Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #1 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har søkt om stipend fra lånekassen, på mine sider står det vi motokk søknaden 19/9 normal behandlingstid for denne type søknad er 05 uker... Det var i går!! Står fortsatt det samme på sidene.... Hvor lang tid tar det for øvrig fra du får svar til du får pengene på kontoen... Begynner å bli blakk....... (burde nok ha sendt søknaden før skoleåret startet... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2005 #2 Del Skrevet 25. oktober 2005 Spør studieadministrasjonen på skolen din! På min skole sa de at det tar ca en uke å motta studielån fra Lånekassa etter at de har sendt det til skolen. Det er vel lån du mener? Stipend er noe du får trukket fra studielånet om du består eksamener, først da får du gjort om en del av lånte til stipend mener jeg (en bit av lånet du dermed ikke må betale tilbake)? Du kan veldig enkelt søke på Lånekassens internettsider. Jeg gjorde det og krysset av for "søk både vår og høstsemester", så da behøvde jeg ikke tenke mer på å passe på å søke på nytt før om et år. Og - ja - det er lurt å være ute i god tid og huske på slike viktige ting som åå søke i god tid, for ellers må du vente og det kan være kjipt om du mangler penger. Håper du husker det til neste gang, for det er enkelt å unngå den situasjonen du er i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sushigirl Skrevet 25. oktober 2005 #3 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hva med å ringe Lånekassen og spørre? Jeg søkte på nett, og fikk svar dagen etter jeg søkte, begge gangene. Søkte i sommer, da, så pengene kom inn på konto rundt 15. august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eføy Skrevet 25. oktober 2005 #4 Del Skrevet 25. oktober 2005 regner med at semesteravgifta di er betalt, så fra du får godkjent lån hos Lånekassa, så skal det ikke gå så mange dager. Først må de sende deg det gjeldsbrevet (om du da ikke har smartkort og kan gjøre det over nett). Når de har registrert å ha mottatt gjeldsbrevet, går det kun 2-3 dager før du har pengene på konto. Var ihvertfall den tiden det tok for meg (jeg går på HiO) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashing Skrevet 25. oktober 2005 #5 Del Skrevet 25. oktober 2005 Det burde gå relativt kjapt ja. Har du ringt og hørt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 25. oktober 2005 #6 Del Skrevet 25. oktober 2005 Selv om normal behandlingstid er 5 uker så KAN det jo hende at det tar litt lengre tid noen ganger. Bare følg med på nettsidene, så ser du når søknaden din er ferdig. Blir vel inne nen uke, eller to tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweetdream Skrevet 26. oktober 2005 #7 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg søkte i August ved skolestart og det har tatt ca 2 mnd før jeg fikk penger på kontoen. Det faktisk skjedde i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 26. oktober 2005 #8 Del Skrevet 26. oktober 2005 Behandlingstiden kan jo ikke sies eksakt, men det gir jo en indikasjon på at det snart er din tur. Har du lagt inn mobilnummeret ditt da? Da får du jo en SMS når saken din er behandlet. Det hjelper lite å ringe, siden de som svarer ikke ser annet enn det du ser på nettsidene (at saken ennå ikke er behandlet, og at behandlingetiden er ca fem uker). At man bør søke i mai (eller tidligst mulig) er vel en kjent sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå