Gå til innhold

Hvordan takle næringslivet som introvert kvinne fra bygda i mannsdominert sektor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mister nesten motet og lurer på når jeg skal kaste inn håndkle og reise hjem. Jeg føler dessverre at jeg ikke har ressursene som trengs. Jeg er oppdratt under streng jantelov hvor man er så ydmyk og forsiktig at man nesten ikke våger å be andre om noe, fordi man ikke skal bry noen. Typisk feminin og veldig ydmyk.

Har satt familieliv på hold og er som mange kvinner i Oslo, singel.

Har en god utdannelse, men har ikke forstått spillet og har ikke forstått fallgruvene, så har takket ja til stillinger som ikke leder noe vei. De hørtes fine ut på papiret, men ser i etterpåklokskapens lys at det er jobber ingen innen mitt fagfelt vil ha, og som dessverre trekker ned cv'en. Er senior for lengst, men underbetalt i en entry level stilling.

Jeg kjenner kun en kvinne i min bransje, og hun sitter også med skjegget i postkassa, men fokuserer heller på familien sin.

I dag ble jeg nesten syklet ned av en fyr på vei til jobb. I går fikk jeg inkassokrav til tross for å ha blitt enig om å delbetale en behandling. På jobb har gutteklubben booket seg inn på en konferanse uten å si noe og stillingen som for meg hadde vært aktuell, ble besatt av en ekstern.

Naboen krangler pga. en garasje som skaper dårlig stemning i sameiet og kald krig.

Det er kø, kø og kø etter gjenåpningen og jeg bor på 30 kvm, men er vant med plass.

Jeg savner snille folk, rett og slett.

Jeg vet de finnes her også, men det er en annen kultur. Jeg vet det er meningsløst å synes synd på seg selv, så jeg prøver å komme meg videre ved hjelp av karriereveileder, linkedin, jobbsøking, men det ser ikke lyst ut.

Noen som kjenner seg igjen? Solskinnshistorier?

Anonymkode: 4b339...291

Skrevet

Hvor lenge har du bodd i Oslo, og hvor gammel er du? Hvor mange ulike arbeidsgivere har du hatt?

Anonymkode: 76e58...132

Skrevet

Her var det mye på en gang! Legg din energi i å søke og få en annen jobb. Gjennom denne prosessen må du nødvendigvis også tenke i igjennom hva slags jobb du ønsker deg - hva er viktig for deg - hva vil du bruke tiden på. Feir de små seirene og tenk på at det butter i livet til alle av og til! Lykke til

Anonymkode: 504a9...a53

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her var det mye på en gang! Legg din energi i å søke og få en annen jobb. Gjennom denne prosessen må du nødvendigvis også tenke i igjennom hva slags jobb du ønsker deg - hva er viktig for deg - hva vil du bruke tiden på. Feir de små seirene og tenk på at det butter i livet til alle av og til! Lykke til

Anonymkode: 504a9...a53

Takk. Jeg må prøve det. I dag ble jeg så motløs. Har aldri fått vise hva jeg duger til. Det er så frustrerende. Skal prøve å feire små seire. Våkner om natten og uroer meg veldig. Må på en måte akseptere at jeg er meg. Kanskje er jeg ikke nok for de gode stillingene slik samfunnet er, men jeg vil ikke bli "mer mann" eller " mer frempå". Er det ingen som kan se forbi disse tingene og verdsette at jeg er en stabil arbeidstaker som ikke hopper, som kan verdsette en introvert som tar liten plass...Jeg opplevde det en gang, og det var først etter å ha avlagt en personlighetstest som skulle forsvares. Jeg må helt dit for å bli lagt merke til. Da fikk jeg vist evne til refleksjon fordi jeg ble hørt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk. Jeg må prøve det. I dag ble jeg så motløs. Har aldri fått vise hva jeg duger til. Det er så frustrerende. Skal prøve å feire små seire. Våkner om natten og uroer meg veldig. Må på en måte akseptere at jeg er meg. Kanskje er jeg ikke nok for de gode stillingene slik samfunnet er, men jeg vil ikke bli "mer mann" eller " mer frempå". Er det ingen som kan se forbi disse tingene og verdsette at jeg er en stabil arbeidstaker som ikke hopper, som kan verdsette en introvert som tar liten plass...Jeg opplevde det en gang, og det var først etter å ha avlagt en personlighetstest som skulle forsvares. Jeg må helt dit for å bli lagt merke til. Da fikk jeg vist evne til refleksjon fordi jeg ble hørt.

Joda, men hvordan skal de kunne se deg når du nærmest gjemmer deg? For å bli sett må man nødvendigvis også være synlig.

Anonymkode: 8ed07...c3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, men hvordan skal de kunne se deg når du nærmest gjemmer deg? For å bli sett må man nødvendigvis også være synlig.

og nei, det handler ikke om å "bli mer mann".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...