AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Del Skrevet 14. februar 2022 Kan man få det? Har litt betent rygg, og også smerter langs hamstring på ene låret. Har også begynnende beinhinnebetennelse. Går rundt og føler meg syk. Som om jeg har feber 🤷♀️ Anonymkode: 398b6...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Del Skrevet 14. februar 2022 Uten annen kunnskap enn egne og andres erfaringer - JA! Hvor mye trener du, og over hvor lang tid? Hvordan er restitusjonen? Herunder totalbelastning, mat, søvn? Anonymkode: c34a8...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #3 Del Skrevet 15. februar 2022 Løper 30-60 min 5 dager pr uke. Noen harde intervaller og noen rolige. Har i tillegg semi-aktiv jobb. Søvnen går litt i perioder. Føler jeg spiser bra og nok, men er fryktelig mye sliten og utmattet. Sovet fort 10-11 t pr natt i helgen og føler meg fortsatt sliten. Anonymkode: 398b6...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 15. februar 2022 #4 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Løper 30-60 min 5 dager pr uke. Noen harde intervaller og noen rolige. Har i tillegg semi-aktiv jobb. Søvnen går litt i perioder. Føler jeg spiser bra og nok, men er fryktelig mye sliten og utmattet. Sovet fort 10-11 t pr natt i helgen og føler meg fortsatt sliten. Anonymkode: 398b6...032 Les om PEM og me se om det stemmer for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #5 Del Skrevet 15. februar 2022 Kaneel skrev (1 time siden): Les om PEM og me se om det stemmer for deg Altså, noen av symptomene stemmer jo, men jeg jobber jo fullt og trener så mye så tror nok ikke det er grunnen 🤷♀️ Da hadde jeg vel ikke klart noe av det 🙄 Anonymkode: 398b6...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 15. februar 2022 #6 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, noen av symptomene stemmer jo, men jeg jobber jo fullt og trener så mye så tror nok ikke det er grunnen 🤷♀️ Da hadde jeg vel ikke klart noe av det 🙄 Anonymkode: 398b6...032 Du kan være i startfasen, det du må se etter er om du får sykdomsfølelse og symptom forverring etter trening og jobb.. det er PEM. Har du PEM, har du me. Mange ligger mellom frisk til mild grad lenge før de skjønner de er syke og da har de alt rukket å gjøre seg sykere enn hva de hadde trengt å bli med kunnskap. Be legen din gå gjennom Canada kriteriene med deg evnt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #7 Del Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Løper 30-60 min 5 dager pr uke. Noen harde intervaller og noen rolige. Har i tillegg semi-aktiv jobb. Søvnen går litt i perioder. Føler jeg spiser bra og nok, men er fryktelig mye sliten og utmattet. Sovet fort 10-11 t pr natt i helgen og føler meg fortsatt sliten. Anonymkode: 398b6...032 Har denne belastningen vært konstant over lengre tid? Det anbefales jo gjerne at man halverer treningsvolumet/km-antallet f.eks én gang i måneden. Slik gir man kroppen en mulighet til å absorbere treningen, man får en restitusjonsbooster og forebygger skader. Ofte føler man seg også i bedre form etterpå! Jeg synes du skal snakke med lege og ta noen blodprøver (blant annet for å sjekke stoffskiftet), men også prøve en eller flere uker med mindre/ingen trening. Ja, vet hvor hardt det er😅😅 Anonymkode: c34a8...9f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomHm Skrevet 15. februar 2022 #8 Del Skrevet 15. februar 2022 Veldig lettvint å finne ut av, ta en hvilkeuke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #9 Del Skrevet 19. februar 2022 Nå har jeg tatt en hvile uke, altså ingen løping på en uke, og kroppen føles helt lik. Feberfølelse og verk i kroppen uten feber 🙄🤷♀️ Anonymkode: 398b6...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #10 Del Skrevet 23. februar 2022 Hei, du kan være overtrent. Les om det her: https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/idrettsskader/overtrening-behandling/ Anonymkode: f9981...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå