AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Del Skrevet 14. februar 2022 Altså, her er greia. Jeg vannet plantene mine på lørdag slik jeg pleier. Tok en ekstra stuss og stell på enkelte av dem og plutselig kom det et insekt krypende bortover gulvet fra den ene planten. Det var en type tusenbein av noe slag, ca 2 cm lang. Jeg liker virkelig IKKE å ha krypende insekter inne i huset, men ute er det - 7 grader og der overleverer den ikke. Jeg har ikke hjerte til å drepe den eller sende den ut for å dø! Den midlertidige løsningen ble å legge den i et glass med lokk sammen med noen blader, jord osv, og der er den nå. I hele dag og i går kjenner jeg at jeg blir dårlig av å ha den her. Ikke vet jeg hva den trenger at mat heller. Jeg vil ha den bort!! Uten at den må dø av den grunn. Hva gjør jeg? Plantene har jeg kjøpt på plantasjen, men det er minst 6 mnd siden. Antar deg må ha vært egg i jorda 🤢 Vurderer å ta med meg skapningen til Plantasjen og dumpe det i en plante der i smug, men blir jeg tatt kommer de jo til å tro jeg er gærn 🙊 Anonymkode: 48241...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Del Skrevet 14. februar 2022 Den vil jo dø av oksygenmangel i et glass med lokk på, så jeg ser ikke helt hvordan det er noe verre å hive den ut av vinduet? Anonymkode: f96b0...731 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Del Skrevet 14. februar 2022 Tusenbein er ikke insekter. Anonymkode: e59ff...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Del Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Altså, her er greia. Jeg vannet plantene mine på lørdag slik jeg pleier. Tok en ekstra stuss og stell på enkelte av dem og plutselig kom det et insekt krypende bortover gulvet fra den ene planten. Det var en type tusenbein av noe slag, ca 2 cm lang. Jeg liker virkelig IKKE å ha krypende insekter inne i huset, men ute er det - 7 grader og der overleverer den ikke. Jeg har ikke hjerte til å drepe den eller sende den ut for å dø! Den midlertidige løsningen ble å legge den i et glass med lokk sammen med noen blader, jord osv, og der er den nå. I hele dag og i går kjenner jeg at jeg blir dårlig av å ha den her. Ikke vet jeg hva den trenger at mat heller. Jeg vil ha den bort!! Uten at den må dø av den grunn. Hva gjør jeg? Plantene har jeg kjøpt på plantasjen, men det er minst 6 mnd siden. Antar deg må ha vært egg i jorda 🤢 Vurderer å ta med meg skapningen til Plantasjen og dumpe det i en plante der i smug, men blir jeg tatt kommer de jo til å tro jeg er gærn 🙊 Anonymkode: 48241...152 To dager uten oksygen. Du har pint den ihjel. Anonymkode: ebfad...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Del Skrevet 14. februar 2022 Det du driver med nå er dyreplageri det insektet kommer til og dø i det glasset uten tilgang til frisk luft. Putt insektet tilbake i potteplanta der det hører hjemme Anonymkode: f6ef6...be5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Del Skrevet 14. februar 2022 Legg ut et bilde av den da! Anonymkode: c4b15...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Del Skrevet 14. februar 2022 Selvfølgelig er det hull i lokket slik at den får oksygen. Det er jo også litt av problemet fordi jeg er dritredd for at den skal komme seg ut. Ts. Anonymkode: 48241...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 15. februar 2022 #8 Del Skrevet 15. februar 2022 Tusenbein er ikke insekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #9 Del Skrevet 15. februar 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Selvfølgelig er det hull i lokket slik at den får oksygen. Det er jo også litt av problemet fordi jeg er dritredd for at den skal komme seg ut. Ts. Anonymkode: 48241...152 Vi har også hatt besøk av noen sånne. Det er ganske søte 😊 Tror ikke de er noe farlig i det hele tatt! Legg den tilbake i blomsterpotta NÅ og la den drive med sitt der! Anonymkode: d4ea5...666 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 15. februar 2022 #10 Del Skrevet 15. februar 2022 (endret) Den lever vel egentlig oppi planta der og spiser av de andre fæle insektene som bor oppi der..? Endret 15. februar 2022 av Forundret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #11 Del Skrevet 15. februar 2022 Ta den tilbake til plantasjen og la den kose seg der. Anonymkode: c0944...cbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #12 Del Skrevet 16. februar 2022 Update: Dyret forsvant, sannsynligvis oppi potta si igjen. Hvert fall ute av syne. Håper jeg ikke ser det igjen. Takk for innspill 👏 Anonymkode: 48241...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå