Gå til innhold

Hvor lenge tillater du at gubben din gamer i hverdagene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har han et klokkeslett å forholde seg til, eller en timekvote?

Og hva gjør du når tidsfristen utløper? Gir du ham en siste advarsel om at om 30min flipper du av sikringen? Eller tar du sikringen med en gang?

P.S.: Dørmatter som lar gubben gjøre som han vil, trenger IKKE å svare i denne tråden 🙂 

Anonymkode: 09eb7...878

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Timekvote? Han er da voksen og bestemmer selv. 

Hilsen dørmatte. 

• Liker 43
Skrevet

Jesus Kristiansen😂😂!

Anonymkode: dd324...306

• Liker 4
Skrevet
Batteri skrev (Akkurat nå):

Hilsen dørmatte. 

Finnes det voksne som

gamer?🙈

Anonymkode: 03bf8...d07

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Finnes det voksne som

gamer?🙈

Selvfølgelig ikke. Hysj. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Altså, kvinnfolk i forhold med menn trenger ikke å sette regler for gaming😅🤷‍♀️ Det er noe voksne gjør for sine barn🤷‍♀️

Skrevet
Batteri skrev (1 minutt siden):

Hilsen dørmatte. 

Vil han oppføre seg som et mannebarn, så må det settes grenser 🙂 

Har du ingen grenser for gubben din?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Finnes det voksne som

gamer?🙈

Ja, det finnes voksne som spiller dataspill.
Før sa man at voksne som spiller spill på data eller andre spillkonsoller, røyker hasj og bruker annet dop.
Nå er det nok mer vanlig at også voksne spiller dataspill, både menn og kvinner.

Anonymkode: e082b...6b8

• Liker 2
Skrevet

Ettersom vi ikke har barn så styrer han det helt selv. 😛 Han er ofte hjemme før meg og gjør en del husarbeid før han begynner med middagen, så tror det går fint.

Anonymkode: bf716...5a6

• Liker 2
Skrevet

Min mann er en voksen, fornuftig og myndig mann som selv bestemmer hva han skal gjøre med fritiden sin 😊

Han tar sin del av familielivet, og da synes jeg faktisk ikke jeg skal ta fra han gleden av å game resten av kvelden fordi jeg vil han skal sitte på stua og se tv med meg.

Anonymkode: 221f6...afc

• Liker 8
Skrevet

Har han tidsbegrensning på dine hobbyer da? "nå er det 30 minutter igjen, og så er det rett ned i veska med strikkepinnene!!"

Nei, jeg er ikke sammen med barnslige gutter som trengs å holdes i ørene. Samboeren min har et sunt forhold til sine hobbyer og klarer å balansere det fint med jobb og familieliv etc helt på egen hånd uten min hjelp 😀

Anonymkode: 98f5e...dc0

• Liker 20
Skrevet

"Gubben" min gamer ikke, men han kunne jo prøvd å bestemme over hva jeg gjør med min tid. Jeg gamer litt selv, og han blander seg ikke opp i det, men gjør sine egne greier. Jeg setter heller ikke noen grense for hvor mye/lenge/ofte han får lov å f.eks fiske... Heldigvis har vi ikke et sånt forhold der vi innbiller oss at vi kan bestemme over eller legge føringer for hverandre.🙏 Hvem ønsker å kontrollere andre mennesker, liksom? Uff! 

Anonymkode: b9a1c...2b8

• Liker 14
Skrevet

Vi begge koser oss mye med alenetid. Jeg med serier på tv og mobil, og han på et annet rom med gaming og youtube. 
Vi setter ikke restriksjoner for hverandre, men kan si i fra dersom vi ønsker partid feks. Har foreløpig ikke vært noe problem her hjemme.

Vi begge bidrar med husarbeid.

Anonymkode: 36fb8...52e

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet

Gamere er uinteressante, hva han bruker av tid på sine hobbyer er opp til ham så lenge logistikken i familien as går rundt. 

Anonymkode: 554b2...01e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har han tidsbegrensning på dine hobbyer da? "nå er det 30 minutter igjen, og så er det rett ned i veska med strikkepinnene!!"

Nei, jeg er ikke sammen med barnslige gutter som trengs å holdes i ørene. Samboeren min har et sunt forhold til sine hobbyer og klarer å balansere det fint med jobb og familieliv etc helt på egen hånd uten min hjelp 😀

Dette blir for dumt. Å sammenligne produktive hobbyer med åndssvakt tidsfordriv 😌

Det finnes mange produktive hobbyer menn kan drive med.

Gaming er like idiotisk som ha Netflix som "hobby".

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes det voksne som

gamer?🙈

10 minutter siden, Batteri said:

Selvfølgelig ikke. Hysj. 

Selvfølgelig gjør det det! Men ingen gubber gamer, sant nok!

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du blander mannebarn og oldinger i samme setting. Bestem deg.

Anonymkode: 5bb95...e2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke meg du spør, men mine hobbyer kan jeg legge fra meg iløpet av et sekund. Mannen har en hobby som krever konsentrasjon, han må avslutte ordentlig før han legger det fra seg og han blir sur hvis jeg snakker til ham. Hobbyen gir ingen gevinst eller gode til hele familien (feks i form av fisk eller en ny trestol). Han kan gjerne finne på å sette seg ned med hobbyen midt i ettermiddagsrushet eller leggingen. Han kan spille hele kvelden og natta hvis han vil, men ikke i de travleste periodene i småbarnsettermiddagene. 

Anonymkode: a70ac...2a9

Skrevet

Er du sammen med en unge? 😂 Og "slå av sikringen" faktisk. Jeg hadde blitt skikkelig forbanna. 

Gamer selv jeg. Vi bytter på å underholde barnet slik at den andre får litt egentid. 

Er verre med folk som ser tv synes jeg da. Spesielt de som blir helt oppslukt. Det er så passivt som man kan få det.

Anonymkode: e1dd5...bb4

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Voksen mann som gamer -> pack your bags and get out of here, mister.

Anonymkode: a1a51...3e3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har ingen grenser for mannen min nei. Men han er et voksent, ansvarlig menneske som fint greier å ta gode valg i livet. Hadde jeg vært nødt til å bestemme over ham, hadde jeg mistet all respekt for ham. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...