Gå til innhold

Covid smitte i husstanden

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 18.14):

Alle i huset har fått korona utenom meg. Jeg har vært oppi barna 24/7 så burde vært smittet for lenge siden. 

nå sitter jeg bare og gruer meg til jeg også får, ettersom jeg er redd for å bli så dårlig at det blir vanskelig å ta vare på barna. (To babyer) 

dere som har hatt samboer/barn dere er oppi som har hatt covid og fikk det før dere. Hvor lang tid tok det før dere fikk det selv? Evt. Er det noen som ikke fikk selv om de er oppi smittede hele tiden? 

Og dere som fikk til slutt. Hadde dere det verre en resten av familien? 

Anonymkode: bfc9d...5a7

Her ble vi først foreldrene smittet og fikk symptomer omtrent samtidig, mens barna hadde ingen symptomer. Så begynte barna 1 etter 1 å få symptomer kanskje uka etter. 

Etter min mening er det umulig å slippe unna hvis man bor i samme bolig og har små barn - man kan jo ikke isolere seg helt fra barna sine. Jeg hadde det klart verst av alle i familien med influensalignende symptomer i 3 dager mens mann og 3 barn hadde kun lette symptomer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Drizzt said:

Her ble vi først foreldrene smittet og fikk symptomer omtrent samtidig, mens barna hadde ingen symptomer. Så begynte barna 1 etter 1 å få symptomer kanskje uka etter. 

Etter min mening er det umulig å slippe unna hvis man bor i samme bolig og har små barn - man kan jo ikke isolere seg helt fra barna sine. Jeg hadde det klart verst av alle i familien med influensalignende symptomer i 3 dager mens mann og 3 barn hadde kun lette symptomer.

Sønnen vår hadde corona og ingen av oss andre 3 i husstanden ble smittet. Han er 5 år og vi levde som normalt.

Skrevet

Tirsdag på første mann, torsdag uka etter på neste (9 dager etter første),deretter tirsdag og torsdag (5 og 7 dager etter nr.2)

Skrevet
gjest:) skrev (48 minutter siden):

Sønnen vår hadde corona og ingen av oss andre 3 i husstanden ble smittet. Han er 5 år og vi levde som normalt.

Eventuelt at dere hadde det uten symptomer, så dere mistenkte aldri noe.

Skrevet
1 minutt siden, Drizzt said:

Eventuelt at dere hadde det uten symptomer, så dere mistenkte aldri noe.

Jada. Kan selvfølgelig hende vi var smittet uten symptomer og med tilsammen 27 negative hjemmetester.

Eller kanskje vi bare ikke ble smittet. 5-åringen var heller ikke spesielt syk, ingen luftveissumptomer og kun svak strek på alle testene sine, så han var kanskje ikke så smittsom.

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

Her hadde to av barna det. De har sovet i senga med meg. Jeg ble ikke syk.. ikke eldstemann heller. Hun er 13 år.

Skrevet
gjest:) skrev (54 minutter siden):

Jada. Kan selvfølgelig hende vi var smittet uten symptomer og med tilsammen 27 negative hjemmetester.

Eller kanskje vi bare ikke ble smittet. 5-åringen var heller ikke spesielt syk, ingen luftveissumptomer og kun svak strek på alle testene sine, så han var kanskje ikke så smittsom.

Negative hjemmetester betyr ikke ingen korona. Flere titalls eksempler rundt meg av personer som tester gang på gang negativt med hjemmetest, men PCR viste positiv. Også mange eksempler med personer som fikk positiv PCR selv om de ikke hadde symptomer (sist en kollega av meg som skulle til utlandet og måtte ta en test før avreise og ble overrasket over at den var positiv siden han ikke hadde noen symptomer og følte seg helt frisk ellers). Jeg bare sier at det er fult mulig og slett ikke usannsynlig at man har det eller har hatt det uten å merke det. Og at hjemmetest viser ikke nødvendigvis riktig.

Applehead skrev (53 minutter siden):

Her hadde to av barna det. De har sovet i senga med meg. Jeg ble ikke syk.. ikke eldstemann heller. Hun er 13 år.

Man blir ikke nødvendigvis syk selv om man er smittet, nei. Likevel greit å slippe symptomene :)

Skrevet

Barna positive lørdag, mannen søndag og jeg tirsdag. De ble ikke dårlige, jeg ble litt.

Skrevet
Tough cookie skrev (9 timer siden):

Hvilke symptomer har du nå i etterkant?

Kraftig hodepine, smerter i bihuler, kjeve og øyne, vondt hals (ikke vanlig sår hals), øreverk på og av, konsentrasjonsvansker, hjernetåke, hjertebank og generell sykdomsfølelse. 

Drizzt skrev (3 timer siden):

Negative hjemmetester betyr ikke ingen korona. Flere titalls eksempler rundt meg av personer som tester gang på gang negativt med hjemmetest, men PCR viste positiv. Også mange eksempler med personer som fikk positiv PCR selv om de ikke hadde symptomer (sist en kollega av meg som skulle til utlandet og måtte ta en test før avreise og ble overrasket over at den var positiv siden han ikke hadde noen symptomer og følte seg helt frisk ellers). Jeg bare sier at det er fult mulig og slett ikke usannsynlig at man har det eller har hatt det uten å merke det. Og at hjemmetest viser ikke nødvendigvis riktig.

Man blir ikke nødvendigvis syk selv om man er smittet, nei. Likevel greit å slippe symptomene :)

Ikke at det spiller noen rolle, men jo, det er fullt mulig å slippe unna selv med små barn i huset. Min mann tok to PCR-tester som begge var negative. Toåringen vår hadde skikkelige forkjølelsessymptomer med nysing og hoste, og det er selvfølgelig umulig å holde avstand både til et barn på to og til barn på seks (vår andre datter). Med til sammen fire smittede personer i husholdningen samtidig, trodde ikke vi heller at det var mulig at han ikke skulle få det, men jo da. Han har forresten fortsatt ikke hatt en eneste positiv test eller symptom enda vi bor midt i den verste smittepølen på Østlandet. 

Skrevet

Vi fikk det alle innen en uke. To av oss var helt nede for telling i et-to døgn, to med litt mindre symptomer og en så og si uten (litt hoste bare). Hvem som fikk det først og sist, hvem som er vaksinert og ikke hadde tilsynelatende ingen betydning i vår familie. 

Skrevet

Tok 4 dager fra di første i familien fikk til jeg fikk positiv test. Hadde masse symptomer men negativ test og så på fjerde dagen ‘bam’ korona 🤪

Følte meg ivertfall dårligere enn mann og barn- fikk ‘heldigvis’ 2 dager i isolasjon alene hjemme til å komme meg mens di andre var ferdige med sin isolasjon.

Hadde hodeverk i 7 dager, dårlig mage, stiv i leddene (fingre og tær), tørrhoste , snørrete , svimmel og veldig trøtt /sliten…

Min mann og ungene hostet for det meste .

Nå 1,5 uke etter er jeg fremdeles litt stiv i leddene , hovedsakelig i fingrene . Får bare ta tiden til hjelp.

Skrevet
Drizzt skrev (7 timer siden):

Eller så kan det hende at enkelte rett og slett ikke blir smittet. 

Jeg fikk det ikke da datteren min hadde det. Tok pcr på dag 3,5 og 10. 

En kollega av meg ble ikke smittet da hennes mann og begge barna hadde det. 3 uker etterpå ble hun smittet på jobb. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
gjest:) skrev (10 timer siden):

Samme her. Covid vil ikke ha meg (eller mannen min)😜
Negative tester, heller ingen symptomer…

Endret av Mekkapekka
Gjest Krokanrullene
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 14.2.2022 den 18.14):

Alle i huset har fått korona utenom meg. Jeg har vært oppi barna 24/7 så burde vært smittet for lenge siden. 

nå sitter jeg bare og gruer meg til jeg også får, ettersom jeg er redd for å bli så dårlig at det blir vanskelig å ta vare på barna. (To babyer) 

dere som har hatt samboer/barn dere er oppi som har hatt covid og fikk det før dere. Hvor lang tid tok det før dere fikk det selv? Evt. Er det noen som ikke fikk selv om de er oppi smittede hele tiden? 

Og dere som fikk til slutt. Hadde dere det verre en resten av familien? 

Anonymkode: bfc9d...5a7

Lykke til! 

Datteren min på 12 år fikk det i januar, da ble bare hun smittet. Isolerte henne ikke, men hun er naturlig ikke så oppå oss andre som yngre barn er. Hun hadde ingen symptomer. 

Jeg og mannen fikk det en måned etterpå, jeg hadde litt vond hals, var svimmel og fikk frostanfall/frøs veldig. Var over etter 5 dager, vil ikke si jeg ble veldig syk. Jeg har tre vaksinedoser. 

Mannen ble sykere enn meg, feber, vonde ledd, veldig hoste. 

Vi har i tillegg til 12-åringen to andre tenåringer og et ganske lite barn. Det gikk helt fint å ta vare på det minste, særlig fordi jeg ikke følte meg så syk. 

Så hos oss ble ett av fire barn smittet første runde, og oss to voksne i andre. De tre andre ungene har ennå ikke hatt covid. 

Endret av Krokanrullene
Skrevet

Jeg hadde nylig covid, mannen min fikk det ikke. Vi delte seng, bad, kjøkken osv som normalt :)

• Opprett ny...