AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Skal søke geovitenskap geologi i Bergen og geologi og geofare i Sogndal. Men vet ikke hva jeg helst vil. Bergen lokker som en større by og kanskje flere av vennene mine havner der. Har hørt at Sogndal har veldig godt studiemiljø. Noen som har erfaring? Anonymkode: 112b8...cf2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Det avhenger av hva du vil jobbe med. HVL i Sogndal er mer praktisk rettet og vil trolig gi lettere jobb innenfor skred og ingeniørgeologi, mens UiB i Bergen gir deg bedre sjanser i forhold til å jobbe i oljen. Når jeg ansetter geologer i bygg- og anleggsbransjen, så er uansett det viktigste for meg hvordan man er som person: arbeidskapasitet, hvor lett du lærer noe nytt, evne til å ta initiativ, mellommenneskelige egenskaper, osv. Hvor du har studert er underordnet, så studer der du får mest igjen for det sosialt. Jeg studerte selv i Bergen, men har hørt veldig mye bra om Sogndal òg; typisk bør man like friluftsliv om man velger å gå der. Anonymkode: 5111c...e79 1
Aktiv Kverulant Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Jeg kan ikke si noe om studieretningene, men Sogndal har et veldig godt studiemiljø. Om du har interesser innen friluftsliv eller andre fysiske aktiviteter så vil nok Sogndal være et veldig godt valg. Bergen på sin side er mye større, og har studentorganisasjoner for enhver smak. Uansett hva du interesserer deg for så finnes det en studentorganisasjon som passer deg. Samtidig vil det i litt større grad kreves at du selv tar initiativ for å bli med på det som skjer, man drukner litt mer i mengden når det er 35 000 studenter i byen. Begge er iallfall gode valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå