AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Er i uke 32 og det har sunket, noen som har opplevde det samme? Hva skyltes det, hva skjedde og hva ble utfallet? Anonymkode: 689fd...6e7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Sunket som i at det er lavere enn forrige måling, eller at det ikke har vokst etter kurven som forrige målinger tilsa at det burde vært på? Var det 2 forskjellige som målte deg? Jeg hadde en kontroll hos fastlegen og da reagerte jordmor på symfysemålet på neste kontroll og ville ha meg inn en ekstra gang mellom 2 kontroller for ekstra måling. Da syntes hun alt var fint, alle hennes mål fulgte ca samme kurve (eller, jeg gikk fra ca akkurat på gjennomsnittstreken til den ene streken under) og hun var fornøyd igjen og har ikke gjort noe mer. Alle videre mål også var fine. Så virket som de bare målte litt forskjellig. Hørt fra andre også at om 2 forskjellige måler kan man få litt avvikende mål. Om det er store avvik så skal de vel vurdere å sende til vekstkontroll på sykehuset? Anonymkode: 43ccf...2fb
Vera Vinge Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Jeg har opplevd det i to svangerskap, omtrent samtidig som deg eller litt før. Begge ganger ble jeg sendt på ekstra ultralyd. I det ene svangerskapet lå babyen i tverrleie på det tidspunktet, og de antok at det var grunnen. Tror ikke jeg hadde noen ekstra kontroller pga dette etter det, men mener sf-målet begynte å stige igjen. Men var fortsatt litt under snittet. Ut kom likevel en stor baby. Nøyaktig det samme med neste baby. Ekstra oppfølging pga sf-mål, mens enden på visa ble igjen en frisk, og stor, baby. De sa til meg at sf-mål er er veldig upresist mål, men det kan gi en viss indikasjon på om ting er i orden, spesielt mtp hvor enkelt det er å gjøre sammenlignet med mer presise målinger som er mer ressurskrevende. For min del tror jeg sf-målet handlet om at babyene mine la seg langt ned i bekkenet tidlig og at jeg har god plass, og da ble også magen mindre. Husker det godt fra yngstemann, da sa de at de ikke fikk målt hodet på vekstestimering fordi han lå så langt ned. Så det med sf-mål kan være så mangt. Alt fra at videre undersøkelser kan avdekke noe de trenger å følge med på, til helt ufarlige ting. Jeg har venninner som har fått plutselig stigende sf-mål, hvor mye fostervann har vært grunnen feks. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå