Gå til innhold

Sovemedisiner på reise /i bagasjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

visste ikke hvilket forum dette tilhører, men jeg har et spørsmål. 

Jeg skal reise bort, og har brukt sovepiller Imovane en stund nå. Kan man ta dette gjennom sikkerhetskontrollen på flyet? gir disse reaksjon på kontroll for narkotika?

Eller i bagasjen som man sjekker inn? Er det noen som har såpass kontroll på lovverket som kan si om det blir noen konsekvenser å ha tre-fire tabletter med i kofferten? De vil være tatt før reisen hjem på neste fly.  For haken her er, at de er reseptbelagt, bare ikke til meg, men den jeg bor med. Men jeg låner noen for å få sove på reisen.  

Anonymkode: a8261...100

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei, 

visste ikke hvilket forum dette tilhører, men jeg har et spørsmål. 

Jeg skal reise bort, og har brukt sovepiller Imovane en stund nå. Kan man ta dette gjennom sikkerhetskontrollen på flyet? gir disse reaksjon på kontroll for narkotika?

Eller i bagasjen som man sjekker inn? Er det noen som har såpass kontroll på lovverket som kan si om det blir noen konsekvenser å ha tre-fire tabletter med i kofferten? De vil være tatt før reisen hjem på neste fly.  For haken her er, at de er reseptbelagt, bare ikke til meg, men den jeg bor med. Men jeg låner noen for å få sove på reisen.  

Anonymkode: a8261...100

Tipper at Helsenorge sin artikkel om dette svarer på det meste, https://www.helsenorge.no/medisiner/medisiner-pa-reise/

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har alltid med emballasjen på medisinene, der står den lappen fra apoteket med hvem som har skrevet det ut, at det er til  meg og dosering. Har både medisiner og emballasje i håndbagasjen, aldri vært noe problem. 

Anonymkode: 8f7bf...6f3

Skrevet

Innenlands i Norge kan du ha med hva du vil av lovlige legemidler. Det er ingen spesiell kontroll når du reiser, det det letes etter er sprengstoff, ikke medisiner og narkotiske stoffer.

Straks du krysser en landegrense kan du bare ha med medisiner du selv har fått resept på. Medisinene bør være i original emballasje merket med ditt navn. Er det snakk om narkotiske stoffer må du ha med et eget skjema, se artikkelen lenket til i innlegg #2.

Anonymkode: 91d26...645

Skrevet

Reiser alltid med alle medisinene i håndbagasjen, og det er ganske mye. Har en oppdatert reseptliste stemplet hos legen og ellers alle medisinene i orginalpakning. Aldri fått noe spørsmål, men siden jeg reiser en del i Asia vil jeg være helt sikker på at det ikke blir noen ubehagelige spørsmål. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...