AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #1 Skrevet 15. februar 2022 10-åringen er veldig heldig og er invitert med på hyttetur med en kompis i klassen, type ski in/out sted, i vinterferien. Jeg tenker selvfølgelig å vippse foreldrene penger til skikort, men bør jeg gi mer penger enn bare til skikort? Det nytter ikke å sende med lommepenger som sådan.. Jeg tenker også å sende med noe godterier, potetgull etc. Men, hvor mye utenom eventuelt. De skal være borte i 5-6 dager. Anonymkode: d22c1...93a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 Kan kanskje vippse over noe ekstra til lommepenger slik at ungen din også får lommepenger til å kjøpe kakao, pølse i brød etc. når kompisene får av foreldrene sine? Mat spiser de sikkert på hytten, så tenker at de spanderer det. Vanskelig å si egentlig. Jeg tror ikke de inviterte ungen din med tanke om at du skulle betale alt for den, men av ren høfflighet er det muligens greit å vippse noe ekstra. En tusenlapp kanskje? Skrive at du vippser over litt ekstra til mat og lommepenger? Det burde vel holde for en 10-åring i 5-6 dager. Anonymkode: 380b4...9c6 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 Ang kost og losji, så ville jeg spurt de som inviterer om du skal betale noe. De spanderer nok, men jeg ville spurt. Deretter ville det vært mest naturlig at gutten selv distribuerte lommepenger, som han bruker på heiskort og annet forefallende, enten kontanter i en lommebok eller at han har det på kortet sitt (om han har). Men forslaget over om å vippse over penger til mat og heiskort var også et godt forslag. Hvor mye avhenger av hvor ofte de skal stå på ski, heiskort er jo kjempedyrt... Anonymkode: efb1b...362 4
Sensi Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 Så gøy for sønnen din. Ja, vipps for skikort og lommepenger. Syns jeg var fint og passende. Hadde også sendt med brus og snacks og en bukett tulipaner til foreldrene. Viser at du setter pris på invitasjonen. 2
Pasha Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 ofte nå kan du kjøpe skikort hjemmenifra dersom du har sånn kort liggende hjemme, så det kan du muligens kjøpe på forhånd. Ellers hadde jeg sendt med litt snacks og drikke og vippset litt lommepenger til de ham reiser med 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 Sensi skrev (18 minutter siden): Så gøy for sønnen din. Ja, vipps for skikort og lommepenger. Syns jeg var fint og passende. Hadde også sendt med brus og snacks og en bukett tulipaner til foreldrene. Viser at du setter pris på invitasjonen. Sender med en flaske rødvin til foreldrene også, det har jeg gjort tidligere også men det glemte jeg å skrive. Jeg er alenemor, faren til sønnen min lever ikke lenger, så flott at han får vært med dem. I år tok jeg meg ikke råd til å reise på fjellet med han selv - men har prøvd å få til en tur/helg en gang i året ellers. Men så er jeg usikker på hvor mye lommepenger. Tenker kanskje 500kr utenom. 🤷♀️ Anonymkode: d22c1...93a 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #7 Skrevet 15. februar 2022 45 minutter siden, AnonymBruker said: 10-åringen er veldig heldig og er invitert med på hyttetur med en kompis i klassen, type ski in/out sted, i vinterferien. Jeg tenker selvfølgelig å vippse foreldrene penger til skikort, men bør jeg gi mer penger enn bare til skikort? Det nytter ikke å sende med lommepenger som sådan.. Jeg tenker også å sende med noe godterier, potetgull etc. Men, hvor mye utenom eventuelt. De skal være borte i 5-6 dager. Anonymkode: d22c1...93a Jeg hadde aldri tenkt at vi skulle fått penger til mat for et barn som ble med på hytta, o så fall ville jeg bedt gjestens foreldre om det på forhånd Men betale for heiskort og noe lommepenger høres fornuftig ut. Anonymkode: bc92e...9b4 1
Sensi Skrevet 15. februar 2022 #8 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Sender med en flaske rødvin til foreldrene også, det har jeg gjort tidligere også men det glemte jeg å skrive. Jeg er alenemor, faren til sønnen min lever ikke lenger, så flott at han får vært med dem. I år tok jeg meg ikke råd til å reise på fjellet med han selv - men har prøvd å få til en tur/helg en gang i året ellers. Men så er jeg usikker på hvor mye lommepenger. Tenker kanskje 500kr utenom. 🤷♀️ Anonymkode: d22c1...93a Det syns jeg er nok. Viktig å ikke overdrive også. Syns du tenker helt rett. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #9 Skrevet 15. februar 2022 Jeg ville ha spurt foreldrene hvor mye heiskort koster, og hvor mye de tenker han behøver utenom, til mat og snacks. Anonymkode: fda3d...ca6 4
Sensi Skrevet 15. februar 2022 #10 Skrevet 15. februar 2022 Sensi skrev (Akkurat nå): Det syns jeg er nok. Viktig å ikke overdrive også. Syns du tenker helt rett. Kanskje høre med foreldrene. At de får vite at du tenker sende med han lommepenger til pølser etc. For kan jo hende de ikke pleier å gjøre sånt og spiser på hytta. Ser for meg han som syns det er så stas med penger og maser om å gå i kiosken og pengene brenner etter å bli brukt. Så kanskje høre med dem hvordan de tenker og hva de pleier å gjøre? 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #11 Skrevet 15. februar 2022 Sensi skrev (1 time siden): Kanskje høre med foreldrene. At de får vite at du tenker sende med han lommepenger til pølser etc. For kan jo hende de ikke pleier å gjøre sånt og spiser på hytta. Ser for meg han som syns det er så stas med penger og maser om å gå i kiosken og pengene brenner etter å bli brukt. Så kanskje høre med dem hvordan de tenker og hva de pleier å gjøre? Han har vært med dem på tur før og de spiser nok i all hovedsak på hytta, og heldigvis er ikke sønnen min noe masete om å gå i kiosk. Han skyr sånt, og tenker nok ikke tanken en gang. Men sender med godteri, div mellombar og sånt og litt penger sånn at de kan ta av hans penger til en kopp kakao/pizza el.l. om de likevel spiser litt ute. Anonymkode: d22c1...93a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #12 Skrevet 15. februar 2022 Jeg ville ha sendt over for skikort og noe lommepenger som jeg hadde sagt at de kunne disponere ut fra hva de gir til sin sønn. Og lagt til at de måtte si ifra om det ble for lite så satt jeg inn mer. Anonymkode: bfacc...a86
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #13 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ville ha sendt over for skikort og noe lommepenger som jeg hadde sagt at de kunne disponere ut fra hva de gir til sin sønn. Og lagt til at de måtte si ifra om det ble for lite så satt jeg inn mer. Anonymkode: bfacc...a86 Enig, det er vel dette jeg har tenkt 😊👍 Godt å høre at jeg tenker riktig, tusen takk😊 Anonymkode: d22c1...93a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå