Gå til innhold

Krem for å stramme opp hud?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er slankeoperert og går raskt ned i vekt. Finnes det noen gode kremer som kan hjelpe på å stramme opp huden litt? Det er jo ikke bare ansikt, men hele kroppen. Trening er jo helt klart viktig i tillegg.

Anonymkode: 79dd0...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan tilføye, at hadde det vært tilfelle, så hadde det vært løsningen i stedet for ansiktsløft f.eks.
Det er gjort kliniske tester på dyre kremer som hevder å løfte vs billige Nivea-type kremer. Null forskjell. Alt foregår i hodene våre. Placebo effekt.

Anonymkode: 29442...dd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kan tilføye, at hadde det vært tilfelle, så hadde det vært løsningen i stedet for ansiktsløft f.eks.
Det er gjort kliniske tester på dyre kremer som hevder å løfte vs billige Nivea-type kremer. Null forskjell. Alt foregår i hodene våre. Placebo effekt.

Anonymkode: 29442...dd9

Nå tenkte jeg ikke på noen mirakel krem, det finnes ikke, men noe som kan hjelpe litt på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå tenkte jeg ikke på noen mirakel krem, det finnes ikke, men noe som kan hjelpe litt på. 

Noe med retinol, og bruk solkrem om sommeren.

Anonymkode: d8002...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei. Huden er for tung, og ingen krem kan rette opp i dette eller hjelpe synlig eller nevneverdig. Dersom en slik krem hadde funnes, ville ansiktsløftninger og kosmetiske operasjoner vært langt sjeldnere. Da hadde jo folk bare kjøpt kremen i stedet, og den som hadde oppfunnet den kremen hadde vært milliardær!

Men altså nei. Det finnes ingen oppstrammende krem som klarer og stramme opp slapp og saggete hud. Det er bare bortkastede penger å tro på løftene til kosmetiske produsenter som lover gull og grønne skoger.

Du hadde nok ikke trengt å spørre etter kremen her, for da ville det vært noe ALLE kvinner visste om fra før!

Anonymkode: 4db04...cf4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er slankeoperert og går raskt ned i vekt. Finnes det noen gode kremer som kan hjelpe på å stramme opp huden litt? Det er jo ikke bare ansikt, men hele kroppen. Trening er jo helt klart viktig i tillegg.

Jeg er også slankeoperert ;)

Jeg har ingen erfaring med at kremer hjelper, heller ikke trening,da jeg trener mye.

Men jeg smører både ansikt,hals og kroppen mye.

Tviler på det har noe særlig effekt pga rask vektnedgang, men vet at å tilføre huden daglig fuktighet holder huden fuktig,og en fuktig hud ser mer plumtet ut enn en tørr hud. (Spesielt huden i ansiktet,øyeområdet og halsen.)

Bruker heller ikke spesielt dyre kremer.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Huden er for tung, og ingen krem kan rette opp i dette eller hjelpe synlig eller nevneverdig. Dersom en slik krem hadde funnes, ville ansiktsløftninger og kosmetiske operasjoner vært langt sjeldnere. Da hadde jo folk bare kjøpt kremen i stedet, og den som hadde oppfunnet den kremen hadde vært milliardær!

Men altså nei. Det finnes ingen oppstrammende krem som klarer og stramme opp slapp og saggete hud. Det er bare bortkastede penger å tro på løftene til kosmetiske produsenter som lover gull og grønne skoger.

Du hadde nok ikke trengt å spørre etter kremen her, for da ville det vært noe ALLE kvinner visste om fra før!

Anonymkode: 4db04...cf4

Søker en på nett etter kremer med oppstrammende effekt, så kommer det opp litt forskjellig. At jeg spør her handler mye om å få høre om det faktisk finnes krem som hjelper litt på dette. Fordi jeg tror som du skriver at produsenter lover mye som ikke er riktig. Hvis noen her hadde en god erfaring om en krem som faktisk hjalp noe, så hadde jeg vært interessert. Så jeg ser ikke noe galt i at jeg spurte. Det kunne jo hende at min hud trenger noen vitaminer og at det kan være en del av grunnen til at huden ikke strammer seg opp så raskt som den burde. Men jeg vet godt at rask vektnedgang gjør at huden ikke klarer å stramme seg opp like raskt. Og alder spiller en stor rolle her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste virkestoffet som har dokumentert effekt på å stimulere hudens cellefornyelse og produksjonen av collagen og elastin (som er de proteinene som bidrar til hudens fasthet og elastisitet), er a-vitaminsyre (tretinoin) og retinol/retinaldehyd, som er derivater av denne. 

Det tar imidlertid tid før man kan se synlige resultater, og jeg vet ikke hvor god effekt det kan ha på huden på kroppen. Men om du skal prøve noe som helst annet enn en vanlig fuktighetskrem, så vil jeg foreslå en bodylotion med retinol.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (6 minutter siden):

Det eneste virkestoffet som har dokumentert effekt på å stimulere hudens cellefornyelse og produksjonen av collagen og elastin (som er de proteinene som bidrar til hudens fasthet og elastisitet), er a-vitaminsyre (tretinoin) og retinol/retinaldehyd, som er derivater av denne. 

Det tar imidlertid tid før man kan se synlige resultater, og jeg vet ikke hvor god effekt det kan ha på huden på kroppen. Men om du skal prøve noe som helst annet enn en vanlig fuktighetskrem, så vil jeg foreslå en bodylotion med retinol.

Har du tips til body lotion og eller ansiktskrem som inneholder retinol?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retinol kan bedre hudens utseende , men ikke stramme opp tung hud som henger, da må du nok vurdere kirurgi om du ikke klarer akseptere deg selv som du er.

Anonymkode: 4c64b...97d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å drikke masse vann, minst 2l daglig og tren styrke. Eneste som kan fungere, i tillegg til at det tar ca 2 år før huden har trukket seg maks tilbake etter vektnedgang. Annet en det kan man dessverre ikke gjøre. 

Anonymkode: 894c9...cd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djungelvrål skrev (2 timer siden):

Jeg brukte denne ifjor vår/sommer men vet ikke om den hadde noen effekt.  Brukte den på magen

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/skin-smoothing-retinol-body-treatment-120ml

Den der er jo bare tøv, og fungerer ikke. Den gir fukt ja, men strammer null og niks.

Anonymkode: 3c8e4...456

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg er slankeoperert og går raskt ned i vekt. Finnes det noen gode kremer som kan hjelpe på å stramme opp huden litt?

Skjønner at mitt eksempel er noe ekstremt, men du så få bilder fra konsentrasjonsleirer som tydet på at de slet med for mye ekstra hud. De "slanket" seg raskt og huden fulgte etter.   

Bare: Hm.. Ikke prøv dette hjemme

Endret av Mannegenser
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Roci skrev (15 timer siden):

Takk for et godt svar og bra tips! ♥️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var en krem som funket, ville ingen kvinner som har født hatt løs og hengende hud på magen. 

Anonymkode: 3690e...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Retinol kan bedre hudens utseende , men ikke stramme opp tung hud som henger, da må du nok vurdere kirurgi om du ikke klarer akseptere deg selv som du er.

Anonymkode: 4c64b...97d

Jeg aksepterer meg som jeg er. 😊Var forberedt på dette! Angrer ikke på operasjon. Bedre helse er viktigere enn om en har litt slapp hud. Nå er ikke min vektnedgang så veldig høy sammenlignet med mange andre som tar en slik operasjon. BMI på 36 før operasjon. Så litt usikker på om jeg får kirurgi, evt må jeg dekke det selv. Selv om jeg aksepterer at huden henger litt her og der, så har jeg selvfølgelig lyst at den ikke skal henge for mye. Derfor vil jeg gjerne ta litt grep selv å håpe på at det hjelper noe på at huden kan bli, hva skal jeg si, mer elastisk. Eller noe slikt. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...