet mistenkt hormonforstyrrende stoff, UV-filteret Benzophenone-4. UV-filterne er også allergifremkallende og har negativ effekt på miljøet, ifølge farmasøyt Monika Andersen. Hun tror de gjør liten nytte for håret. " Personlig prøver jeg så godt jeg kan å kjøpe sjampo og balsam og andre produkter som ikke inneholder så mye allergifremkallende og hormonforstyrrende stoffer. Tror ikke helt folk er klar over mengdene de utsetter seg for når de ikke er kritisk til hverken såpe eller kosmetikk eller hudpleieprodukter. Som sjampo bruker jeg dermed Sebamed sin relief shampoo. Som balsam bruker jeg OGX sin apple cider vinegar. Begge kjøpt på apotek Anonymkode: f19ea...ed7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 Bruker den nå og da, synes den fungerer fint. At den kjøpes på matbutikken driter jeg i. Håret mitt er fornøyd uansett. Vet den er beregnet på farget hår (noe jeg ikke har) men den lukter så godt at jeg bruker den okke som Anonymkode: 2f002...b9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå