AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #21 Skrevet 15. februar 2022 Ingen ganger. Anonymkode: 63102...607 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #22 Skrevet 15. februar 2022 Mye trygdesvindel og snylting som innrømmes her i tråden. Anonymkode: a937d...5d7 3
Supersmurf Skrevet 15. februar 2022 #23 Skrevet 15. februar 2022 Nei, det kunne aldri falle meg inn å bruke egenmelding hvis jeg ikke var syk! Det hadde jeg ikke hatt samvittighet til. 2
Kristin70 Skrevet 15. februar 2022 #24 Skrevet 15. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: To dager da katten døde. Uten at jeg fortalte årsaken da mange ikke forstår hvor tungt slikt kan være. Anonymkode: 39cd3...01d Jeg forstår at det er tungt at katten din døde, men i slike tilfeller må du ta ferie/avspasering eller permisjon uten lønn. 10
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #25 Skrevet 15. februar 2022 Aldri. Har høy terskel for å ringe inn syk. Samtidig har jeg slitt en del med angst, lite søvn og depresjon som kan være utfordrende å takle med jobb. Men får hjelp og gjør så godt jeg overhodet kan. Men det har ført til noe fravær. Fungerer ikke på jobb under full angst og ingen søvn. Og har blitt utbrent noen ganger for har presset meg for mye. Men prøver å ha så lite fravær som mulig. Får dårlig samvittighet når jeg ikke kan komme på jobb. Er redd andre skal tenke noe negativt. Anonymkode: ca924...397 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #26 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ikke vært innkalt til samtale om dette de 9 årene jeg har jobbet der. Er ikke nytt dette. Anonymkode: e41e5...046 Kanskje ikke. Men er sikker på at du ikke er den som får lønnstillegg og de mest interessante oppgavene på din jobb. Både de ansatte og ledelsen ser på deg som en «lettvekter» og du vil aldri få en særlig god attest. Anonymkode: 76233...44a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #27 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje ikke. Men er sikker på at du ikke er den som får lønnstillegg og de mest interessante oppgavene på din jobb. Både de ansatte og ledelsen ser på deg som en «lettvekter» og du vil aldri få en særlig god attest. Anonymkode: 76233...44a … og dette er ikke vanlig. Aldri opplevd noen av de stedene jeg har jobbet. Anonymkode: 76233...44a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #28 Skrevet 15. februar 2022 Kristin70 skrev (5 minutter siden): Jeg forstår at det er tungt at katten din døde, men i slike tilfeller må du ta ferie/avspasering eller permisjon uten lønn. Og jeg mener man er dum om man gjør det sånn, da er man ALT for bundet av ett eller annet ekstremt moralsk kompass. Det å miste et kjært kjæledyr kan utløse stor sorg, som kan betegnes som en psykisk krise, og det er like valid som fysisk sykdom. Folk reagerer forskjellig, noen takler det greit, mens andre er ikke i stand til å gjøre noe annet enn å gråte. Anonymkode: b8dd0...0de 11
Kristin70 Skrevet 15. februar 2022 #29 Skrevet 15. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og jeg mener man er dum om man gjør det sånn, da er man ALT for bundet av ett eller annet ekstremt moralsk kompass. Det å miste et kjært kjæledyr kan utløse stor sorg, som kan betegnes som en psykisk krise, og det er like valid som fysisk sykdom. Folk reagerer forskjellig, noen takler det greit, mens andre er ikke i stand til å gjøre noe annet enn å gråte. Anonymkode: b8dd0...0de Hvis du er så trist at du ikke greier å gjøre noe må du få deg en legeerklæring, men egenmelding fordi katten din døde er ikke innafor (ja, jeg har kjæledyr selv). Det har ikke velferdsstaten råd til. 3
Ellinl Skrevet 15. februar 2022 #30 Skrevet 15. februar 2022 Nei, bruker kun egenmelding når jeg er syk.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #31 Skrevet 15. februar 2022 Tenker det er helt greit å ta egenmelding når man merker at man begynner å nærme seg felgen, uten at det er snakk om sykdom. Psykisk helse er også viktig å ivareta. Har ingen problem med å ta egenmelding når jeg merker jobb går ut over søvn, humør og fritid. Anonymkode: 322e4...2fa 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #32 Skrevet 15. februar 2022 Kristin70 skrev (1 minutt siden): Hvis du er så trist at du ikke greier å gjøre noe må du få deg en legeerklæring, men egenmelding fordi katten din døde er ikke innafor (ja, jeg har kjæledyr selv). Det har ikke velferdsstaten råd til. Så man skal kaste bort legens tid for å få seg en sykmelding pga. psykisk krise når man like godt bare kan ta det på egenmelding og være borte en dag eller to? Det er sløsing av ressurser, det. Tar opp tid noen andre kunne fått hos legen også. Her hadde nok legen også anbefalt bruk av egenmelding. Jeg fikk ikke sykmelding da jeg hadde kyssesyken en gang, fordi legen visste at bedriften jeg jobber for er IA-bedrift, og at jeg hadde mange egenmeldingdager å ta av. Anonymkode: b8dd0...0de 8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #33 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kanskje ikke. Men er sikker på at du ikke er den som får lønnstillegg og de mest interessante oppgavene på din jobb. Både de ansatte og ledelsen ser på deg som en «lettvekter» og du vil aldri få en særlig god attest. Anonymkode: 76233...44a Jeg tjener utrolig bra og klarer fint å forhandle min egen lønn hvert år. Du skal få lov å tru ledelsen og kolleger ser på meg som en lettvekter, men jeg besitter en høy stilling i firmaet. En god attest vil jeg også få om jeg velger å slutte. Nå har jeg ingen planer om det siste, men med min kompetanse i denne nisjen er jeg svært ettertraktet. Anonymkode: e41e5...046
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #34 Skrevet 15. februar 2022 Jeg bruker kun egenmelding hvis jeg er syk, men psykisk sykdom er også sykdom. Hvis jeg hadde vært så sliten at jeg ikke klarte annet enn å grine som noen i denne tråden skriver, hadde det falt innunder å være syk i min bok. Har forøvrig nesten aldri tatt ut egenmelding, skulle vært flinkere til å ta meg en dag i ny og ne når jeg føler meg helt jævlig slik at jeg kan yte bedre når jeg først er på jobb. Anonymkode: 928cb...c0a 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #35 Skrevet 15. februar 2022 Aldri brukt egenmelding uten å være syk. Anonymkode: dd5d6...876 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #36 Skrevet 15. februar 2022 Etter 7 år i 100% stilling hos samme arbeidsgiver har jeg brukt egenmelding totalt 6 dager. Jeg bruker aldri egenmelding med mindre jeg faktisk er syk. Anonymkode: 49c0a...4e6 1
Kristin70 Skrevet 15. februar 2022 #37 Skrevet 15. februar 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Så man skal kaste bort legens tid for å få seg en sykmelding pga. psykisk krise når man like godt bare kan ta det på egenmelding og være borte en dag eller to? Det er sløsing av ressurser, det. Tar opp tid noen andre kunne fått hos legen også. Her hadde nok legen også anbefalt bruk av egenmelding. Jeg fikk ikke sykmelding da jeg hadde kyssesyken en gang, fordi legen visste at bedriften jeg jobber for er IA-bedrift, og at jeg hadde mange egenmeldingdager å ta av. Anonymkode: b8dd0...0de Hvis man ikke er i stand til å jobbe fordi katten er død bør man gå til legen for å få det dokumentert. En psykisk krise løses ikke på en dag eller to...
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #38 Skrevet 15. februar 2022 Brukt egenmelding 6 ganger på 15 år. Var da syk. Anonymkode: b37b9...5f8 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #39 Skrevet 15. februar 2022 Har aldri brukt egenmelding uten å være syk. Men har hendt et par ganger at jeg har følt meg dårlig, men strengt tatt kunne kommet på jobb. Men det er maks snakk om 5-6 ganger og det etter over 12 år i arbeidslivet. Anonymkode: 46495...ca2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #40 Skrevet 15. februar 2022 Kristin70 skrev (2 minutter siden): Hvis man ikke er i stand til å jobbe fordi katten er død bør man gå til legen for å få det dokumentert. En psykisk krise løses ikke på en dag eller to... Det er jo veldig individuelt. Unødvendig å kaste bort legens tid uansett, det er ikke noe han eller hun kan gjøre med situasjonen. Anonymkode: b8dd0...0de 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå