Nooni Skrevet 17. februar 2022 #141 Skrevet 17. februar 2022 (endret) Å lage et poeng av et eksempel om at man kan bli så lei seg av at katten dør at man gråter hele tiden, er neppe problemet her. Problemet for arbeidsgivere er at den ene dagen er det katten, den andre dagen er det at man har kranglet med kjæresten, så hoster man litt, så er man litt deprimert. Det er altså MØNSTRET og hyppigheten som er et problem og at man belaster velferdsstaten fordi man har en svært lav terskel for å være hjemme, ikke at man tar noen egenmeldingsdager en sjelden gang. Endret 17. februar 2022 av Nooni
Nooni Skrevet 17. februar 2022 #142 Skrevet 17. februar 2022 Vil bare tilføye at den dagen kjæledyret mitt dør, så tar jeg ut en feriedag eller + timer. Jeg melder meg IKKE inn som syk.
Gliffy Skrevet 17. februar 2022 #143 Skrevet 17. februar 2022 Jeg har et par ganger tatt en ekstra dag selv om jeg har vært på bedringens vei og strengt tatt kunne ha pressa meg på jobb om nødvendig. Dette har vært i jobber der det uansett ikke går ut over noen, det blir bare mer å gjøre når jeg kommer tilbake og arbeidsgiver får samme mengde arbeid levert uansett. Da jeg jobbet i butikk strakk jeg meg lengre for å komme på jobb uansett form, siden det ville ha gått ut over kollegaene mine om de var en mindre.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #144 Skrevet 20. februar 2022 On 2/15/2022 at 10:29 AM, AnonymBruker said: Jeg mener at når man er totalt utslitt og ubrukbar etter lite søvn og stress så er det like god grunn til å ta egenmelding. Det går da under psykisk sykdom. Jeg er dessverre så ærlig at jeg tenker nøye over om det er grunn til egenmelding. Men kunne brukt det flere ganger pga stress og utmattethet. Anonymkode: c2517...0fc Helt enig! Jeg har gjort det et par ganger bare, fordi jeg var veldig sliten, både fysisk og psykisk. Det hjelper ofte. Synes det bør være helt innafor å bruke egenmelding på sånne tilfeller. Man er ikke i form til å jobbe, det er det som er poenget. B Anonymkode: fa81a...5eb
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #145 Skrevet 20. februar 2022 Jeg brukte en egenmeldingsdag en gang jeg var skikkelig fyllesyk. Det var i ungdommen. Ellers har jeg jevnt over veldig lite fravær, men jeg har fremdeles ikke klart et år med null fravær da.. Anonymkode: 03d65...c23
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #146 Skrevet 18. oktober 2022 Fikk lyst til å dra opp igjen denne jeg, for i dag har jeg hatt en "gråtedag", dvs en dag til egenpleie av det psykiske. Kjente at jeg var på vei ned i et mørkt hull og derfor trengte jeg en slik dag. Jeg har fått tid til å slappe av, ta tak i husarbeid som har ligget på vent og vært ute i frisk luft. Og jeg kjenner at det hjalp. Så selv om jeg kunne gått på jobb , OG vært depresiv og sur, så har jeg null dårlig samvittighet. Anonymkode: c2517...0fc
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #147 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fikk lyst til å dra opp igjen denne jeg, for i dag har jeg hatt en "gråtedag", dvs en dag til egenpleie av det psykiske. Kjente at jeg var på vei ned i et mørkt hull og derfor trengte jeg en slik dag. Jeg har fått tid til å slappe av, ta tak i husarbeid som har ligget på vent og vært ute i frisk luft. Og jeg kjenner at det hjalp. Så selv om jeg kunne gått på jobb , OG vært depresiv og sur, så har jeg null dårlig samvittighet. Anonymkode: c2517...0fc Dette gjør du fordi du faktisk har muligheten til å tillate deg noe sånt. Only in fuckings Norway 🤢🤮 Det å "true" med sykemeldinger fordi ting og livet er litt "tungt og slitsomt", er den nye folkesykdommen. Newsflash: Dere ødelegger velferdsgodene for alle oss andre, som alltid stiller på jobb - selv om vi er "trøtte og slitne". Guess what - that's life! Anonymkode: b5297...f82
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #148 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 15.2.2022 den 8.52): Jeg har en jobb ingen må overta om jeg er borte. Jeg jobber svært effektivt og må aldri jobbe overtid for å ta igjen når jeg er tilbake etter fravær. Jeg har en jobb jeg KAN gjøre hjemmefra, men det gjør jeg aldri. Mine kolleger trur det og sjefen har ingen mulighet til å sjekke hva jeg gjør eller ikke gjør hjemme eller på jobb. Så lenge jobben blir gjort så er det ikke unnasluntring. Jobber 100%, men reel arbeidstid er 50%. Kunne fint klart flere arbeidsoppgaver, men det vil gå utover min tid på face, kg og andre sider Anonymkode: e41e5...046 Samme her! Jobber nok egentlig rundt 150% sammenlignet med kollegaene mine, men har mye hjemmekontor der jeg ikke gjør noe, og sitter mye på kontoret og surfer. Prøver hele tiden å levere litt mer enn de andre, «sparer» saker jeg har gjort tidligere som jeg kan levere på slutten av hjemmekontoruka. Tenker noen ganger på å si i fra at jeg kan gjøre mer, men tjener uansett dårlig og er fornøyd med mye fritid. Anonymkode: 68712...9ee
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #149 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette gjør du fordi du faktisk har muligheten til å tillate deg noe sånt. Only in fuckings Norway 🤢🤮 Det å "true" med sykemeldinger fordi ting og livet er litt "tungt og slitsomt", er den nye folkesykdommen. Newsflash: Dere ødelegger velferdsgodene for alle oss andre, som alltid stiller på jobb - selv om vi er "trøtte og slitne". Guess what - that's life! Anonymkode: b5297...f82 Og vet du ; jeg angrer ikke et sekund for jeg vet jeg kommer til å være en bedre arbeidstager i morgen enn jeg var på mandag. Og jeg vet at jeg må tenkte først og fremst på meg selv, med den historien jeg har. Ingen nekter DEG å ta en slik dag heller. Anonymkode: c2517...0fc
AnonymBruker Skrevet 11. november 2022 #150 Skrevet 11. november 2022 Så klart 🙂 Sjefene her gjør det titt og ofte. Skaper kaos som bare faen. Så vi på gølvet har NULL betenkeligheter med å ta oss et par fridager ekstra 🙂 Anonymkode: e3ec4...c77 1
Topsi Skrevet 11. november 2022 #151 Skrevet 11. november 2022 Aldri faktisk, jeg synes arbeidsgivere burde være raskere med å frata folk retten til egenmelding, heller det enn karensdager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå