Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bullshit. En oversersjant tjener langt ifra 900k til 1 million i året.😂
500 - 600k er mer realistisk. 
Jobber selv som sersjant i forsvaret. Har flere kollegaer som er oversersjanter.

Anonymkode: 3ec85...783

Moro at du er så bastant, her har du en kopi av lønnsslipp for januar som ble sendt til banken i forbindelse med refinansiering. 20220215_131943.jpg.de48d903146cadf87b1eacb65d63fd5a.jpg

Som du ser så tjente ha  932 931 kr I 2021.

Pga Cold response så blir det mer i 2022.

Anonymkode: b2bca...969

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er fullstendig mulig for en oversersjant å tjene såpass. Øvelse i 30 dager = 150.000. Har man en stilling med mange øvelsesdøgn og 2 vakter pr.md så er det fullt mulig.

Døgn og vakter utløser avspasering. Etter 45 døgn på øvelse har man 90t avspass som kan kjøpes ute med 50% overtid på toppen av dette igjen.

Anonymkode: 43e01...5a4

Det er mulig dersom man har 30+ år erfaring og jobber til man sprekker.. Det skal mye til for at en med befalsgrad kan tjene like mye som en offiser.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Moro at du er så bastant, her har du en kopi av lønnsslipp for januar som ble sendt til banken i forbindelse med refinansiering. 20220215_131943.jpg.de48d903146cadf87b1eacb65d63fd5a.jpg

Bruttolønn i januar ca 80.000kr, pensjonsgivende inntekt 37.000kr.

Sånn er det i forsvaret.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er mulig dersom man har 30+ år erfaring og jobber til man sprekker.. Det skal mye til for at en med befalsgrad kan tjene like mye som en offiser.. 

Men det gjorde han altså. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Offiserer starter på Fenr.

Vi har en masse Sersjanter (OR7-8)  som var Kapteiner og Majorer for 2 år siden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn er det i forsvaret.

Ja det er helt tragisk..

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sånn er det i forsvaret.

Blir heldigvis T35-bonus til neste år.....

Skrevet

Jeg jobber som jagerflypilot, tjener 700.000+ i året. Løytnantgrad. Det å få fly F-35 er i grunnen lønn nok, så pengene er ren bonus.

Anonymkode: 99f35...dc4

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg jobber som jagerflypilot, tjener 700.000+ i året. Løytnantgrad. Det å få fly F-35 er i grunnen lønn nok, så pengene er ren bonus.

hva handler jobben mest om ved å være jagerfly-pilot? 

innebærer det at du kan få ordre å dra til annet land i tjeneste på felt med jagerfly? 

Anonymkode: bcb2f...b48

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn er det i forsvaret.

Blir heldigvis T35-bonus til neste år.....

Nå er jo denne lønnslippen ikke fra januar, men for desember.  Grunnlønna er på omtrent 450k i året ser jeg. 

Tilleggene man får som lønnsmottaker betyr så godt som alltid at man ikke er hjemme.

Når T35 bonusen kommer må man jo ut på arbeidsmarkedet for da er jo forpliktelsene til Forsvaret over, og man har jo ikke all verdens sivile kompetanse med T35.

Skrevet
Whistler skrev (5 minutter siden):

Nå er jo denne lønnslippen ikke fra januar, men for desember.  Grunnlønna er på omtrent 450k i året ser jeg. 

Tilleggene man får som lønnsmottaker betyr så godt som alltid at man ikke er hjemme.

Når T35 bonusen kommer må man jo ut på arbeidsmarkedet for da er jo forpliktelsene til Forsvaret over, og man har jo ikke all verdens sivile kompetanse med T35.

Nå er jo T35 på nesten 1,3 mill da, og utbetalt er det over 800k så det kompenserer helt  fint.

Grunnlønn er latterlig dårlig ja, pensjonsopptjening like så. Han er borte 1/3 av året med denne lønna, så ikke noe lukrativt akkurat. Poenget var bare å svare vedkommende som sa man ikke kunne tjene oppunder 1 mill som oversersjant. Det kan man helt fint gjøre med nok vakt og øvelser.

Jobb etter forsvaret skal nok ikke bli et problem, han har studert på siden og har lang ledererfaring. Vi har 2 ledere rett fra forsvaret hvor jeg jobber innen finans og han har over 700k i året. Så mulighetene er der. Men han vil absolutt gå ned i lønn da, noe som er helt greit fordi han også da er mer hjemme.

Jeg er VELDIG ferdig med å være forsvarsfrue ihvertfall, 1 mill i året kompenserer milevis for all den tiden han er borte.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Haha, yeah right. F-35 pilot på dette forumet? Tvilsomt🤣

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan ikke si at det frister med 12 år plikttjeneste på Ørlandet eller i Nord-Norge.

Anonymkode: 85cac...fa3

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kan ikke si at det frister med 12 år plikttjeneste på Ørlandet eller i Nord-Norge.

Anonymkode: 85cac...fa3

jasså er det plikttjeneste. Visste ikke at sånt fantes. 

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er jo T35 på nesten 1,3 mill da, og utbetalt er det over 800k så det kompenserer helt  fint.

Grunnlønn er latterlig dårlig ja, pensjonsopptjening like så. Han er borte 1/3 av året med denne lønna, så ikke noe lukrativt akkurat. Poenget var bare å svare vedkommende som sa man ikke kunne tjene oppunder 1 mill som oversersjant. Det kan man helt fint gjøre med nok vakt og øvelser.

Jobb etter forsvaret skal nok ikke bli et problem, han har studert på siden og har lang ledererfaring. Vi har 2 ledere rett fra forsvaret hvor jeg jobber innen finans og han har over 700k i året. Så mulighetene er der. Men han vil absolutt gå ned i lønn da, noe som er helt greit fordi han også da er mer hjemme.

Jeg er VELDIG ferdig med å være forsvarsfrue ihvertfall, 1 mill i året kompenserer milevis for all den tiden han er borte.

Joda, jeg tror på deg nå. Hadde bare aldri hørt om en oversersjant med såpass høy lønn. Kult at det går an da!
Hvilken gren jobber han i? Hær, luft eller sjø? 
Jobber selv i hæren og luftforsvaret. 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 13.00):

Glemte å skrive:
Hvis det er penger du ønsker, burde du holde deg unna forsvaret.. Dritt betalt her til tider. 
Akkurat nå jobber jeg som sersjant, hvor lønnen er et hakk bedre. 530 000 kr + felttillegg. 

Det er ikke dårlig uttelling for en gratis utdannelse!!!

Anonymkode: 53b40...18f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke dårlig uttelling for en gratis utdannelse!!!

Anonymkode: 53b40...18f

Det er åpenbart man må ta med gratis utdannelse i regnestykket i sin helhet. Samt at kommer til en realitet å bli kjent med seg selv på en helt annen måte som menneske. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Joda, jeg tror på deg nå. Hadde bare aldri hørt om en oversersjant med såpass høy lønn. Kult at det går an da!
Hvilken gren jobber han i? Hær, luft eller sjø? 
Jobber selv i hæren og luftforsvaret. 

Han jobber med vakthold, under hæren. Bakgrunn fra hæren og luftforsvaret (cbrn). Han går da naturligvis en del vakter i tillegg til øvelsene. Nå i februar og mars har han alene 33 vakt- og øvelsesdøgn pga Cold response og koronafravær, så det er til å bli helt koko av 🤪 Blir penger av det, i det minste........

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Han jobber med vakthold, under hæren. Bakgrunn fra hæren og luftforsvaret (cbrn). Han går da naturligvis en del vakter i tillegg til øvelsene. Nå i februar og mars har han alene 33 vakt- og øvelsesdøgn pga Cold response og koronafravær, så det er til å bli helt koko av 🤪 Blir penger av det, i det minste........

Tøft! Høres ut som mye jobbing... Men godt betalt er det jo! Dere får ta dere et glass Champagne når Cold response er ferdig! ;) 
Jobber som instruktør og er troppsbefal! Stortrives. 
Beklager hvis du syntes jeg var litt bastant tidligere, er bare sånn jeg er.
Av og til er jobben min å være en drittsekk, for å si det sånn..😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tøft! Høres ut som mye jobbing... Men godt betalt er det jo! Dere får ta dere et glass Champagne når Cold response er ferdig! ;) 
Jobber som instruktør og er troppsbefal! Stortrives. 
Beklager hvis du syntes jeg var litt bastant tidligere, er bare sånn jeg er.
Av og til er jobben min å være en drittsekk, for å si det sånn..😅

Virker som dere har noe av de samme arbeidsoppgavene minus vaktholdet da, han har også et lag og er instruktør på flere område. Godt du trives, det har han også gjort og forsvaret former virkelig flotte mennesker 😊 Her er det heldigvis slutt på T35 og farvel forsvaret snart 🤪

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...