AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Del Skrevet 14. februar 2022 I siste trimester? Ser det er frarådet, men jeg vil er ofte på ryggen, er også "sengeliggende" på dagtid, og lurer på hvor skadelig dette er. Skjønne rikke hvordan andre klarer å holde seg helt unna ryggen. Anonymkode: 241e4...6ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Del Skrevet 14. februar 2022 Jeg klarer å unngå rygg ved å ha pute/dyne både foran og bak når jeg ligger på siden, så det blir veldig tungvint å snu seg. Anonymkode: 99883...ae8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Del Skrevet 14. februar 2022 Jordmor sa det gikk greit å ligge på ryggen om man hadde litt sittestilling .. jeg sliter også med at jeg havner på rygg i søvne.. litt rart for før jeg ble gravid sov jeg stort sett på magen eller siden.. Anonymkode: 86a83...83d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Del Skrevet 14. februar 2022 Hvis du ikke finner det ubehagelig er det ikke noe problem å ligge på rygg. Du kjenner det i kroppen om det er trykk på vene cava. Jeg klarte fint å unngå det fordi det føltes som jeg ble lost av en sværgantisk steinblokk om jeg prøvde 😅 Var tortur bare å snu seg fra en side til annen, de få sekundene magen sto rett opp. Anonymkode: ff519...cfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Del Skrevet 14. februar 2022 Jeg legger en pute bak ryggen, det gir god støtte slik at jeg også ligger mer komfortabelt på siden. Anonymkode: 4da82...b11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Del Skrevet 14. februar 2022 Ligger på rygg som før, og snur meg til sidene og på rygg jevnt gjennom hele natta. Anonymkode: 00d39...6ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Del Skrevet 14. februar 2022 Jeg prøver unngå å sove på ryggen, men klarer det ikke. Er i andre trimester nå (uke 18), så tenkte jeg skulle prøve å venne meg til det. Sist jeg var gravid ble magen så stor på slutten at det ble for tungt å ligge på ryggen uansett. Anonymkode: ba348...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Del Skrevet 14. februar 2022 Null problem, det var ekstremt ubehagelig å ligge på ryggen, ble svimmel😅 Anonymkode: f6f0c...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Del Skrevet 14. februar 2022 Uke 25 nå og har bestemt meg for å nyte de 3 neste ukene der det er "lov" å ligge på ryggen 😂 Anonymkode: c41d9...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #10 Del Skrevet 15. februar 2022 Klarte ikke å unngå det. Har skoliose og sliter generelt med å ligge på siden på grunn av dette da skoliosen fører til at den ene lungen kommer litt i klem når jeg ligger på den ene siden og noen nerver i bekkenet når jeg ligger på den andre (har feilstillinger i bekkenet pga. skoliosen). Alt dette ble ekstra plagsomt under svangerskapet. Sov omtrent ikke på slutten siden magen ble for tung til at jeg kunne ligge på ryggen også. 😅 Anonymkode: 066e7...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #11 Del Skrevet 15. februar 2022 Det går veldig greit egentlig Men så er jeg en mage-og-side-sover da (men helst mage, og jeg savner mest å sove på magen for det går jo fysisk ikke an lenger 😄) Jeg sitter jo ganske bakoverlent i sofaen da noen ganger, nesten som å ligge på ryggen, men antar det går bra, kjenner iallfall ikke noe ubehag. Anonymkode: 10fe7...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #12 Del Skrevet 15. februar 2022 Nei! Jeg skjønner det ikke. Har alltid mislikt å sove på ryggen så det skjedde aldri før, sov kun på siden, og nå som jeg er høygravid med ryggplager er det skikkelig ekkelt å ligge på rygg, men likevel så hender det altså at jeg våkner på ryggen 🙄 Anonymkode: f0468...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #13 Del Skrevet 15. februar 2022 Jeg er i uke 30 og har alltid likt å sove på ryggen. Jeg gjør det til tider fortsatt, men bygger litt mer opp, så jeg ikke ligger like flatt, for det er ikke så behagelig. Tenker at man merker fort om det er ubehagelig og derfor unngå å gjøre det. Prøver å legge meg mest på siden, men syns det er godt for ryggen/bekkenet å få strukket litt ut på rygg også. Anonymkode: 806af...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #14 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): I siste trimester? Ser det er frarådet, men jeg vil er ofte på ryggen, er også "sengeliggende" på dagtid, og lurer på hvor skadelig dette er. Skjønne rikke hvordan andre klarer å holde seg helt unna ryggen. Anonymkode: 241e4...6ec Man kan fint ligge på ryggen så lenge man synes det er komfortabelt selv. Jeg lå på rygg når jeg følte for det og fikk ingen reaksjoner på det under mine sykehusopphold i svangerskapet. Anonymkode: 227ea...94d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #15 Del Skrevet 15. februar 2022 Jeg lå på ryggen hos legen og målte hjertelyd i uke 39 - den falt tydelig ut og inn og var saktere enn normalt. Våkner noen netter på ryggen og får så dårlig samvittighet. Kjempevanskelig! Anonymkode: a7d0d...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 15. februar 2022 #16 Del Skrevet 15. februar 2022 Jeg lå stort sett på ryggen med en hotellpute i ryggen og vanlig hodepute under hodet. Sov nesten sittende, men det var pga halsbrann. Hvis jeg ikke hadde halsbrann lå jeg på ryggen eller på en av sidene. Mest komfortabelt på ryggen egt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #17 Del Skrevet 15. februar 2022 Er 28+2 og våkner ofte på ryggen om natta. Har ikke opplevd svimmelhet, så da går det vel bra. Anonymkode: 50ed0...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå