Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kan man spare på bsu?

Jeg har satt inn 15.000 kroner i år og har hørt at det er maks grensen i året?

Stemmer det?

Hva skjer om jeg overfører mere enn 15.000.?

Leste et sted at det var satt en ny grense på 20.000 kroner i året.

Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

15000 kr i året er maks, du kan spare til det står 100 000 på kontoen og disse må spares før du er 34 år.

Har ikke hørt noe om ny grense på 20000...

Skrevet

Dette er endringer som er foreslått i statsbudsjettet, og siden vi har ny regjering er det ikke sikkert det blir gjennomført. Forresten er ikke maksbeløpet på 100 000 foreslått endret, bare maks sparebeløp per år.

Skrevet

Men det er ikke til det står 100.000 på konto, det er til du har satt inn 100.000 Rentene er i tillegg!

Du får, med dagens regler, spare max 15.000 i året, og totalt max 100.000, inntil det året du fyller 34.

Skrevet

Bsu er bra, men først og fremst for de som betaler skatt. Betaler du ikke skatt ville jeg "spart" saldoen til år med skatt.

For med det nye årlige beløpet sparer du jo hele mengden på 5 år. Og "bruker du opp" dette i år uten skatt eller med lav skatt har du det ikke til de skattebetalende årene da du kunne fått mer ut av sparingen din.

Rentenivået på disse kontiene er jo relativt bra, men dersom du ikke betaler skatt ville jeg likevel plassert pengene annerledes enn så lenge.

Skrevet

man kan vel spare mer.. bare at det er maks 15000 kr man før skattefratrakk før

Skrevet

15 000 er max sparing pr. år og da får du trekke 3000 av på skatten.

Skrevet

Betaler man inn mer enn 15000 pr år, får man det tilbake i skatteoppgjøret. Det skjedde med min svigerinne ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...