AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Dere som har "sluttet å vaske håret"... Hvordan gjorde dere det? Hvor lenge gikk det før håret ble sånn nogenlunde ok? Jeg vasker håret med shampoo/balsam som de fleste, om jeg går et par dager, så er hodebunnen fet, og håret ekkelt. Jeg bruker ikke produkter i håret. Anonymkode: b5f66...7c0
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 Hodebunnen din produserer jo talg så det er klart det blir fett selv om du ikke bruker produkter I det 😊 prøv å gå over til sulfat fri sjampo og silikonfri balsam, da stabiliserer det selv etterhvert og du trenger ikke vaske det så ofte, samt tørker ikke ut hodebunn din. Anonymkode: 0eb08...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 Har du prøvd tørrshampoo til håret, sånn at du kan utsette vask med vann noen dager? Folk sier tørrshampooen etterlater håret rent og fint og luftig igjen. Anonymkode: 7c329...8a5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 Prøv deg frem. Hvor fort håret blir fett, styres hovedsaklig av hormoner. Det får man ikke gjort noe med. Om man irriterer hodebunnen, f.eks. ved å vaske det ofte/voldsomt, bruke masse produkter, osv, kan hodebunnen også begynne å produsere mer fett. Så du kan jo prøve med å la det gå en dag lengre enn vanlig mellom vask. Hvor mye man svetter har også mye å si for hvor "ekkelt" håret blir. Da jeg trente en innendørsidrett som gjorde håret klissvått av svette, MÅTTE jeg vaske det etter hver trening, altså tre ganger i uken, ellers var det helt motbydelig. Nå trener jeg et mindre "svett" sted, og da klarer jeg meg helt fint med tre dager mellom hver vask. Nå er jeg tidsklemt småbarnsmor, og prøver å strekke tiden mellom vasker enda mer, siden det veldig tykke håret mitt tar evigheter å vaske, og bruker timesvis på å tørke.. Så nå går det 4-5 dager mellom hver vask. Må bruke tørrshampo på dag 4 og 5. Da jeg var gravid, kunne jeg helt fint gå en hel uke uten at håret ble ekkelt 😮 Hormoner.. Anonymkode: a9b53...21e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå