Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I hvilken vogner kan ikke ungen sitte mot en?

Anonymkode: 8f617...bc4

Faktisk de aller fleste av vognene som er til salgs, bortsett fra de aller dyreste. Men av de som er tidligere nevnt i tråden, f.eks. baby jogger city elite. 

Anonymkode: 2e8eb...608

Skrevet

Men apropos.. Det å kunne sitte vendt mot mamma, det var superviktig for meg med første ungen - og absolutt uviktig med ungen nummer to. 😅 Ungen nummer to foretrakk uansett å følge med på broren som løp rundt, og ikke på mamma. :vetikke: Altså, vi hadde jo da fortsatt samme vogna som kunne vendes begge veier, men nå hadde vi den stortsett bare fremover.

Så igjen, ikke en funksjon absolutt ALLE trenger, som jeg trodde så definitivt i min første graviditet. 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Faktisk de aller fleste av vognene som er til salgs, bortsett fra de aller dyreste. Men av de som er tidligere nevnt i tråden, f.eks. baby jogger city elite. 

Går det ikke med Britax smile? Trodde det jeg:(

Anonymkode: 8f617...bc4

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

JA 🙈 Jeg er så enig, man aner jo virkelig ikke hva man trenger, på forhånd.

Og, man vet jo ikke hvordan form man skal være i, jeg slett selv med hoftene/bekken til ungen var 6-7 mnd gammel, var ikke snakk om at jeg skulle ha løpeturer med vognen, hva i verden trodde jeg på forhånd..😅

Uff! Det er ikke noe særlig.
Akkurat til innkjøp og babyer skulle man gjerne hatt ei krystallkule 🤣

Skrevet

Vi har emmaljunga edge duo combi og Bugaboo fox. 

Emmaljungaen er stor og tung, men den er som en traktor. Det er ikke et sted vi ikke har kommet oss frem med den vognen, og jeg forguder den på trilleturer. Den har lufthjul, men det har aldri vært noe problem for oss. Den tar stor plass i bilen, så blir sjeldent med på tur. Barnet sitter så stødig og godt i vogna. Vognbagen er stor og lun, vi brukte den i 8 mnd. Den har god fjæring, så er lett å vugge i søvn. Er god plass til oppbevaring under også, og jeg opplever at den har svært god kvalitet! 

Bugaboo fox hsr mer blitt som en byvogn for oss. Synes Bagdelen var liten og den var ikke like lun som emmaljungaen. Byttet den ut etter ca 4. Mnd, da var det ikke plass til baby og vognpose. 

Sittedelen er grei nok, barnet sitter bra- men opplever den som litt smalere. 

Vognen er veldig stiv sammenlignet med emmaljungaen. Ikke like god oppbevaringsplass under. Har derimot punkteringsfrie dekk, så kan bruke den i skog og mark uten å være redd for at hjulene skal punkteres. Den tar liten plass i bilen og kan pakkes veldig kompakt hvis vi skal ut på tur. Den er helt super på reiser og på senter/t-bane, trikk og buss. Svinghjulene er fine å ha til "by-vandring". 

Men her er det nok mye smak og behag. Vi har vognene til ulikt bruk, og det er ikke noen jeg ville kvittet meg med 😊

Kort konkludert: bor du i by og reiser kollektivt og er mer på senter vil jeg foretrukket Bugaboo. 

Har du god plass, tåler å drasse på en stor tung vogn, er glad i å trille lange turer på alskens terreng: emmaljunga. 

Anonymkode: ccd08...65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...