Urwa Skrevet 16. februar 2022 #21 Skrevet 16. februar 2022 Microneedling,mesoterapi eller Prx 33 peeling jevnlig vil hjelpe.
Mwanafunzi Skrevet 16. februar 2022 #22 Skrevet 16. februar 2022 Jeg tror jeg ville forsøkt noe med aha-syrer og/eller niacinamid og kombinert med Retinol - ikke brukt Retinol så ofte på kroppen siden du tar opp a-vitamin fra kremen gjennom huden, og a-vitamin er fettløselig. Mulig det ikke er noe problem, men det er noe jeg hadde vært litt skeptisk til.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #23 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis det var en krem som funket, ville ingen kvinner som har født hatt løs og hengende hud på magen. Anonymkode: 3690e...667 Forstår det! Jeg vet at det ikke finnes noen mirakelkur. Men hvis en krem kunne hatt litt effekt så vil jeg gjerne prøve. Noen får løs og henge hud som aldri strammer seg nok opp, mens andre ikke. Det kan skyldes så mangt. Alder blant annet. Hvor stort vekttap det er snakk om. Har hørt at kompresjon kan hjelpe litt og har investert i kompresjons tights blant annet. Anonymkode: 79dd0...829 1
Roci Skrevet 16. februar 2022 #24 Skrevet 16. februar 2022 flusa skrev (16 timer siden): Har du tips til body lotion og eller ansiktskrem som inneholder retinol? Når det gjelder kroppsprodukter med retinol er utvalget i Norge er dårlig, dessverre. Hvis du ikke har noe imot å handle fra utlandet, så anbefales bl.a. denne og denne av Dr Dray. Når det gjelder ansiktet, er derimot utvalget mye større, men jeg vil anbefale et serum framfor en krem. Serum har som regel en mer tyntflytende konsistens, de er ofte - men ikke alltid - oljefrie, de inneholder sterkere konsentrasjoner av aktive virkestoffer (det er derfor de ofte er dyre) og er beregnet på å virke dypere i huden, ikke bare på overflaten. Man kan selvsagt velge en krem som inneholder aktive ingredienser også, men fordi en krem - i motsetning til et serum - også inneholder diverse fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser, går dette på "bekostning" av mengde eller konsentrasjon av aktive virkestoffer som kremen kan inneholde. I tillegg kan fuktighetsbevarende ingredienser - som har som oppgave å forhindre fuktighetstap ved å danne en beskyttende hinne på huden - samtidig hindre andre ingredienser i å trenge ned i huden. Retinol er et aktivt virkestoff som kan være hudirriterende, det anbefales derfor å starte med en lav konsentrasjon og bygge opp toleransen etterhvert. Retinoider gjør huden mer solsensitiv, så det er ekstra viktig å være nøye med solbeskyttelse når man bruker retinol, og helst unngå å oppholde seg for mye i direkte sol. Gode retinolprodukter for "begynnere" er f.eks. Exuviance Super Retinol Concentrate, Medik8 3TR Intense Intelligent Retinol eller Medik8 Crystal Retinal 1. Hvis du ønsker noe i en rimeligere prisklasse, kan du f.eks. forsøke retinolproduktene fra The Ordinary. Begynn med den med 0,2 %. Du vil sannsynligvis oppleve at huden din får økt behov for fukt når du begynner med retinol, så ikke glem fuktighetskrem 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #25 Skrevet 16. februar 2022 Mannegenser skrev (16 timer siden): Skjønner at mitt eksempel er noe ekstremt, men du så få bilder fra konsentrasjonsleirer som tydet på at de slet med for mye ekstra hud. De "slanket" seg raskt og huden fulgte etter. Bare: Hm.. Ikke prøv dette hjemme Nå var ikke folk så overvektige under krigen som nå, så jeg tviler på at det var så mange mennesker over hundre kilo i konsentrasjonsleirene. Anonymkode: 469fd...8ec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå