AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Har begynt å date en mann, han er 39, jeg er 34. På andre date kommer det frem at han har barn fra tidligere forhold. Jeg spør interessert, men han blir avvisende og stille. Tydelig et sårt tema, og det preget egentlig resten av daten. Når vi skiltes sa han at han likte meg utrolig godt, at han gjerne vil forklare, men at det er vanskelig akkurat nå. Jeg sa ok, vi snakker om det en annen gang. Utvekslet vårt første kyss. Det var veldig fint, intenst og deilig, jeg kjente jeg ville bli med han hjem, men holdt tilbake. Jeg liker han utrolig godt. Men jeg blir skeptisk og jeg kjenner jeg begynner å spekulere. En del av meg tenker dette er et rødt flagg, men det kan jo være mange årsaker. Noen med erfaring? Anonymkode: e2bfd...a07
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Det kommer an på årsaken hvorfor han ikke har kontakt med barna * Barna og mor har flyttet til utlandet - hadde ikke påvirket mitt forhold til daten * Barna og mor bor på andre siden av landet og nekter far å ha forhold til dem - så lenge han kjemper og fortsetter å kjempe så hadde det ikke påvirket mitt forhold * Far nekter å annerkjenne barna - hadde dumpet fyren * Far har misbrukt barna og mistet foreldreretten - dumpet fyren Anonymkode: e59c2...dac 8 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kommer an på årsaken hvorfor han ikke har kontakt med barna * Barna og mor har flyttet til utlandet - hadde ikke påvirket mitt forhold til daten * Barna og mor bor på andre siden av landet og nekter far å ha forhold til dem - så lenge han kjemper og fortsetter å kjempe så hadde det ikke påvirket mitt forhold * Far nekter å annerkjenne barna - hadde dumpet fyren * Far har misbrukt barna og mistet foreldreretten - dumpet fyren Anonymkode: e59c2...dac Sistenevnte er nok ikke noe han ville vært ærlig om, regner jeg med. Om han ble ufrivillig far, så burde jeg kanskje se det fra hans ståsted? Anonymkode: e2bfd...a07
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sistenevnte er nok ikke noe han ville vært ærlig om, regner jeg med. Om han ble ufrivillig far, så burde jeg kanskje se det fra hans ståsted? Anonymkode: e2bfd...a07 Uenig. Har han har sex så tar han en risiko på et mulig svangerskap. Å ikke erkjenne farskapet straffer kun barnet, og en mann som er villig til å gjøre det er ikke mye mann. Det sier også litt om hans evne til omsorg, og hvordan kan du garantere at han ikke har gjort det med flere kvinner eller at det også kan skje med deg. En mann tar hånd om sin familie. Anonymkode: e59c2...dac 18 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Sikkert banka kona gul og blå og bv er inni bildet, det er min. Anonymkode: 0dab8...ddd 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Han er 39 og heter Thomas btw. Anonymkode: 0dab8...ddd
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 Det hadde ikke vært et rødt flagg for meg før jeg hadde mer bakgrunnsinformasjon. Kan være hva som helst, og jeg er ikke i utgangspunktet skeptisk om det ellers ikke er noe som skurrer. Anonymkode: 947a3...662 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Uenig. Har han har sex så tar han en risiko på et mulig svangerskap. Å ikke erkjenne farskapet straffer kun barnet, og en mann som er villig til å gjøre det er ikke mye mann. Det sier også litt om hans evne til omsorg, og hvordan kan du garantere at han ikke har gjort det med flere kvinner eller at det også kan skje med deg. En mann tar hånd om sin familie. Anonymkode: e59c2...dac Du har et poeng der. Anonymkode: e2bfd...a07 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han er 39 og heter Thomas btw. Anonymkode: 0dab8...ddd Han her heter ikke Thomas iallfall. Anonymkode: e2bfd...a07
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #10 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Uenig. Har han har sex så tar han en risiko på et mulig svangerskap. Å ikke erkjenne farskapet straffer kun barnet, og en mann som er villig til å gjøre det er ikke mye mann. Det sier også litt om hans evne til omsorg, og hvordan kan du garantere at han ikke har gjort det med flere kvinner eller at det også kan skje med deg. En mann tar hånd om sin familie. Anonymkode: e59c2...dac Uenig. En mann skal slett ikke være nødt til å ta ansvar for en familie (mor og barn) under alle omstendigheter. Når kvinnen lyver og fører mannen bak lyset, f.eks. ved å si at hun bruker prevensjon. Er det ikke da kvinnens ansvar når hun bestemmer å beholde barnet? Til tross for at hun blir fortalt at far ikke vil kunne bli en aktiv og tilstedeværende far for barnet. Da tar mor et valg for barnet som hun er alene om. Far er ikke involvert og hørt. Mitt råd. Lytt på mannen du har møt, ts. Ikke vær forutinntatt og fordømmende. Anonymkode: 1fb09...796 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #11 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uenig. En mann skal slett ikke være nødt til å ta ansvar for en familie (mor og barn) under alle omstendigheter. Når kvinnen lyver og fører mannen bak lyset, f.eks. ved å si at hun bruker prevensjon. Er det ikke da kvinnens ansvar når hun bestemmer å beholde barnet? Til tross for at hun blir fortalt at far ikke vil kunne bli en aktiv og tilstedeværende far for barnet. Da tar mor et valg for barnet som hun er alene om. Far er ikke involvert og hørt. Mitt råd. Lytt på mannen du har møt, ts. Ikke vær forutinntatt og fordømmende. Anonymkode: 1fb09...796 Du har også et poeng. Ja, det er planen min. Anonymkode: e2bfd...a07
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #12 Skrevet 15. februar 2022 Jeg har barn med en mann som har barnet sitt særdeles lite. Han sa han hadde funnet ei ny en da jeg var akkurat kommet for langt til å ta abort. Denne damen er jeg god venn med idag etter 10 år. Men min eks og nå også hennes eks sa så mye stygt om meg som absolutt ikke stemmer. St jeg tok barnet vekk fra han at han ville ha barnet hele tiden. Det er så mange rare historier som har gått om dette. enkelt nok er han for egoistisk til å bry seg, psykopatiske trekk har han også. Mye er galt, men alle kvinner dåner etter han og tror alle løgnene hans. så nå er jeg veldig skeptisk til menn som ikke har kontakt med barna sine - rødt flagg så det holder. De kan si absolutt hva som helst til å være i de sin favør. Faren til mitt barn er og 39 år btw Anonymkode: d4062...378 11
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #13 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han her heter ikke Thomas iallfall. Anonymkode: e2bfd...a07 Begynner navnet hans på I ? Anonymkode: 5c030...b33
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #14 Skrevet 15. februar 2022 jeg har to barn med en mann som han har valgt bort. det er fordi han ikke tåler meg visstnok. hele hans familie støtter meg. en far som svikter barna sine er søppel. Anonymkode: 5c030...b33 12 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #15 Skrevet 15. februar 2022 Du får prøve å lytte til forklaringen hans med åpent sinn. Det er ikke mange ulike forklaringer jeg hadde godtatt, tror jeg. Du får kjenne på om du tror han eller ikke. Anonymkode: 5337a...612 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #16 Skrevet 15. februar 2022 Har han aldri hatt kontakt med barnet? Anonymkode: 305f2...4f1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #17 Skrevet 15. februar 2022 Alle historier er ulike, og du må selv finne ut om du land tole på ham eller ikke. Jeg vil fortelle deg to ulike historier om temaet: jeg har barn med min ex. Han var ikke en god mann. Han ble etterhvert dømt for grav familievold mot både barnet og meg. Barnet vil ikke ha kontakt med far, og far er fradømt all omsorg, samvær og foreldreansvar. Far fremstiller det som om jeg har funnet opp alt og tilbakeholder barna. Han har null problemer med å få nye kjærester til å tro på seg, men han er ute av vårt liv, og det spiller liten rolle for oss hva han innbiller sine nye partnere. Likevel er det skummelt å tenke på hvor lett det er for en mann å si at «mor er gal, derfor har jeg ikke kontakt med barnet mitt», og at kvinner uten videre godtar denne forklaringen. jeg er sammen med en mann som har et barn fra før, og vi har liten kontakt med barnet. Mor flyttet barnet langt unna. Mor har psykiatriske diagnoser som dessverre påvirker barnet. Barnet lider også av sterk angst som gir utslag fysisk. Barnet har går ikke på skole og har et utviklingsnivå langt under egentlig alder.Mor sørger ikke for at barnet får hjelp. Barnet bodde 50/50 hos oss før barnet flyttet. Når barnet var hos oss sørget mor for at barnet aldri fikk «fred» fra mor, og ringte og sendte meslinger hele tiden om hvor vanskelig det var for mor å være uten barnet. Barnet fikk mer angst med fysiske symptomer. Mor og barnet lever i en symbiose der de ikke kan være fra hverandre, mor jobber ikke, barnet går ikke på skolen. Vi har forsøkt ALT bortsett fra omsorgsovertakelse, men nå har vi resignert. Det er ikke på grunn av manglende interesse eller engasjement at kontakten mellom far og barn er begrenset. Anonymkode: 19ef4...a4d 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #18 Skrevet 15. februar 2022 Kjenner en fyr som ble far som 17-åring, med en han traff på ferie i utlandet. Hun hadde ingen interesse av å involvere ham, og det var ikke stort han kunne gjøre med det. Grei fyr ellers. Anonymkode: 84f92...099
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #19 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): jeg er sammen med en mann som har et barn fra før, og vi har liten kontakt med barnet. Mor flyttet barnet langt unna. Mor har psykiatriske diagnoser som dessverre påvirker barnet. Barnet lider også av sterk angst som gir utslag fysisk. Barnet har går ikke på skole og har et utviklingsnivå langt under egentlig alder.Mor sørger ikke for at barnet får hjelp. Barnet bodde 50/50 hos oss før barnet flyttet. Når barnet var hos oss sørget mor for at barnet aldri fikk «fred» fra mor, og ringte og sendte meslinger hele tiden om hvor vanskelig det var for mor å være uten barnet. Barnet fikk mer angst med fysiske symptomer. Mor og barnet lever i en symbiose der de ikke kan være fra hverandre, mor jobber ikke, barnet går ikke på skolen. Vi har forsøkt ALT bortsett fra omsorgsovertakelse, men nå har vi resignert. Det er ikke på grunn av manglende interesse eller engasjement at kontakten mellom far og barn er begrenset. Anonymkode: 19ef4...a4d Forskjellen på den historien og historien du har med barnefaren til ditt barn er at da du ble sammen med han så hadde han 50/50 til å begynne med. Det har skjedd noe mens dere har vært sammen. Eller hadde ikke samboeren din kontakt med barnet sitt da dere møttes? Anonymkode: d4062...378 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #20 Skrevet 15. februar 2022 Min eks vet jeg framstiller meg som gal og at jeg driver med samværssabotasje. Sannheten er at han har meldt seg helt ut. Hvorfor kan man bare spekulere i. Jeg vet ikke. Han har saksøkt meg gjentatte ganger, og alle gangene har han tapt. Han har alltid fått samvær, men når han ikke møter til disse er det lite jeg kan gjøre. Det er han selv som saboterer sitt forhold med barnet sitt. Anonymkode: a86f5...69e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå