hablador Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Noen her som strever med long covid ut over 1, 2 år? Er det eventuellt fortsatt dyspne/tungpust? Hvordan er formen?
Mmmwhatever Skrevet 15. februar 2022 #2 Skrevet 15. februar 2022 Det er jo litt vanskelig å ha hatt long covid lengre enn to år…? 5
Bendie Skrevet 15. februar 2022 #3 Skrevet 15. februar 2022 (endret) Jeg har vært syk i ett år. Min kognitiv funksjon, er påvirket. Som følge av dette har jeg økt behov for å restituere. Jeg har også daglig hodepine i mer eller mindre grad. Har hyppig følelse av feber og generell sykdomsfølelse, noe som kommer etter kognitiv anstrengelse. Jeg har ingen tungpust/ dyspne, men det er en av de vanligste ettervirkningen. WHO, viser til kognitiv dysfunksjon, kortpustet og fatigue, som påvirker den daglige funksjonen i deres definisjon av long covid. De første ble syke av covid i slutten av 2019 . Viruset var også trolig i Norge allerede i des 19, da det er funnet antistoffer i blodprøver fra da. Noe en har funnet ut etter å ha analysert blodprøver. Flere har også blitt smittet på utenlandsreise for over 2 år siden, blant annet i Spania. Så de er de som har hatt long covid i 2 år allerede. Endret 15. februar 2022 av Bendie 1
Anbefalte innlegg