Gå til innhold

Fortsatt sterk teststrek på hjemmetest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei
Testet positivt, sterk teststrek på torsdag.
Føler meg noe bedre, men formen er så opp og ned, så tok en ny test i dag (hjemmetest)

Teststreken lyste opp før kontrollstreken, og er sterkene enn kontroll streken.

Er dette vanlig 5 dager etter 1 positiv test? 

Skrevet

Helt normalt, du vil ha det en stund etter gjennomgått Covid😊

• Liker 1
Skrevet
Drama_Queen skrev (12 minutter siden):

Helt normalt, du vil ha det en stund etter gjennomgått Covid😊

Det er vel PCR det er vanlig med positiv test etter gjennomgått covid, hjemmetestene derimot viser at du fortsatt har aktiv infeksjon og er smittsom. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, den er normalt sett positiv i 6-10 dager. Hos mannen min og barnet mitt ble den først negativ dag 10, svakere dag 9.

I Tyskland kan du teste deg ut av isolasjon dag 7 med hurtigtest, er den positiv må du sitte 10 dager totalt.

Endret av Sermina
  • Liker 2
Skrevet

Det er derfor å ta test etter sykdom ikke skal gjøres, for de kan slå ut positivt lenge etter gjennomgått sykdom. Er du feberfri i 24 timer er det nok til å gå ut av isolasjon😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Frøkensina skrev (6 timer siden):

Det er vel PCR det er vanlig med positiv test etter gjennomgått covid, hjemmetestene derimot viser at du fortsatt har aktiv infeksjon og er smittsom. 

👍

Trolltunga skrev (39 minutter siden):

Det er derfor å ta test etter sykdom ikke skal gjøres, for de kan slå ut positivt lenge etter gjennomgått sykdom. Er du feberfri i 24 timer er det nok til å gå ut av isolasjon😊

Om du tester positivt på hjemmetest er du nok fremdeles smittsom. Du har lov til å gå ut uansett nå, men hvis folk vet man er smitteførende håper jeg man tar hensyn. Det er jo ingen som ønsker å bli syk, uansett hvilket virus det måtte dreie seg om. 

Skrevet
Optimo skrev (1 time siden):

👍

Om du tester positivt på hjemmetest er du nok fremdeles smittsom. Du har lov til å gå ut uansett nå, men hvis folk vet man er smitteførende håper jeg man tar hensyn. Det er jo ingen som ønsker å bli syk, uansett hvilket virus det måtte dreie seg om. 

Helt med på at man skal holde seg hjemme hvis man føler seg syk, men feks datteren min tester ennå positivt, to måneder etter sykdom. De har sagt ag isolasjonstid og feber er det som skal styre. Ingen har bedt oss teste oss for å komme ut av isolasjon. 

Skrevet

Barnet fikk fikk positiv torsdag og negativ i dag. Jeg fikk positiv hurtigtest og pcr i går og negativ hurtigtest i dag..

• Opprett ny...