Gå til innhold

Jeg er ganske sikker på at jeg må forlate samboer, men har ingen jeg kan snakke med det om.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært sammen noen år, og er vel mer roommates. Han prøver hardt, gjør mye husarbeid, og er veldig snill, men jeg kjenner at jeg ikke prøver så mye lenger, samt at jeg ikke søker nærhet. 

Det er ganske slitsomt! jeg har ikke noe nettverk av familie, og ingenting å falle tilbake på, så håper jeg kan få lån, og kjøpe meg en bolig. men da må jeg vekk fra både kommunen jeg har familie i, samt kommunen jeg bor i nå. skulle ønske jeg bare klarte å tvinge meg selv til å elske han mer. 

Anonymkode: c5c54...510

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter i samme problemet. Vi har hus og pus, har vært kjærester i 5-6 år.

Har ikke særlig av familie jeg vil falle tilbake til, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Er så glad i han, men vi har og som du sier, blitt «room-mates».

Anonymkode: 105d6...427

• Liker 2
Skrevet

Du kan ihvertfall tvinge deg selv til å være ærlig med ham, enten det fører til brudd eller til økt nærhet på sikt. 

Anonymkode: 5c438...4b4

Skrevet

Jeg bodde i utlandet med min samboer, som var derfra. Hadde ingen familie i landet. 
Det samme skjedde for meg. Jeg gjorde det slutt. Bodde sammen med han en god måned etter bruddet. Ordnet meg bolig og løste ting hen av veien. 
Dette klarer du. Voksen dame i dagens Norge. “Piece of cake”

Anonymkode: 0b8bf...3e6

• Liker 1
Skrevet

Hva er det som har gjort til at du ikke lenger prøver? Et forhold må pleies hele veien, og det verste vi gjør er å ta hverandre for gitt.

Det må to til for å danse tango. 

Anonymkode: 9ed0a...a4b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vært sammen noen år, og er vel mer roommates. Han prøver hardt, gjør mye husarbeid, og er veldig snill, men jeg kjenner at jeg ikke prøver så mye lenger, samt at jeg ikke søker nærhet. 

Det er ganske slitsomt! jeg har ikke noe nettverk av familie, og ingenting å falle tilbake på, så håper jeg kan få lån, og kjøpe meg en bolig. men da må jeg vekk fra både kommunen jeg har familie i, samt kommunen jeg bor i nå. skulle ønske jeg bare klarte å tvinge meg selv til å elske han mer. 

Anonymkode: c5c54...510

Bare flytt. Lei leilighet en periode i en by du ønsker å bo i, finn deg jobb og bygg opp etter det. Jeg flyttet fra alt som var kjent til noe totalt ukjent for å få en ny start. 

Anonymkode: 9b5a8...e73

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 23.38):

Hva er det som har gjort til at du ikke lenger prøver? Et forhold må pleies hele veien, og det verste vi gjør er å ta hverandre for gitt.

Det må to til for å danse tango. 

Anonymkode: 9ed0a...a4b

Av og til hjelper det ikke pleie et forhold og  være to for å danse tango. Noen ganger dør følelsene sakte bort og man har ikke interesse for vedkommende lenger enn kun vennskaps følelse. Man forandrer seg når man vokser og årene går, og da kan også følelsene dø bort selvom alt er bra. 

Anonymkode: 1b824...27f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...