Gå til innhold

Hvordan er det mest riktig og reagerer på dette ? Forskjellbehandlig, synes det er kjempe vanskelig, så trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er em dame på 42 ,så er gift med en mann som jeg har 3 barn med på 8, 10 og 16, Jeg har også en på snart 24, Vi har alltid bare vert meg og han, og traff mannen min når han var  nesten 2 år, de er knyttet til hverandre,men han forskjellbehandler han jeg har fra før i forhold til brødrene.

Nå skal vi ta med de 3 yngste på ferie, og jeg spurte om største ønsket og ta med kona og sønnen på snart 3, jeg sa at jeg kunne betale for de også, men min mann har satt seg helt imot dette, han mener at han skal betale selv siden han er voksen, har jobb og kone, jeg mener det blir feil og forskjellbehandle, hvem er på jordet her?

Min fikk for eksempel mye mindre i konfirmasjon av hans familie enn våre felles, og farmoren har aldri sett på han som sitt barnebarn enda vi har vert sammen siden han bare var 20mnd, eneste som har behandlet han som de andre er Farfar,kona til Farfaren og døtrene deres, de har vert helt fantastisk,men Farmor har aldri brydd seg stort om han, han kunne få en 200 lapp til bursdag for eksempel,mens de andre har fått vert med på syden, fått sykler, mye dyrere ting enn han.

Min mann var veldig flink og en flott stefar ( pappa ) til min sønn frem til våre felles sønner kom, da ble alt forskjellbehandling når han eldste felles var rundt 2-3 ,da begynte jeg og merke det godt, og ble heller ikke bedre når de 2 yngste kom.

Vet flere sikkert sier at jeg burde gå fra han,men det er ikke så lett,da vi har 3 barn og tenke på, og går jeg fra han kommer guttene garantert og bo hos han, jeg orker ikke og være uten de så mye.

Pappan til største var i bilde til han var rundt 10mnd, da så han barnet av og til, etter det forsvant han helt, så for han er min mann hans far og hans sønns farfar.

Noen gode tips?

Anonymkode: 3b9c3...b99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke forvente at dine svigerforeldre skal behandle ditt særkullsbarn som sitt eget barnebarn! Og su burde heller ikke love din voksne sønn og hans familie betalt ferie UTEN å prate med mannen din først!

Anonymkode: 992a4...838

• Liker 3
Skrevet

Du må skille mellom hva mannens familie gjør og hva mannen gjør. Synes mannen kan stå opp for eldstesønnen din når familien hans forskjellsbehandler, men det viktigste er allikevel at mannen ikke driver med forskjellsbehandling. 

Det kommer ikke særlig fram hvordan mannen din driver med forskjellsbehandling. Dette med ferie kan like gjerne være at eldste sønnen din nå er voksen og har sin egen familie, da har man gjerne litt andre forventninger (som at han kan dekke ferien selv). Men da må man jo også forvente at deres felles barn ikke skal få dekket ferie av dere når de blir voksne. 

Har du spurt han hva det dreier seg om? Spør rett ut da, ville han dekket ferie for deres felles barn når de er 24 år gamle? 

Anonymkode: 39da3...eb8

• Liker 1
Skrevet

Altså, din sønn er en voksen mann på 24 år. Det har vært 16 år med forskjellsbehandling, men først nå vurderer du å gå?

Anonymkode: 7623a...66e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, din sønn er en voksen mann på 24 år. Det har vært 16 år med forskjellsbehandling, men først nå vurderer du å gå?

Anonymkode: 7623a...66e

Nei vurdert det lenge, men det er ikke aktuelt pga barna

Anonymkode: 3b9c3...b99

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du kan ikke forvente at dine svigerforeldre skal behandle ditt særkullsbarn som sitt eget barnebarn! Og su burde heller ikke love din voksne sønn og hans familie betalt ferie UTEN å prate med mannen din først!

Anonymkode: 992a4...838

Feil!!

Anonymkode: 4a9d1...e45

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...