AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Jeg ønsker meg så veldig, flere barn. Vi har et barn. Frisk og fin gutt. Jeg vil så gjerne gi han søsken, og har alltid ønsket meg 2-3 barn. Men jeg er så redd for å få et sykt barn. Ja, jeg vet at man aldri har en garanti for få friske barn. Men, samboer har herpes og jeg har lest meg mye opp om temaet, og vet hvor alvorlig det er hvis mor har dette, og eventuelt smitter barnet under fødsel. Jeg er også klar over at damer med kjønnsherpes blir satt på medisiner de siste ukene før fødsel. Så, hva med meg? Jeg aner ikke om jeg har det eller ikke, men sannsynligheten er der. Men jeg vet ikke, og derfor er jeg så redd. Jeg er redd for å ha dette, uten å vite det. Jeg er redd for å føde et sykt barn, som blir sykt på grunn av meg. Jeg er enda mer redd for å miste et barn, på grunn av «meg» Føler dette er blitt en himla stor bekymring, og hadde aldri sett for meg at dette skulle ødelegge så mye. For jeg tenker veldig mye på det, og bekymrer meg veldig for det. I tillegg hjelper det ikke å lese om svenske Malin som nylig mistet sin syke lille gutt. Han ble smittet under fødsel, og de har hatt 4,5 tunge år. Nå døde han.. Jeg vet det skjer sjeldent, men jeg klarer ikke legge det fra meg. Er det noen i samme situasjon? Som er redd for å få flere barn? Jeg begynner å tenke på om vi bare bør si oss ferdige, og være fornøyd med at vi fikk en frisk gutt. Anonymkode: 9f667...5bd
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Herpes er jo en såpass kjent sykdom at de nok har rutiner osv for det, kan du høre med fastlegen din kanskje? Jeg mener det bare er farlig om man får førstegangsutbrudd i graviditeten men jeg vet virkelig ikke. Det kan jo hende at man kan ta keisersnitt også om det er selve fødselen som er smitterisiko til barnet. Ville hørt med legen, jeg tror ikke det er sånn at kvinner med herpes anbefales å ikke få barn Anonymkode: 9ad4a...1c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå