AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Er det bare flaks om jeg får se hjertet slå? Skjønner at man ikke ser så mye annet, men håper så veldig på å kunne se hjertet. Pga ferie så blir det tidlig ul litt tidligere enn jeg håpet. Mulig jeg kan være 6+2 også, definitivt ikke kortere enn 6+1. Del gjerne erfaringer! Anonymkode: f8ff8...ed3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Helt ærlig, så ville jeg ventet til etter ferien. Så tidlig er du ikke garantert å se hjerteslag, og målene blir også såpass usikre at man lett blir satt tilbake mange dager. Så må du uansett tilbake på oppfølging en uke eller to senere for å se om det er utvikling, og risikerer å bruke hele ferien på å stresse med om noe er galt. Altså, om formålet med ultralyd er å bekrefte liv/ om alt er bra, så ville jeg ventet. Om du har noen medisinsk grunn til at du må ta ultralyd så tidlig, ville jeg diskutert det med legen. Anonymkode: 67483...868 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Jeg var på TUL 6+2. Vi så at hjertet banket og at det var en «masse» der. Kunne se hvor i livmora embryoet var plassert. Utover det lite 😅 men var veldig rørende å se og høre et liv inni seg. Jordmor sa til meg at jeg var heldig med at det viste et bankende hjerte og anslo at det hadde startet kun to dager tidligere. Vi var på ny TUL 12+2 og da var det mye artigere da vi tydelig så et menneske med hode osv. Fikk også med oss fine profilbilder. På senere UL 15+2 og 18+2 har vi ikke fått fine bilder pga hvordan han lå 😅 Nå er jeg 28+1 og skal på UL i uke 32 for å sjekke at morkaka har trukket seg opp. Anonymkode: f85d8...34e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 Jeg var under oppfølgning hos gynekolog i svangerskapet og fikk beskjed om å komme til første UL i uke 6 for å bekrefte liv og sjekke om embryoet vokste som forventet. Var på UL annenver uke fram til uke 12 og i uke 15, fikk mest ut av UL i uke 12, men mest ro i sjelen i uke 15 Anonymkode: 87e83...d7b
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Man kan se antal fostre , om hjerte slår, hvordan fosteret har festet seg, Anonymkode: 06b06...9f4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Ingen garanti for å se hjertet før uke 7, jeg ville helt klart ha ventet til etter ferien! Anonymkode: 3f8b6...dc0 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 Jeg så hjertet 6+2. Hadde satset på UL om jeg var deg, spesielt dersom du er på ferie noen uker. Mulig det er for tidlig, men om du ser hjertet er det hvert fall større sjanse for at ikke noe skjer på ferien. Anonymkode: ad59b...038
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det bare flaks om jeg får se hjertet slå? Skjønner at man ikke ser så mye annet, men håper så veldig på å kunne se hjertet. Pga ferie så blir det tidlig ul litt tidligere enn jeg håpet. Mulig jeg kan være 6+2 også, definitivt ikke kortere enn 6+1. Del gjerne erfaringer! Anonymkode: f8ff8...ed3 Jeg var ca den dagen og da så de ikke stort mer enn en klump på meg med en liten prikk som blinket (hjertet).. Det var kjedelige bilder men det viste jo liv da.. Hvis det er pga IVF så er det jo ok men hvis du betaler selv så er det like greit å vente noen uker. De 3 gangene jeg mistet var det ene rett før 10+0 og de andre to ca 11+0. Anonymkode: 1a571...03c
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #9 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg var ca den dagen og da så de ikke stort mer enn en klump på meg med en liten prikk som blinket (hjertet).. Det var kjedelige bilder men det viste jo liv da.. Hvis det er pga IVF så er det jo ok men hvis du betaler selv så er det like greit å vente noen uker. De 3 gangene jeg mistet var det ene rett før 10+0 og de andre to ca 11+0. Anonymkode: 1a571...03c Dette er ikke en ul jeg betaler for selv, så har ingenting å tape, er bare redd for å bli stressa hvis jeg ikke får se hjertet slå. Leit å høre at du har mistet så mange ganger. Vet du hvorfor det har skjedd såpass sent i første trimester? Har selv mistet i uke 11. Anonymkode: f8ff8...ed3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #10 Skrevet 15. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er det bare flaks om jeg får se hjertet slå? Skjønner at man ikke ser så mye annet, men håper så veldig på å kunne se hjertet. Pga ferie så blir det tidlig ul litt tidligere enn jeg håpet. Mulig jeg kan være 6+2 også, definitivt ikke kortere enn 6+1. Del gjerne erfaringer! Anonymkode: f8ff8...ed3 Det er altfor altfor tidlig og si noe som helst ja. Enig med mange her. Bare vær tålmodig og positiv spis sunt og ikke over tenk på og se babyen helt enda. Jeg tok ingen ultralyd annet enn den obligatoriske man får i uke 18 det var alt. Spiste sunt gikk turer og var innom ofte jordmor for målinger men det gjør man uansett. Det er altfor tidlig tro meg. Du vil ikke glede deg like mye hvis du vil sjekke det så ofte. Ta det som det kommer Gratulerer og lykke til Anonymkode: ea2e7...941
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #11 Skrevet 15. februar 2022 Bare for å stadfeste liv ville jeg dratt. Dro da jeg trodde jeg var 6+5 men ble satt tilbake til 5+6. Det var uansett mulig å se hjerteslag så det var en lettelse. Har vært ofte på ultralyd i 1 trimester grunnet tidligere spontanabort og siden jeg hadde en del blødninger. Det har vært gøy å se endringer etter bare noen uker, altså alle stadiene av utvikling. Nå er det en sprellende mini-baby og jeg synes aldri det er kjedelig på en ultralyd bare fordi jeg har vært ofte.. Anonymkode: 76221...f8f
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2022 #12 Skrevet 15. februar 2022 Så tidlig ser man ingenting nesten. Anonymkode: 6043b...b7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå