Gå til innhold

31år med små barn - studere til ingeniør. Noen med samme reise ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg har lenge hatt lyst på en høyre utdanning, og har satt en frist på at når jeg blir 35, så skall jeg ha ferdig utdannet meg. men jeg har hoppet fra det ene til det andre. Jeg har egentlig ingen tid å miste lengre, derfor må jeg være 100% klar over hva jeg velger og går all in på det. 

Har en liten familj og er far til 2 barn (3 og 5) 

dama jobber som sykepleier.

tankene idag lutar mot ingeniør, men usikker om bygg&anlegg eller sivil. 

Hvor vansklig er de 3 årene? 
hvor mye kan man jobbe ved siden av skole?
Hvilke utfordringen vil jeg møte på? 

jeg er en ganske smart og teknisk person, Ellers er jeg svensk og aldrig lest på norsk i skole. 

Anonymkode: a9f29...28e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må slutte å tenke på tid og alder. Du må bare gå for det, for det blir bra uansett hvilken alder du er. Er ikke noe rett eller galt eller noe fasitsvar, du må bare ta steget og gjøre det om du ønsker det.

Skrevet

Jeg er ikke i helt samme situasjon som deg, har allerede en sivilingeniørgrad, men studerer videre fordi retningen jeg valgte ikke passer helt for meg. Begynner derfor å nærme meg 30, og synes jeg er gammel 😅Men jeg har funnet ut at det er overraskende mange som har familie ved siden av på studiet mitt nå, og det krever selvfølgelig sitt. Selv jobber jeg 60-70% ved siden av (nattarbeid), pusser opp hus sammen med samboer, og tar et ekstra emne per semester for å bli fortere ferdig. Dette er HARDT, og jeg hadde ikke prioritert på samme måte om jeg hadde hatt barn. De blir fort store!