AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 Inspirert av den andre tråden, hva er det fineste en helt vilt fremmed har gjort for deg? Jeg la ut at jeg lagde noe til en bursdag på en DIY-gruppe på Facebook. Fikk da en pm fra ei som ville gi meg en kaketopp i samme stil som hun lagde selv, helt gratis! Hun gjorde det også. Anonymkode: 8ba30...e64 3 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 Jeg hadde bestilt en kjole sydd på mål, men da jeg fikk den var den aaaaaaltfor stor. Det viste seg at jeg hadde glemt å opplyse at jeg var gravid, og da hadde designeren sydd kjolen iforhold til det oppgitte midjemålet som naturlig nok var noget større enn vanlig.. Og da ble alle proposjonene helt feil. Hun sa det var en smal sak å fikse det, jeg skulle bare nåle inn der det var for mye stoff og sende den i retur. Jeg sto foran speilet, full av hormoner og gråt mine modige graviditetstårer mens jeg nålet etter beste evne. Tenkte at dette her blir jo aldri fint.... Etter få dager fikk jeg hentemelding på ny pakke, og det viste seg at mens jeg sto og hulket med en pakke knappenåler i hånden, så hadde designeren kastet seg rundt og sydd opp en ny kjole til meg. Den passet helt perfekt og ble brukt utrolig mye. Jeg har den fortsatt :). Fantastisk menneske, fantastisk kjole ❤️ Anonymkode: 1476b...c0f 2 8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 Låste bilnøkkelen inne på ferjen en gang. Han ene karen som jobbet der hjalp meg med å få den opp og holdt igjen ferjen for meg så jeg slapp å bli med tilbake. Anonymkode: 7ca9d...847 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 5 menn løftet bilen min på plass en gang ferjen var smekkfull. Så jeg slapp vente 3,5 time på neste tur💙💙💙💙💙 Anonymkode: a07fc...5cc 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 En narkoman på plata ville gi meg noen av myntene mine da han overhørte at jeg gråt i telefonen og sa at jeg ikke hadde råd. Det er over 20 år siden nå, jeg var ung tenåring den gangen. Har ofte tenkt på hvor snill denne mannen var. Anonymkode: ea755...a08 12 29
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 Jeg ble dårlig får noen år siden og slet med å gå hjem. Var 17. mai og hadde vært på brunsj. To som skulle til byen for markering hjalp meg hjem (og tvang meg til å ringe legevakta. De ventet også tat jeg ble hentet til legevakta). Anonymkode: 36386...1fc 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #7 Skrevet 15. februar 2022 Ble kjørt hjem av politiet en gang. De fant meg gående langs veien, klin edru, men med skoene i hånden fordi hælene hadde blitt for høye iløpet av kvelden. Det var en serievoldtektsmann som drev og herjet rundt på den tiden. Er så glad vi har sånt politi ❤️ Anonymkode: ca55f...16a 3 4
Gjest Løpegærn Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 Kanskje ikke kjempefint, men jeg husker det veldig godt. Jeg sovnet på bussen en gang, og ble dritflau over at hodet mitt falt ned på skulderen til ham ved siden av meg. Jeg siklet sikkert også på ham. Jeg unnskyldte meg skikkelig, men han tok det kjempefint og sa at jeg bare måtte sove videre 😂 Så jeg sov videre resten av turen, og vi fikk en hyggelig prat rett før jeg gikk av.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #9 Skrevet 17. februar 2022 Jeg skulle hjem til jul en gang da jeg var ung og studerte i Oslo, og var på vei til bussterminalen med alt for mye og tung baggasje. Jeg hadde det travelt og slet meg gjennom gatene med all baggasjen. Det må ha vært tydelig at jeg var stresset over det, for det kom en mann og spurte om han kunne hjelpe. Og så bar han den store kufferten min hele veien til bussen. Det var en kjempehjelp og jeg rakk bussen 😊 Anonymkode: 17067...b3f 4 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #10 Skrevet 17. februar 2022 Jeg hadde en ekstremt tøff periode, klarte ikke stelle meg på flere uker. Plutselig fikk jeg innkalling til samtaler etter lang ventetid. Den dagen var krevende i seg selv, men jeg klarte å dusje og få på meg noen penere klær og mascara for å føle meg mer vell. Idet jeg går inn dørene på senteret så passerer jeg en dame som stopper delvis opp og sier "FOR en nydelig og pen dame du er! Ha en fin dag" med ett varmt og godt smil. Ganske enkelt, men betydde så ekstremt mye for meg! Anonymkode: 0a17d...aaa 10 11
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #11 Skrevet 17. februar 2022 Skulle ta toget hjem etter å ha vært hos svigers i jula. En fremmed mann spurte om jeg trengte hjelp med kofferten 😌 Vedkomne hjalp meg da jeg skulle av toget også med kofferten 🙏 Anonymkode: bbd5d...146 1 1
tussi680 Skrevet 17. februar 2022 #12 Skrevet 17. februar 2022 Smilt rett til meg, den gang jeg var i en veldig kjip situasjon. Det reddet dagen, husker at jeg gikk og tenkte lenge på bare det ene smilet.... Vedkommende så vel at jeg hadde det vanskelig akkurat der og da. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #13 Skrevet 17. februar 2022 Noen ga meg blod. Ble blodgiver selv etterpå Anonymkode: 77a97...176 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #14 Skrevet 17. februar 2022 Jeg og min søster var i Italia på ferie og skulle ta bussen til et annet sted. Billettautomaten fungerte ikke, så jeg måtte kjøpe billett på bussen. Søsteren min satte seg bak på bussen og jeg gikk foran for å kjøpe billetter. Billettene var dyrere ved å kjøpe den på bussen, og jeg hadde ikke nok mynter. Det var blitt litt kø bak meg og jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre. Vi var jo allerede på bussen uten billett. En dame ved siden av spurte om hun kunne hjelpe meg, og ga meg myntene jeg trengte. Det var ikke snakk om mange kronene, men det var så snillt gjort av henne Anonymkode: 99e4a...fda 1 2
Røkelse Skrevet 17. februar 2022 #15 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen ga meg blod. Ble blodgiver selv etterpå Anonymkode: 77a97...176 Dette 2
Pås Skrevet 17. februar 2022 #16 Skrevet 17. februar 2022 For en koselig tråd! ❤️ Mitt bidrag: jeg stod utenfor et bakeri og ventet på en venn, rundt fastelavenstid! Jeg stod og tittet inn vinduet og lurte på hvor han ble av! Da kom en eldre mann og sa: du har så lyst på en bolle med krem men så har du ikke råd? Du skal få en sånn av meg! Begge deler var jo riktig, jeg hadde lyst på en bolle og jeg hadde ikke råd, men det var altså ikke derfor jeg tittet i vinduet! Men bollen var god, og jeg husker det fremdeles! ❤️ 9 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #17 Skrevet 17. februar 2022 Ikke nødvendigvis det aller fineste, men en episode jeg husker nå mange år etter som et wow-øyblikk over hvordan noen virkelig ser andre mennesker: En gang i utlandet da jeg stod på gata med et kart og så sikkert veldig lost ut kom det en mann i dress som snakket i telefonen, småløpende og tydelig at han var på jobb og hadde dårlig tid med å komme seg et sted. Når han så meg hørte jeg han sa til den han snakket i telefonen med "Jeg må legge på. Det er noen her som trenger hjelp". Også stoppet han opp og hjalp meg med å finne stedet jeg skulle. Jeg hadde ikke engang blikkontakt med han, og gav på ingen måte signaler om at jeg ønsket hjelp, så det var en skikkelig genuin handling fra hans side. Anonymkode: 17a4c...f11 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #18 Skrevet 17. februar 2022 Jeg var ute på byen, var litt full, kjøpte meg en drink. Resten av kvelden så var det en bekjent av meg, som hele tiden ga med drinker, dansa jeg med venner, så kom han med en drink til meg. Så da de skulle stenge, så kom han og kameraten hans, og fikk meg med seg, da var jeg skikkelig drita. Men ute, så kom en mann løpende etter oss, tok tak i meg, og sa at jeg skulle bli med han. Da kom det fram, at dette har de gjort med flere damer, er jo for å voldta de, uten at de gjør motstand, og for flaue til å anmelde. Denne mannen fulgte meg hele veien hjem, og var veldig hyggelig. Han prøvde seg ikke på noe. Så utrolig glad for det den mannen gjorde, han redda meg faktisk fra voldtekt. Anonymkode: 871c0...a31 13 6
Silva Pluvialis Skrevet 17. februar 2022 #19 Skrevet 17. februar 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 4 6
Mr&Ro Skrevet 17. februar 2022 #20 Skrevet 17. februar 2022 Skulle levere minsten i barnehagen, og da vi gikk av bussen høljregnet det og ungen slo seg fullstendig vrang og la seg med i søla. Med hendene fulle av ransel klesbag var jeg fullstendig rådvill der jeg stod med en hylende unge i regnet. Ut av intet dukket en vilt fremmed mann som lurte på hvor vi skulle, og plukket ungen rett opp og satte han på skuldrene sine og bar han helt til porten i barnehagen noe som tok 20 minutter. Og på turen fikk han høre om situasjonen min med nylig skilsmisse, dyr reparasjon av bilen og pen leilighet som må pusses opp, der han beroliget meg med alt er en overgang og at dette klarer jeg fint. Ved porten satte han ned ungen og gikk etter et kort farvel og et varmt smil. Fikk aldri takket han skikkelig dessverre, men husker ennå de snille nøttebrune øynene hans og den rolige stemmen hans. 6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå