AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Jeg har vært arbeidssøker så lenge at jeg nå har rett på 4 uker betalt ferie mens jeg går på dagpenger. Men hvordan fungerer dette i praksis? Jeg søker jo aktivt jobber og deltar på kurs, og har ukentlig kontakt med min kontaktperson i NAV Kan jeg da bare ignorere alt fra NAV de 4 ukene jeg har ferie? Mye tyder på at jeg får jobb ila våren nå, og jeg har jo dermed ikke rett på betalt ferie fra ny arbeidsgiver. Så får å få ferie lønner det seg vel for meg å ta disse ferieukene nå, før jeg evnt får napp på en jobb? Anonymkode: 6d4ec...bf9
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Det er bare og dra på ferie. Jeg er ufør og livet mitt er jo en ferie for og si det sånn. Bare si til saksbehandler at du trenger litt tid for deg selv det er derfor du ikke får kommet på møter Anonymkode: b5a4b...dda
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Les mer her: https://www.nav.no/arbeid/dagpenger#ferie-feriepenger-og-utenlandsopphold Du må gi NAV beskjed om at du tar ferie i forkant, så de vet at du har ferie og ikke planlegger aktiviteter for deg i ferieperioden. Når du er på ferie krysser du av for ferie/fravær på meldekortet og får dagpenger som normalt. Jeg hadde ferie med dagpenger i fjor og det var ikke noe problem. Ga saksbehandler beskjed et par uker i forkant og det var det. Anonymkode: 98ea5...4e2 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Les mer her: https://www.nav.no/arbeid/dagpenger#ferie-feriepenger-og-utenlandsopphold Du må gi NAV beskjed om at du tar ferie i forkant, så de vet at du har ferie og ikke planlegger aktiviteter for deg i ferieperioden. Når du er på ferie krysser du av for ferie/fravær på meldekortet og får dagpenger som normalt. Jeg hadde ferie med dagpenger i fjor og det var ikke noe problem. Ga saksbehandler beskjed et par uker i forkant og det var det. Anonymkode: 98ea5...4e2 Tusen takk for informasjonen! Anonymkode: 6d4ec...bf9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 Du må si i fra til veilederen din og ferien kan ikke være når du deltar i tiltak ol. Når du har godkjent ferie så skal du ikke krysse av for ferie/fravær på meldekortet. Om du krysser av for det så får du ikke utbetalt dagpengene for den perioden. Anonymkode: e9f1a...ade
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #6 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du må si i fra til veilederen din og ferien kan ikke være når du deltar i tiltak ol. Når du har godkjent ferie så skal du ikke krysse av for ferie/fravær på meldekortet. Om du krysser av for det så får du ikke utbetalt dagpengene for den perioden. Anonymkode: e9f1a...ade Joda, hvis man har rett til feriedager med dagpenger så skal det registreres på meldekortet. Gjorde det selv da jeg hadde disse feriedagene, og ble ikke trukket i dagpenger for de dagene. Ble bare færre dager med ferie. Anonymkode: c6661...6c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå