AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Del Skrevet 15. februar 2022 Dere som ikke har peis hvordan varmer dere huset? Og hvor får dere varmt vann fra? Anonymkode: d937f...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #2 Del Skrevet 15. februar 2022 Vi har peis, men har sjelden behov for å fyre opp. Vi har gulvvarme på stue/kjøkken og bad i leiligheten vår, samt balansert ventilasjon på alle rom med varmegjenvinner. Alltid deilig temperatur hos oss. Varmevannet kommer fra varmtvannsberederen på vaskerommet. Anonymkode: bbadd...d60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har peis, men har sjelden behov for å fyre opp. Vi har gulvvarme på stue/kjøkken og bad i leiligheten vår, samt balansert ventilasjon på alle rom med varmegjenvinner. Alltid deilig temperatur hos oss. Varmevannet kommer fra varmtvannsberederen på vaskerommet. Anonymkode: bbadd...d60 Holder det med gulvvarme? Trenger dere ikke å varmeovn/pumpe i tillegg? Anonymkode: d937f...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #4 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Holder det med gulvvarme? Trenger dere ikke å varmeovn/pumpe i tillegg? Anonymkode: d937f...e71 Med oss holder det med gulvvarme i de aller fleste tilfeller, ja. Men det kan mulig ha noe med varmegjenvinneren i ventilasjonen å gjøre? Sånn jeg har forstått det "resirkulerer" den varmen i rommet så det sprer seg til lufta fra ventilene i taket... ett eller annet sånn 😅 Synes det er god temperatur inne selv når det kryper ned mot minusgrader ute, men når det nærmer seg fem minusgrader hender det at vi fyrer. Det er snakk om en ganske ny leilighet da, fra 2017, så den er jo mer energieffektiv enn et hus fra 80-tallet, for eksempel. Anonymkode: bbadd...d60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #5 Del Skrevet 15. februar 2022 Bergvarme 👌 Anonymkode: 3e28b...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Del Skrevet 15. februar 2022 Her jeg bor har vi fjernvarme, varmer og og får varmt vann fra det. Det eneste negative er at radiatorene tar mye plass(henger på veggene og den på kjøkkenet er mest plagsom) og jeg bruker kun den ene 90% av tiden. Kun når det er sprengkulde at jeg setter på alle for at det skal bli fortere varmt. Anonymkode: 00341...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #7 Del Skrevet 15. februar 2022 Bad: varmekabler 1 etasje: to sløyfer vannbåren varme i støp, oppvarmet med elkjel. Dyrt, har dem på et minimum. 2 etasje: luft til luft varmepumpe Varmtvann: varmepumpe i balansert ventilasjon. 1,5kw element til å ta toppene. Anonymkode: 71fbb...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 15. februar 2022 #8 Del Skrevet 15. februar 2022 Pleier å ta på meg noen sexy klær jeg vet fyren min liker, så går jeg litt rundt i huset og bøyer meg tilfeldigvis slik at rumpa stikker i været eller hofta stikker ut. Når jeg merker han begynner å bli interessert så sier jeg at jeg er litt trøtt og vil legge meg litt på sofaen oppe uforstyrret. Så enten sender jeg et par artikler på messenger eller så legger jeg ei avis oppslått på en side med noe fagforeningsknusing eller noe galskap Jonas og Erna og gjengen har funnet på. Når jeg kommer ned igjen så har han fyret seg så opp at det er varmt i hele huset. Sparer masse penger på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #9 Del Skrevet 15. februar 2022 Vi har jordvarme som varmer opp gulv med varmt vann. Den varmer også opp varmtvsnnstank. En dyr investering, men har ikke hatt problemer de 20 årene vi har hatt det. Har vedovn, men kan ikke fyre før det blir minst minus 15 ute. Ellers blir det badstue 🙂 Anonymkode: 01bfb...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #10 Del Skrevet 15. februar 2022 Har ikke peis men vedovn, det er det jeg bruker. Har varmepumpe som holder grunnvarmen på ca 18 grader og fyrer opp til 20-21 med ved.Ingen varmekabler, men panelovner litt rundt omkring. Anonymkode: 20001...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #11 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har ikke peis men vedovn, det er det jeg bruker. Har varmepumpe som holder grunnvarmen på ca 18 grader og fyrer opp til 20-21 med ved.Ingen varmekabler, men panelovner litt rundt omkring. Anonymkode: 20001...fed Er det billigere å ha panel ovner /elektriske ovner enn å ha radiatorer som varmes opp av vvb?? Anonymkode: d937f...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #12 Del Skrevet 15. februar 2022 Har vannbåren varme med luft til vann varmepumpe. Har jevn varme i alle rom, men litt høyere på badet og litt lavere på soverommene. Regulerer aldri temperaturen. Har peisovn, men den brukes kun som kos eller på ekstra kalde dager(som er sjelden her på vestlandet) Anonymkode: b0ca8...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #13 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har vannbåren varme med luft til vann varmepumpe. Har jevn varme i alle rom, men litt høyere på badet og litt lavere på soverommene. Regulerer aldri temperaturen. Har peisovn, men den brukes kun som kos eller på ekstra kalde dager(som er sjelden her på vestlandet) Anonymkode: b0ca8...3f6 Hva vil si vannbåren varme? At den tar varmt vann fra varmtvannberederen? Anonymkode: d937f...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #14 Del Skrevet 15. februar 2022 Vi har varmepumpe i stua, varmekabler på badet. Vi har riktignok en vedfyrt komfyr på kjøkkenet, ikke at den blir brukt til å lage mat på, men fyres litt i når det er behov for det. Det er ikke hver dag. VVB står i kjelleren. Anonymkode: ff048...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #15 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har varmepumpe i stua, varmekabler på badet. Vi har riktignok en vedfyrt komfyr på kjøkkenet, ikke at den blir brukt til å lage mat på, men fyres litt i når det er behov for det. Det er ikke hver dag. VVB står i kjelleren. Anonymkode: ff048...00c Så vvb brukes kun til varmt vann og ikk til å varme opp huset? Holder det med varmen fra varmepumpe? Hvor stort er huset? Anonymkode: d937f...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #16 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så vvb brukes kun til varmt vann og ikk til å varme opp huset? Holder det med varmen fra varmepumpe? Hvor stort er huset? Anonymkode: d937f...e71 Bare til varmtvann hos oss ja. Nok med varmepumpe her, godt isolert hus. Holder godt på varmen når det er kaldt ute, og deilig svalt på sommeren når det er varmt. Huset vårt er lite da, ca 100 kvm. Anonymkode: ff048...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #17 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare til varmtvann hos oss ja. Nok med varmepumpe her, godt isolert hus. Holder godt på varmen når det er kaldt ute, og deilig svalt på sommeren når det er varmt. Huset vårt er lite da, ca 100 kvm. Anonymkode: ff048...00c Takk Anonymkode: d937f...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #18 Del Skrevet 15. februar 2022 Vil gjerne høre flere meninger? Anonymkode: d937f...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå