Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De små tingene som gjør at du setter pris på han, og vet at han bryr seg om deg?

Mannen min drar på jobb kl 07.

Før det lufter han hunder, gir dem mat, tenner opp i ovnen, og bærer inn ved. Alt det der kunne jeg ha gjort selv, ettersom jeg er ufør og er hjemme uansett. Men han gjør det for at jeg skal ha det godt, og for at jeg skal ha en god morgen. Stå opp til ferdig luftede hunder og et varmt hus. Jeg kan fint gjøre det selv, men han gjør det for meg likevel.

Det er noe han gjør hver eneste dag, og for meg viser det at han er glad i meg og setter pris på meg. Han er også omtenksom ellers. 

Det var Valentinsdag i går, der menn og kvinner skal vise litt ekstra oppmerksomhet. Det fikk jeg ikke fra min mann. Og det savner jeg ikke heller, ettersom han hver dag viser at han bryr seg om meg, og har omsorg for meg. Vi har rett og slett skulket unna Valentinsdag, ettersom vi begge vet at det ikke kommer an på hvor mye man viser på akkurat den dagen. Vi har omsorg for hverandre og tenker på hverandre hver dag.

Jeg gjør det samme i forhold til han. Jeg vil gjerne glede han, så jeg lager gode middager, kjøper inn det jeg vet han vil ha, og gjør andre ting jeg vet han setter pris på at jeg gjør.

Vi gjør begge mye for at den andre skal ha det bra. Vi er i et fellesskap der vi bygger hverandre opp. Vi har vært gjennom både oppturer og nedturer i vårt forhold. Og vi har begge gjort feil. Men vi har klart å tilgi hverandre fordi vi vil fortsette sammen. 

Vi har vært sammen i 20 år, og har det fortsatt veldig bra sammen. Klemmer og kysser hver dag, og har et godt sexliv uten de store hendelser der, men det er godt. Vi elsker hverandre, bryr oss om hverandre og har det godt sammen. Det er det viktigste. 

• Liker 2
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig koselig å lese noe positivt her inne!

Min mann gjør også veldig mye for meg hver dag. I går satt vi sammen å så på tv og han tok av skallet på pistasjnøttene for meg, en så liten ting gjorde at jeg følte meg skikkelig verdifull for han. Høres sikkert helt teit ut, men noen ganger skal det så lite til å gjøre noen glad. 

Jeg spurte han om jeg også gjør slike små ting for han som gjør at han føler seg elsket, han svarte at jeg gjør masse for han hver dag. 

Han har aldri sagt et stygt ord til meg, selv ikke i en krangel, dette er dessverre ikke en selvfølge i et forhold selv om det burde vært det. 

Han kjøper ofte med små ting han vet jeg liker, en burn eller noe annet han vet jeg har en svakhet for. 

Vi hadde heller ikke noe styr med valentine.  Det føltes helt unødvendig å skulle gjøre det da vi setter pris på hverandre hele tiden uansett.

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Kommer inn med en kopp kaffe om jeg ikke har kommet meg opp av senga innen han er på kjøkkenet. Tar alltid unna oppvaskmaskinen før han drar på jobb, selv om jeg jobber hjemmefra og kan ta det underveis. Setter alltid vann på nattbordet til meg da vi gjør oss klar for senga. 

Tar unna alle oppgaver han vet jeg ikke liker, som rens av sluk og søppelskap, og kjøring på avfallsstasjon. 

Som Firtina sier, selv om jeg ser på det som en selvfølge; han har aldri hevet stemmen, aldri sagt et stygt ord, aldri drevet silent treatment eller noe slik. 

Er jeg syk vet han ikke hva godt han kan gjøre. Kjører og henter mat, medisiner, og alt som kan hjelpe. 

Henter meg alltid om jeg er ute og tar noen glass med venninner, selv om det er midt på natta. 

Kommer hjem med en blomst, en bok, en matvare han vet jeg liker, en helt tilfeldig dag. 

Det artige er at vi heller ikke markerer valentine, i likhet med dere to som så langt har svart 😅 20 år sammen her og. 

Anonymkode: 1a10d...dbb

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet
Majott skrev (54 minutter siden):

De små tingene som gjør at du setter pris på han, og vet at han bryr seg om deg?

-Han lar meg sove til både 9 og 10 i helgene, han er oppe med ungene

-Tar inn/ut av oppvaskmaskinen hver dag UTEN å bli spurt

-Kjører og henter ungene til alle besøk og fritidsaktiviteter slik at jeg får litt egentid innimellom slagene

Anonymkode: c79b5...fa9

Skrevet

Han gjør så mye som jeg setter stor pris på. Alt i fra å vaske klær, lage middag, bære ut søppel- til å massere og puske meg i håret/skuldre/rygg. 

Han kan komme å bare slenge seg i armene på meg for å gi en kos eller et kyss. 

Han handler småting på butikken som han vet jeg liker, eventuelt lager annen pastasaus til middag som jeg elsker- fremfor å lage det han liker best. 

Er jeg syk eller har en svært slitsom dag, tar han "støyten" hjemme, og klager aldri. Han kan legge pledd over meg, sette på noe drit på TVen som han vet jeg liker, kan tappe i badekaret  så jeg får en time eller to alene. 

Vi "feiret" heller ikke valentines igår, men kjøpte sushi og så en romantisk komedie. Han tilbydde seg å kjøre hente maren, fordi jeg var helt ødelagt og ikke orket tanken på å gå ut døren. 

Jeg føler virkelig at jeg har skutt gullfuglen. Etter 6 års samboerskap og en svært aktiv 2-åring, har vi per dags dato enda ikke hatt en svær krangel. Han kunne aldri sagt noe stygt til meg, eller lagt en vond hånd på meg. 

Til gjengjeld prøver jeg så godt jeg kan å sette pris på han også. Jeg vasker hus, baker brød, rundstykker og annen bakst (fordi han elsker hjemmebakt). Jeg lar han sove lenge om morgenen og står opp med junior, siden jeg ofte våkner tidlig av meg selv uansett. 

Likevel kjenner jeg ofte på følelsen av at jeg ikke gjør nok for han. Trolig fordi jeg synes han er så god, og jeg ikke alltid vet hva godt ejg kan gjøre for at han skal ha det bra. For jeg ønsker han virkelig alt vel 🥰

Anonymkode: 44945...70f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Så hyggelig da:) Virker som et veldig fint forhold du har ts. Kjenner meg igjen i det du skriver, men likevel ikke helt. Nå har vi tre barn og fulle jobber, så vi har ikke så mye tid til hverandre som vi hadde før. Vi deler alle oppgaver i hverdagen. Ellers lager han alltid deilige middager til oss i helgene, og har ofte tatt med seg en god flaske vin til oss på fredag. Han oppmuntrer meg til å ta videreutdanning og sier ofte han er stolt av meg. Han skryter av meg til kamerater. Så kiler han bena mine, noe jeg elsker mens vi ser på serier:P Hvis jeg skal noe med venner er han alltid positiv og ønsker meg god tur, uten å mase på meg om når jeg kommer hjem og gir meg dårlig samvittighet. :) Han er også en god lytter, noe som jeg verdsetter høyt:) 

Anonymkode: f94b8...03a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Han gjør mer enn de fleste, for jeg er kronisk syk og sliter veldig nå i vinter.

Han kommer med frokost til meg på senga hver dag. Te, frokost, og noe frukt.

Han lager også all mat. Ja, jeg skulle ønske jeg var frisk nok til å gjøre det selv, men slik er det ikke.

Han spør hva han kan gjøre for at jeg skal ha det bedre. Massasje, en god klem, en god samtale. Alt ettersom.

Han sørger for at det er varmt i stua til jeg skal ut der. 

Han er utrolig omsorgsfull, og forstår sykdommen min. Han gir meg ikke dårlig samvittighet over alt jeg ikke kan gjøre, men han løfter meg opp og hjelper meg å holde humøret oppe. Får høre hver dag at han elsker meg, og at jeg er den vakreste. 

Det hjelper godt på når livet er litt mørkt pga helsa. Han er virkelig den beste. Jeg får ikke gjort noe særlig for han, men han forstår hvorfor. De få gangene jeg får gjort noe setter han veldig pris på.

Anonymkode: 73cdb...32e

• Liker 1
Skrevet

Selv om han gjør det for OSS og ikke for meg, så er jeg kjempeglad for at jeg har en samboer som rydder, vasker, tar klesvask og leker med ungene som den største selvfølge, like mye som meg, slik at vi begge kjenner på at arbeidsfordelingen i hjemmet er jevn. Slikt blir det god stemning av, og vi får begge mer kvalitetstid både sammen og hver for oss :)

Anonymkode: bfbcc...731

• Liker 2
Skrevet

Går såklart tur med hunden, betaler det meste,handler, tar ansvar for søppel, kjører,henter, rydder og vasker. Kjøper ofte ting til meg

Anonymkode: 3895c...1bc

Skrevet (endret)

Lite jeg gjør for henne i hverdagen, men jeg gjør mye for oss, familien.

Lager frokost og matpakker til unga mesteparten av uken. Lager middag stort sett hver dag. Tar oftest oppvask og klesvask. I tillegg til daglig rydding osv selvfølgelig.
Legger minst en av unga hver dag😂. Storhandler hver uke på dag før jeg jobber kveldstid. 
Jeg tar alle foreldremøter og utviklingssamtaler på skolen med unga. Jeg er også den som er med i FAU og ulike foreldregrupper.  
I tillegg betaler jeg vaskedama 😂

Endret av sicario
  • Liker 2
Skrevet

Trist å si det, men kan ikke komme på noe min mann gjør for meg,annet enn når jeg spør om han kan støvsuge, etc. Jeg blir aldri tilbudt te, øl, etc, slik jeg tilbyr/serverer ham. Han lager aldri middag, han lar meg ikke sove noen dager i noen helger, da må jeg spørre. Han sier aldri takk for noe av det jeg gjør, han tar meg alltid for gitt. Har sikkert lagt opp til dette selv, sydd puter under armene på ham. Lurer på hvordan det ville være å ha et forhold hvor en blir tatt vare på 

Anonymkode: 662cc...32c

Skrevet

han jobber beinhardt, som regel 6-7 dager i uka. lager middag gjør han og. Jeg jobber mindre enn ham, men lager varm frokost hver morgen. Suppe, omelett, etc. Syntes det er stusslig med brød til frokost.

Skrevet

Ingenting utover å tjene fem ganger så mye som meg, slik at vi har økonomisk frihet til å leve som vi vil. Han strør ikke om seg med klisne kjærtegn, og det setter jeg stor pris på:)

Anonymkode: a1d9e...fe3

• Liker 1
Skrevet

Han renser alltid sluket i dusjen for hår (mine, da jeg har langt hår og røyter MYE) siden han vet at jeg brekker meg bare av tanken ❤️ 

Om jeg har en dårlig dag og ingen matlyst, så kan han finne på å lage litt av alt og overraske meg med et brett fullt med forskjellig mat 😅 

Minst en gang om dagen så holder han hardt rundt meg og sier «husk at jeg elsker deg»

Ellers er han en veldig praktisk fyr og han stiller alltid opp og fikser alt om det er et problem som kan løses (han er litt dårlig på ting som han ikke kan fikse, da blir han frustrert) Som da jeg kræsjet ganske alvorlig med bilen, men han satt fast pga jobben og kom seg ingen vei. Da sørget han for at alle i familien ble informert, at en kompis av oss stod klar på sykehuset og var ved min side hele tiden, fikset så at vraket ble fraktet til en plass nære hjemmet, fikset leiebil som kompisen min kjørte meg til når jeg fikk reise fra sykehuset osv. Alt jeg trengte å tenke på var meg selv. Sånne ting betyr veldig mye for meg

Anonymkode: 38509...a3d

• Liker 1
Skrevet

Han vasker, rydder, lager middag, drar på butikken og hander utrn noe habdleliste. Hver eneste dag stiller han opp fr meg. Min ex gjorde aldri dette.  

Anonymkode: 39db9...101

Skrevet

Han lar meg sove lenge i helgene. Jeg trenger mye søvn, og kommer alltid i underskudd i ukedagene. Han lar meg også slappe av 30-60 min på sofaen etter jobb, og tar med seg barnet inn på rommet og leker der, så jeg får slappe av i fred. Han kjører meg fra A til B om jeg skulle trenge (har ikke lappen selv). Han sørger for at jeg alltid har det jeg trenger hjemme av matvarer før jeg skal på jobb, selv om jeg kunne gått på butikken selv.

Anonymkode: d784f...5ad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han lar meg sove lenge i helgene. Jeg trenger mye søvn, og kommer alltid i underskudd i ukedagene. Han lar meg også slappe av 30-60 min på sofaen etter jobb, og tar med seg barnet inn på rommet og leker der, så jeg får slappe av i fred. Han kjører meg fra A til B om jeg skulle trenge (har ikke lappen selv). Han sørger for at jeg alltid har det jeg trenger hjemme av matvarer før jeg skal på jobb, selv om jeg kunne gått på butikken selv.

Før han skal på jobb, skulle det stå her.

Skrevet

Kan jeg skryte litt av dama i denne tråden?

Greit nok, jeg handler, tar som regel oppvask og støvsuger gulv, men hun tørker støv, lager middag. vasker gulv, bytter sengetøy, tar det meste av klesvask, vasker bord og generelt rydder. Hun gjør mer enn meg, uten tvil. Jeg gjør min del, men hun tar minst 70% av husarbeidet. Jeg gjør min del, men faen så snill dama er. Jeg er en heldig mann.

Anonymkode: 2f512...7de

• Liker 1
Skrevet

Han gjør alt han kan for meg. Kommer inn med kaffe på senga, lager all maten (veldig god mat!). Tar alltid posene på vei hjem fra butikken. Hvis jeg er sliten tar han over og gjør alt jeg skulle gjøre. Og hvis jeg har et problem stopper han helt opp og så snakker vi om det. Han er like opptatt av gjensidighet og raushet i senga.

Jeg er veldig heldig. 

Anonymkode: 25848...3f6

• Liker 1
Skrevet

Han planlegger, handler inn og lager middager (nesten) hver dag.

Han tar alt av foreldremøter-/samtaler og aktiviteter med barna. Ellers forteller han meg hver dag hvor vakker jeg er. 

Anonymkode: 5935c...f3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...