AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Hvordan påvirket dette deres nyfødte? Min er 3 uker gammel i dag, vi testet positivt i går. Storesøsken på 3 år har bare hatt litt vondt i hodet og er varm/kald, men den minste kan jo ikke si fra enda, så må innrømme jeg blir litt stresset av det hele. Jeg har hatt en vaksinedose for litt over en måned siden, ikke at jeg tror det har så mye å si da siden mannen er fullvaksinert og minst like dårlig som meg. Anonymkode: e084d...c5f
Kvinne87Rogaland Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 Det ser ut som om du tok en vaksinedose over en uke før fødsel? Da har jo du heldigvis overført antistoffer til babyen. Det hjelper sikkert veldig 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 Hei, litt i ammetåka her, det var midten av desember... Da blir det ca 1 mnd og 1 uke før fødsel. Men jordmor mente babyen kom til å få antistoffer hvis jeg tok den da. Jeg var så redd for å ta den pga helsemyndighetene var så fram og tilbake på anbefalingene gjennom høsten, er glad jeg turte å ta den til slutt og håper det var tidsnok til å beskytte babyen. Håper alle som er gira på å se nyfødte babyer klarer å være fornuftig og være ærlige hvis de har symptomer og heller vente litt, istedenfor å holde tilbake sånn informasjon og la det stå til.. de er like søte og små om et par uker, så det er best å vente! Anonymkode: e084d...c5f
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 Vår tre mnd gamle baby fikk ett døgn med mild feber (mellom 38 og 39) og snørrete nese.. virket heldigvis ikke som hun var plaget Anonymkode: 37aa3...e11
Amatariel Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 Jeg er koronapositiv nå og har baby på 2 uker. Har ikke merket noe på henne enda... Men av det jeg leser rundt på nett så trenger jeg nok ikke være veldig bekymret. Hvis babyen blir smittet så er det oftest litt snørrete nese de små får. Men merk at man skal ringe lege om de får feber over 38 grader.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 Et vennepar av oss har et barn som på det tidspunktet var halvannet år, og som nesten døde av korona. Barnet hadde ingen underliggende sykdommer og har taklet vanlig forkjølelse helt fint. Ble også ammet av vaksinert mor. Skal nevnes at det var før Omikron, så sannsynligvis Delta. Omikron er mildere, men man skal ikke bagatellisere det at spedbarn får korona. Oddsen er størst for at det går helt fint, så sannsynligvis gjør det det.🤞 Anonymkode: 95bd2...d72
mingus Skrevet 15. februar 2022 #7 Skrevet 15. februar 2022 (endret) Takk for svar. Det var 36,8 i dag, så heldigvis ingen feber... Håper vi slipper noe så alvorlig som du siste skriver, så fælt Edit: Var meg som var "anonym" ja, litt irritert og flau over å ha sagt ja til besøk, selv om de hadde testet negativt.. men positiv dagen etter de allerede hadde vært her. Endret 15. februar 2022 av mingus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå