Gå til innhold

Skal barnet i barnehage`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og far fikk positive tester på fredag. Har hatt symptomer siden tirsdag forrige uke, milde som forkjølelse. Ett av barna fikk litt hoste på fredag som gikk over, resten av barna har ikke hatt noen symptomer. Målt feber flere ganger, men ingenting, bra form, løper og leker som normalt. I går holdt vi hjemme fra barnehage barnet som hadde hoste på fredag fordi vi var usikre (barnet testet negativt med hjemmetest i helgen). I natt hostet barnet 3 ganger. Nå er det usikkerhet i heimen om barnet kan i barnehage i dag. Nasjonale retningslinjer sier:

• Hold deg hjemme ved nyoppståtte luftveissymptomer dersom du føler deg syk. Du bør bli hjemme til formen er god, og du har vært feberfri i 24 timer. Milde restsymptomer som rennende nese, snørr, heshet og noe hoste er greit.
  • Ved positiv covid-test, hold deg hjemme i fire dager fra symptomstart eller fra dagen for positiv test for dem uten symptomer. Barn i barnehagealder og skoleelever er unntatt testing, men anbefales å holde seg hjemme dersom de er syke. De kan gå på skole og barnehage når de har vært feberfrie i 24 timer.

Men barnet har aldri hatt feber eller dårlig form. Kun litt hoste på fredag og nå i natt. Jeg ville ikke betegnet barnet som sykt, men hva ville dere gjort?

Anonymkode: 40307...903

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoste på natt og dag erlik hjemme 

Anonymkode: 4c3bc...71d

• Liker 1
Skrevet

Nå kan barn dra i bhg med positiv test om de er friske, så om barnet er i god form, så hadde jeg sendt. 

Anonymkode: 7c41c...7e4

Skrevet

Jeg ville ikke kalt hoste tre ganger som nyoppstått symptom, og sendt i barnehagen. 
Men, ring til barnehagen for sikkerhetsskyld :) vi gjør det om vi er usikre. 

Anonymkode: 351c6...ec9

• Liker 2
Skrevet

Ringte barnehagen og de sa det var innenfor, så nå er ungen med vennene sine :)

Anonymkode: 40307...903

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...