Gå til innhold

Hva er det rareste/styggeste en vilt fremmed har gjort mot deg på gata?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 19.04):

En mann i BMW kjørte på meg med vilje da jeg syklet rolig over et gangfelt. Så ropte han gjennom vinduet: Du vet du ikke har lov til dette!

Anonymkode: cea2d...d8a

Du har vikeplikt så lenge du sitter på sykkelen, så teknisk sett hadde bilfører rett. 

Anonymkode: cd436...cf9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For mange år siden (jeg var tidlig i 20-årene) satt jeg og ventet på bussen i Trondheim, da ei fremmed dame stoppet opp og stirret med store øyne på meg. Plutselig utbryter hun høyt "Så bleik du e! Blir itj du brun? Har du nå feil med pigmentan dine???" Jeg ble så paff at jeg ikke fikk ut mer enn et par ord om at ja jeg er blek, det har jeg alltid vært. Dama fortsatte i det lange og det brede om hvor sjokkerende bleik jeg var, mens de andre på busstoppet kikket forbauset på. Det var både flaut og ekkelt, og jeg kom selvfølgelig ikke på noe å smelle tilbake med mens hun sto der og jabbet i vei.
Jeg kan le av det nå i ettertid, men akkurat da ble jeg faktisk såpass paff og såret at jeg var helt på gråten.

Ellers har jeg fått handa til en fyr godt plantet oppunder skjørtet på vei ut fra et utested. Han skal være jækla glad for at jeg er ikke er voldelig anlagt, for det var ikke langt unna at jeg bråsnudde meg og ga han et kne i ballene. Jeg hadde strømpebukse på meg under skjørtet, så det ble vel sikkert en skuffende affære for han uansett.

Anonymkode: 92094...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Amen! 

Hva er det med å være persilleblad? Enkelte må ha hatt et enkelt liv, og ikke ane hva mennesker kan bli utsatt for.. Ikke for det, jeg syns det er bra sånn sett, for jeg ønsker jo ikke andre vondt, men litt livserfaring og et blikk litt utenfor seg selv kan være fint og lurt.

Anonymkode: 3a327...90b

Nå overreagerer du jo litt selv også da. Tråden heter "Hva er det rareste/styggeste en fremmed har gjort mot deg på gata". Altså hva er det verste hver enkelt har opplevd, uten noen sammenligning eller konkurranse med andre menneskers opplevelser.
Ville du ha bedt en person som klager over å ha blitt lam fra livet og ned om å ta et blikk utenfor seg selv, fordi det tross alt finnes mennesker som blir lam fra halsen og ned? Eller blir voldtatt, torturert og drept?

Dette er ingen konkurranse i å ha hatt den verste opplevelsen, det er bare en lettbent tråd der folk deler ulike ubehagelige opplevelser. Hva du synes om opplevelsene til folk er irrelevant og bare en avsporing.

Anonymkode: 92094...1da

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri opplevd noe sånt. Mann på nesten to meter, hundre kilo og har helskjegg.

Anonymkode: d96bd...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opplevd folk som had tutta på meg cat calla da jeg var yngre. Men også at en helt uprovosert spytta mot meg. 

Anonymkode: 8c00a...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ja blitt rana fra stjålet veska mi med ting oppi rett ut av henda mine. Og mange slibrige menn som har vært ubehagelig pågående og ikke tatt et hint men fulgt etter når jeg avviste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Blitt dynka i øl på konsert ogog. Men det var pga personen var drita og ustødig men likevel. Groopa tafse på på konsert og❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er jeg godt voksen, men husker fremdeles da jeg hadde vært og besøkt kjøresten min. Var vel rundt fjorten, og nokså stille og forsiktig. En godt voksen, stor mann kom bort til meg og spurte hva jeg skulle, og jeg svarte 'hjem'. Han spurte hva jeg hadde gjort, og jeg sa, som sant var, at jeg hadde besøkt kjæresten min. Gikk på toget, og han gikk på det samme, og selv om det var mange ledige seter, satt han seg ved siden av meg. Der ble han sittende og gnikke på seg selv utenpå buksa, se på meg og stønne lavt, og så gikk han av på neste stopp. Før han gikk av, sa han takk. Dette var på høylyst dag. Jeg hatet meg selv som bare frøs til og ikke gjorde noenting, men har forstått at det er ikke er så uvanlig. Episoden plager meg på ingen måte lengre, men jeg var utrygg på tog noen år etter dette. Fortalte aldri noen om det.

Anonymkode: 03ba5...86f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En som spyttet mot meg, en annen som kalte meg stygg og lo, et par andre som har skreket "æsj" til meg. 

Anonymkode: 0deff...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke direkte stygt, men veldig rart.

Dette skjedde for mange år siden. Jeg var i starten av 20-årene, og på vei til en butikk. Plutselig ble jeg stoppet av en ukjent mann, som spurte om jeg hadde fyr. Jeg røyket på denne tiden, så jeg hadde en lighter og lånte ham den. Så begynner han å snakke om at han vet om et triks som kan få meg til å slutte å røyke. Han leder meg inn i et lite smug, og skal ha meg til å putte mange sigaretter i munnen samtidig og inhalere.

Han fikk vite navnet mitt, og sa det hele tiden. «Kari, nå skal du gjøre sånn …» «Kari, nå gjør vi ditt og datt». Jeg var ganske forsiktig på denne tiden, så jeg turte ikke si så mye, men spilte med. Latet som jeg inhalerte. Til slutt sier han «Kari, nå må jeg tilbake på jobb» og gir meg en skikkelig bamseklem, før han løper sin vei. Har aldri sett ham siden 🤪 

Anonymkode: 2171b...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en mann i Bogstadveien, en asiater med bob-sveis, som driver rundt med noen søppelbøtter etc., aner ikke hva driver med, men en gang kom han styrtende bort til meg og kløp meg i den ene puppen. Jeg ble helt satt ut, klarte ikke å reagere. Men jeg har sett vedkommende flere ganger siden, og jeg krysser alltid gata.

Anonymkode: e3a54...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har skjedd litt forskjellig men noe av det verste var på bussen hjem. Jeg satt helt bakerst og en fyr satte seg i setet foran og begynte se bak mot meg mens han gjorde grimaser. Han sa ting også men har fortrengt hva han sa, jeg fikk angst og til slutt satt jeg og han helt alene i bussen nesten. Så når han fortsatte så løp jeg fremover i bussen og sto ved siden av bussjåfør til jeg gikk av. Han gikk av på samme busstopp og jeg løp inn på en matbutikk like ved og jeg kunne se han sto der og bare ventet på meg. Jeg ringte mannen min og han kom til butikken. Når han så meg med mannen min så forduftet han. Men var urolig i lengre tid for at han skulle dukke opp på bussen igjen eller i nærområdet. 

Anonymkode: 4e6ff...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fått en hånd mellom beina i busskø, hånd mellom beina på konsert, blitt kløpet på puppene, og kløpet og dasket på rumpa utallige ganger oppigjennom. Og nei, det er ikke flatterende, det er ordentlig stygt gjort og ekkelt å føle at ukjente menn føler at min kropp, MIN, er noe da bare kan beføle litt i forbifarten bare fordi jeg er mindre, ung og noe de tydeligvis ser på som laverestående enn seg selv. Har aldri gått provoserende kledd heller (ikke at det skal ha noe å si).

Har også blitt holdt igjen på åpen gate på vei hjem fra jobb av en ukjent mann som sa han skulle voldta meg og at jeg nå tilhørte han. Kom en bil som sakket farten (tipper de som var inni skjønte at noe galt foregikk), og da slapp mannen tak i et lite sekund - det var alt jeg trengte for å spurte avgårde. 

Ellers har jeg jobbet i butikk i flere år, og opplevd mye sprøtt. Husker vi hadde ei dame som kom ofte innom en periode, og hver gang passet hun på å komme bort til meg for å spørre om aldren min. Jeg sa alderen min hver gang. Hun trodde aldri på meg, og kalte meg løgner. Hver. gang. 😂

Anonymkode: e0819...35b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes svært mange mennesker der ute med psykiske problemer desverre. Og det er blitt flere ute i offentligheten etter at tvang og institusjoner ble lagt ned, og med dagens satsing på psykisk helse så tror jeg det vil bli verre fremover.. 

Ser jo at jeg er heldig, har så og si aldri opplevd noe skikkelig ubehagelig, men kan jo nevne de få fille episodene jeg har. 

- Når jeg tok buss for 25 år siden så var det en lokal "kjenning" som var psykisk tilbakestående. Han satte seg alltid ned ved kvinner som satt alene. En dag var det min tur. Han pratet i vei om at han ønsket en kjæreste og inviterte meg hjem sikker 15 ganger på den 10 minutter lange turen. Litt ubehagelig for en 15 åring, men i dag hadde jeg taklet det bedre. 

- Rundt samme alder gikk en venninne og meg til butikken. Gikk forbi et busstopp hvor det satt en eldre mann som tydeligvis hadde startet dagen med ganske mye alkohol. Han skrøt av venninnen min og sa at jeg var ikke så verst jeg heller men veldig bleik. Har alltid vært bleik (kan velge mellom rød og hvit, brun blir jeg aldri), men han var ellers hyggelig nok. Tok meg ikke nær av det siden det var fylleprat. 

- Traff på en tidligere mobber på bussen i 20 års alderen, han rakk tunge til meg som om han enda var 10 år.. Den var mest morsom 🤣

- En utenlandsk tigger fulgte meg inn på butikken og begynte å legge varer i handlevognen min. Det prøvde hun bare en gang for å si det sånn. Etter det så unngikk hun meg når hun så meg. 

- Har vært noen uovernsstemmelser i forbindelse med parkering og sånt, men det skylder jeg på uhøflighet og andre kulturer. Det pinligste (ikke for meg) var nok mannen (fra midtøsten) som kom med datteren sin på 4 år og kjeftet oss huden full fordi vi hadde kjørt inn i parkeringshuset før han (han kom fra veien med vikeplikt og måtte jo vente i henhold til loven). Han var ekstremt frekk, og hadde ikke mannen min holdt meg igjen så hadde jeg sikkert flydd på han i raseri (snakket svært nedverdigende om meg som kvinne selv om det var mannen min som kjørte bilen). I dag (10 år senere) hadde jeg nok bare ignorert fyren totalt. 

Sånne episoder måtte jeg tenke lenge og hardt på for å huske, så det preller bare av meg. Har ellers aldri opplevd noe seksuell trakassering eller uhyggelige mennesker (men de hadde fått gjennomgå hvis de prøvde, kanskje de lukter det? At jeg ikke er en av de som stivner?). Men veldig mange hyggelige møter med helt fremmede folk på mange plasser. Inkludert folk som ikke nødvendigvis fremstår som så veldig hyggelige på utsiden. Mistenker at jeg utstråler både styrke og vennlighet, det gjør jo at jeg ikke er noe godt "bytte" for de som er ute etter bråk.  Også hjelper det nok at jeg er akkurat på midten når det gjelder utseende og penhet. Slipper mye uønsket oppmerksomhet samtidig som folk gjerne hjelper hvis jeg trenger hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på et par ting til. 
Var på kino med to tantebarn. Dama foran virket tydelig irritert, mulig vi dultet litt i setet som jo forståelig kan være irriterende. Måtte ut på toalett med det ene barnet og det andre var stort nok og ville heller sitte igjen med filmen. Når jeg kom tilbake gråt barnet, fordi dama foran hadde snudd seg og sagt at h*n var uhøflig, bråkete og smattet når h*n spiste..  Angret så på at jeg ikke hadde tatt begge med meg på do, men hadde aldri trodd dama foran hadde sagt noe når jeg ikke var der.. Pratet til ho etterpå, men virket som vi hadde ødelagt hele barnefilmen som hun hadde gledet seg til lenge.. Barnet har gruet seg til å gå på kino etter det..

Hadde parkert på en parkering forbudt plass ved en butikk, var markert på bakken, men var veldig slitt og hadde ikke sett det. Det det var masse parkeringsplasser rett ved siden, så tror det var kun fordi det hemmet litt for innkjørselen uten noe stort problem. Fikk kjeft av en fyr når jeg kom ut av butikken, som tydeligvis irriterte seg over dette. Han var høylytt og viftet med fingeren. Jeg sa vel noe sånt som jeg skal flytte meg nå. Har sett så mange biler parkert på samme plass i ettertid.. Lurer hver gang om han står og kjefter på alle som parkerer feil der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nå er jeg godt voksen, men husker fremdeles da jeg hadde vært og besøkt kjøresten min. Var vel rundt fjorten, og nokså stille og forsiktig. En godt voksen, stor mann kom bort til meg og spurte hva jeg skulle, og jeg svarte 'hjem'. Han spurte hva jeg hadde gjort, og jeg sa, som sant var, at jeg hadde besøkt kjæresten min. Gikk på toget, og han gikk på det samme, og selv om det var mange ledige seter, satt han seg ved siden av meg. Der ble han sittende og gnikke på seg selv utenpå buksa, se på meg og stønne lavt, og så gikk han av på neste stopp. Før han gikk av, sa han takk. Dette var på høylyst dag. Jeg hatet meg selv som bare frøs til og ikke gjorde noenting, men har forstått at det er ikke er så uvanlig. Episoden plager meg på ingen måte lengre, men jeg var utrygg på tog noen år etter dette. Fortalte aldri noen om det.

Anonymkode: 03ba5...86f

Du var 14 år, altså en ung jente, det er klart det var skummelt, og ikke noe du skulle hate deg selv for! 

Anonymkode: 3a327...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ikke direkte stygt, men veldig rart.

Dette skjedde for mange år siden. Jeg var i starten av 20-årene, og på vei til en butikk. Plutselig ble jeg stoppet av en ukjent mann, som spurte om jeg hadde fyr. Jeg røyket på denne tiden, så jeg hadde en lighter og lånte ham den. Så begynner han å snakke om at han vet om et triks som kan få meg til å slutte å røyke. Han leder meg inn i et lite smug, og skal ha meg til å putte mange sigaretter i munnen samtidig og inhalere.

Han fikk vite navnet mitt, og sa det hele tiden. «Kari, nå skal du gjøre sånn …» «Kari, nå gjør vi ditt og datt». Jeg var ganske forsiktig på denne tiden, så jeg turte ikke si så mye, men spilte med. Latet som jeg inhalerte. Til slutt sier han «Kari, nå må jeg tilbake på jobb» og gir meg en skikkelig bamseklem, før han løper sin vei. Har aldri sett ham siden 🤪 

Anonymkode: 2171b...730

Du ble med en ukjent mann inn i et smug… smart😅

Anonymkode: 1adce...da3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 10.08):

Synes mye av det som blir skrevet her er bagateller. Har opplevd ting fra fremmede som har såret meg også, så enkelte ting går inn på meg også. Men å bli plystret på? Er det noe av det styggeste noen  har gjort mot deg?

Har blitt plystret på og etter mange ganger jeg også, jeg bare ler inni meg og glemmer det. Mye av det som er tatt opp her er åpenbart sagt i velmening. Å spørre om det er varmt nok nå for is siden en  forbipasserende spiser is, eller si til en som trener at hn ikke må slite seg helt ut er ting jeg lett kunne sagt uten at jeg mente noe vondt med det.

Jeg synes folk er for skjøre, hvis dere går rundt å husker på disse tingene som noe vondt og forferdelig så vil dere få det ganske slitsomt etterhvert som årene går. Lær dere heller at drittsekker finnes overalt og la ting prelle litt av. Husk at folk som sier idiotiske ting til fremmede har det kjipt med seg selv. Og før de traff på nettopp deg sa de antageligvis noe dritt til den de møtte på før deg, og vil antageligvis gjøre det samme med nestemann som kommer etter deg. Det er ingenting galt med deg. Men har du den tankegangen så blir du paranoid og tror det.

Anonymkode: e53fb...9b5

Du burde ta en liten titt på tittelen til tråden og legge merke til at det altså står "Hva er det rareste/styggeste en vilt fremmed har gjort mot deg på gata?"

Tittelen er ikke "Hva er det styggeste en vilt fremmed har gjort mot deg på gata og som har festa seg sånn at du husker det mange år senere?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For noen år siden gikk jeg langs en vei. Dette var i et område med butikker, boliger, litt lett industribygg osv. Så ganske fine, tofelts veier, stille, lite trafikk. 

Det var ei sånn drittglatt speilholke, men strødd i bilsporene. Ingen gangvei, og mye snø/holke i veikanten. Så jeg gikk der det var strødd.

Det kom en bil bak meg, sakte selvsagt, så jeg flyttet meg så langt det gikk inn mot veikanten. Det var is-svuller og høye kanter som var frosne, så jeg kom ikke lengre ut. 

Fyren dreiv å PRESSA og PRESSA for at jeg skulle gå mer mot kanten. Jeg hadde jakkeermet helt inn mot bildøra og jeg kunne ikke gå mer inn mot kanten, for det var bare blanke store kanter jeg måtte klatre på.

Til slutt gled jeg på isen jeg måtte stabbe rundt på, og havnet nesten under bilen fordi det ikke var mer plass å falle ned på. Gubben bare kikka rart på meg og kjørte videre. Jeg slo albuen og armen noe så jævlig, blå og grønn og hovent lenge.

Hva faen holdt den psykoen på med...

Ellers er det mye sånn, fremmede menn ser rart på meg fordi jeg er uattraktiv. 

Anonymkode: 363af...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 11.38):

Du har vikeplikt så lenge du sitter på sykkelen, så teknisk sett hadde bilfører rett. 

Anonymkode: cd436...cf9

Man har vel ikke akkurat påkjørselsrett for det da 🙄

Anonymkode: 7b811...a9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...