Gå til innhold

Bytte dekk - gjør du det selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gjør det sammen. Da skifter vi både på min og hans bil samtidig og deler på jobben.

Jeg gjør altså ikke hele prosessen selv hver gang, men jeg vet i alle fall at jeg fin får det til på egen hånd (ville bare brukt litt lenger tid..) og det syens jeg er KJEMPEVIKTIG!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det er likestilling sendte jeg kjerringa ut for å skifte dekk på bilen mens jeg vasket stua og kjøkkenet. Jeg var ferdig på en halvtime, men kjerringa brukte nesten 5 timer på bilen. Men hun klarte det og skruene satt jævlig godt.

:sjarmor:

Skrevet

Jeg har ikke skiftet dekk siden jeg var 19 og punkterte da jeg skulle lukeparkere ved en litt skarp fortauskant. Det er ti år siden, så det spørs om jeg husker hvordan det gjøres. Nå skal det sies til mitt forsvar at det har vært mange år jeg ikke har hatt bil. Men de fire siste årene har jeg ikke noen unnskyldning for. så lenge mannen min tror at det er hans jobb, sitter jeg bare rolig i sofaen, jeg.

Skrevet
Siden det er likestilling sendte jeg kjerringa ut for å skifte dekk på bilen mens jeg vasket stua og kjøkkenet. Jeg var ferdig på en halvtime, men kjerringa brukte nesten 5 timer på bilen. Men hun klarte det og skruene satt jævlig godt.

:sjarmor:

5 timer på dekkskifte??

Hm...tro om gubben min går på den?

Virket det naturlig?

Skrevet
5 timer på dekkskifte??

Hm...tro om gubben min går på den?

Virket det naturlig?

Klart det. Det er jo bænkers. Mye grining og banning. Så henne fra vinduet vettu mens jeg pusset litt støv... aaaahhhh...

Skrevet
Klart det. Det er jo bænkers. Mye grining og banning. Så henne fra vinduet vettu mens jeg pusset litt støv... aaaahhhh...

Det er jo dritbra! "Kjære jeg stikker ut og skifter dekk en 5-6 timer" :sjarmor:

Synd det bare er to ganger i året.

Skrevet

Nei, skifter ikke selv lenger. Har dekkene til oppbevaring på et verksted hvor de skfter dekkene for meg - helt ypperlig. Mannen gjør det samme med firmabilen. Det koster nesten ingenting - tror vi betaler 300 kroner i året pr. bil for oppbevaring og omlegging.

Skrevet

Nå har jeg ikke bil, men da jeg hadde så oppbevarte jeg det andre settet med dekk i garasjen til mamma og pappa fordi jeg ikke hadde plass selv. Så da var det bare å kjøre hjem til de når jeg skulle bytte dekk og lagre det andre settet.

Så jeg kan bytte selv, men pappa syntes så synd på veslejenta si at det var alltid han som gjorde det.... :ler: Slite med det aleine da gitt.

Hadde vi hatt bil i dag ville det nok vært sambo sin jobb ja ;)

Skrevet

Samboer og jeg gjør det sammen.

Jeg synes det er veldig greit å kunne skifte selv, da jeg av og til kjører på forholdsvis øde strekninger med dårlig mobildekning.

Skrevet

Jeg får hjelp av min far til å gjøre det. Har ikke krefter til å gjøre det. Er nok litt svak.

Skrevet

Vel, Xray: Jeg er hunkjønn og skifter dekk på bilen selv.

Det er derfor jeg tok buss til jobb idag og kommer til å ta buss i morgen også; akkurat nå var terskelen litt høy for å begynne med det... (har ingen andre som kan gjøre det for meg, nei!)

Skrevet

Vi har ikke noen gubbe i hus vi, så vi fikser den biten selv.

Men så ble jeg tatt med på sånt fra jeg var liten av pappan min.

Skrevet

Mannen skifter dekk på begge bilene våre. Før vi ble sammen var det en eller annen bensinstasjon som gjorde det for meg :)

Skrevet

Jeg har sett på to ganger... :sjenert::ler:

jeg er ikke i nærheten av å klare å LØFTE den tingen man tar vekk "skruene" i dekket som skal av engang jeg, så slikt gjør pappa

Skrevet

Ettersom jeg er singel må jeg gjøre det selv. Med bakgrunn som gutt lærte jeg alt om slike ting, og gjør det med glede. Det jo en feminim jobb. Jeg skiftet til sommerdekk i vår iført kort jeans skjørt. Det var en fin varm dag også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...