AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 I dag har jeg fått helt sammenbrudd. Det ble så ille at jeg bare måtte dra hjem fra jobb og gråt på vei hjemover.... Eksen min ringte meg, flere ganger, og han er som overskriften sier rusavhengig - og jeg har blokkert nummeret hans flere ganger, men han skaffer seg bare nytt nr. Klokka var 11 på dagen da dette startet, og han var så rusa at han ropte så høyt han kunne på telefon og brølte til meg, og jeg kjenner jeg har blitt så redd for han at jeg blir helt handlingslammet. Feks da han hørte at jeg begynte å gråte så laget han en sånn ekkel "buhuuu" lyd og etterlignet meg, og jeg sa til han at jeg ikke klarte mer av dette og at han må stoppe, men han fortsatte bare å etterligne meg med å si med bebi-stemme "jeg klarer ikke mer" Helt siden jeg kom hjem har jeg blitt liggende i senga og grått. Jeg klarer ingenting nå. Han sa så mange drøye, forferdelige ting som jeg ikke engang kan skrive, men det er såpass ille at det omhandler bruk av ord som drap. Jeg er så kvalm og nedbrutt at jeg har ikke klart å ringe noen, det er som om jeg har "gitt opp"... Jeg vet at jeg må gjøre noe, men jeg makter ikke. Klarer ikke å ringe en venninne eller familie fordi jeg er så redd for å skyve de lenger vekk med at de igjen blir redde... Hva kan jeg gjøre? Er det noen som har opplevd lignende situasjon og kommet seg ut? Vi bor dessverre i samme by, og jeg er redd for å møte på han, spesielt i en slik tilstand som han har vært i i dag... Han var såpass rusa at han gjentok bare det samme om og om igjen og brølte at jeg skulle holde kjeft og kom med trusler...Blir glad for alle råd jeg kan få Anonymkode: 34899...af9
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Du ringer politiet! Anonymkode: 37b7a...fb6 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du ringer politiet! Anonymkode: 37b7a...fb6 Dette. Og så sitter du ikke og hører på ham neste gang han ringer, men legger på med en gang du skjønner hvem det er. Eventuelt tar du opp samtalen, så du har noe å legge frem for politiet. Anonymkode: 6b24e...525 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 1. Aldri ta telefon fra ukjente nummere 2. Bytt nummer, og det til hemmelig 3. En annen ting kan være å bytte etternavn, for eksempel ta pikenavnet til din mor eller noe sånt. En i familien min gjorde det etter semistalking av eksen. Og hun fikk seg postboks så det ble vanskelig å finne hennes private adresse Anonymkode: cc72f...66c 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Kontakt krisesenteret. De vet hva man skal gjøre i sånne situasjoner. Hvis du bor i Oslo er det denne kontaktinformasjon : https://www.oslokrisesenter.no/vare-tilbud/kvinner eller så kan du google plassen der du bor + krisesenter for å finne det. Anonymkode: 6f841...63c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Kontakt politiet og be om kontakt og besøksforbud Anonymkode: 3bdc3...6db 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå