AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Og nå er det gått 7 år siden jeg flyttet vekk.. Ingen her jeg bor vet om meg (såvidt). Jeg er redd for folk. Jeg vil ingenting. Jeg har sløst bort en del år av livet mitt, og jeg er enda ung. Jeg er svært bekymret for min fremtid. Jeg er i en ond sirkel, jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette. Tanker? Anonymkode: a4731...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Har du noen å snakke med? Anonymkode: 77276...ee0
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du noen å snakke med? Anonymkode: 77276...ee0 Ja, men jeg klarer bare ikke å ta kontakt. Og tør ikke å ta opp telefonen når noen ringer. Ts Anonymkode: a4731...3fe
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 Jeg fikk politiet på døren min fordi noen var bekymret for meg. Dette gjorde alt verre for meg da jeg måtte tvinge meg til å åpne opp døren. Jeg ble ganske sint på personen som ringte politiet. Har ikke snakket med han siden. Ts Anonymkode: a4731...3fe
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk politiet på døren min fordi noen var bekymret for meg. Dette gjorde alt verre for meg da jeg måtte tvinge meg til å åpne opp døren. Jeg ble ganske sint på personen som ringte politiet. Har ikke snakket med han siden. Ts Anonymkode: a4731...3fe Politiet kom fordi de ikke fikk tak i meg. Men jeg lå bare i sengen min og sov. Og telefonen min slo jeg av før jeg sov den kvelden. Ts Anonymkode: a4731...3fe
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 mange kommuner har en helsetjeneste /psykisk helsetjeneste. Ta kontakt der så kanskje du kan få noen å sparre disse tankene med. Hva med å bli med i noe forening/arrangert opplegg med innhold. da er det ikke så avhengig av at du må ta initiativ. Anonymkode: fa0de...c1e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men jeg klarer bare ikke å ta kontakt. Og tør ikke å ta opp telefonen når noen ringer. Ts Anonymkode: a4731...3fe du må komme deg ut mer. har du jobb? Anonymkode: 78572...a8c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): mange kommuner har en helsetjeneste /psykisk helsetjeneste. Ta kontakt der så kanskje du kan få noen å sparre disse tankene med. Hva med å bli med i noe forening/arrangert opplegg med innhold. da er det ikke så avhengig av at du må ta initiativ. Anonymkode: fa0de...c1e Tør ikke det. Har prøvd å ringe telefon anonymt men klarte ikke det. ts Anonymkode: a4731...3fe
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): du må komme deg ut mer. har du jobb? Anonymkode: 78572...a8c Jeg jobber ikke. Ts Anonymkode: a4731...3fe
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 Tør du å gå til fastlege og ta opp dette? Det høres ut som du må jobbe med noe angst for å ringe. Anonymkode: fa0de...c1e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #11 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg jobber ikke. Ts Anonymkode: a4731...3fe Hvordan har du da penger til å klare deg? Du får vel ikke bare penger fra NAV uten at du er i kontakt med fastlege eller psykolog og heller ikke tør og ta telefonen. Dette høres usannsynlig ut. Anonymkode: 0c33e...bb5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #12 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tør ikke det. Har prøvd å ringe telefon anonymt men klarte ikke det. ts Anonymkode: a4731...3fe Du kan også kontakte kommunen via hjemmeside om det hjelper? Noen synes det er lettere med bare skriftlig kommunikasjon Anonymkode: fa0de...c1e
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #14 Skrevet 14. februar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tør ikke det. Har prøvd å ringe telefon anonymt men klarte ikke det. ts Anonymkode: a4731...3fe Du må ringe den telefonen. Skjønner at det er tøft. Jeg var i dine sko og brukte 10 år før jeg turte å åpne meg til familie og psykolog. Angrer som en hund på at jeg ikke tok den telefonen for 10 år siden. Du har mulighet til å få hjelp 3 år før meg, synes du burde gripe den muligheten. For før eller siden så må man ta grep og det er bedre før enn etter. Igjen, skjønner at det ikke er lett. Jeg brukte 10 år. Anonymkode: 77276...ee0 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #15 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan har du da penger til å klare deg? Du får vel ikke bare penger fra NAV uten at du er i kontakt med fastlege eller psykolog og heller ikke tør og ta telefonen. Dette høres usannsynlig ut. Anonymkode: 0c33e...bb5 Jeg har AAP, jeg har tvingt meg til de møtene, jeg fikk gjort det meste over telefon. har også vært hos psykolog. Dette ble gjort med mye styr for at jeg skulle klare det, det er lenge siden nå. Jeg klarte det men det endte med en katastrofe og endte dårlig hver gang. Jeg har blitt verre etter dette, vært inne og alene ganske lenge igjen. Ts Anonymkode: a4731...3fe
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #16 Skrevet 14. februar 2022 Er du hun som slet med foreldrene sine og i en bolig som er langt unna der hun ville bo? Synes du skriver på litt lik måte som hun. Jeg tror du trenger å få et sted å være om dagen. Folk å snakke med. Det er ikke sunt å isolere deg helt. Anonymkode: 78572...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #17 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg fikk politiet på døren min fordi noen var bekymret for meg. Dette gjorde alt verre for meg da jeg måtte tvinge meg til å åpne opp døren. Jeg ble ganske sint på personen som ringte politiet. Har ikke snakket med han siden. Ts Anonymkode: a4731...3fe Kanskje han bare var bekymret for deg da? Siden du ikke svarer på telefon og isolerer deg? Men du er sint på han som om han har skadet deg? Det virker som du isolerer deg og tenker alle vil deg vondt. Dette må du snakke med legen din om slik at du får hjelp til å bearbeide. Kansje du har litt sånne paranoide tanker? Folk er jo ikke ute etter deg. Anonymkode: 78572...a8c
Egenskap Skrevet 14. februar 2022 #18 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Og nå er det gått 7 år siden jeg flyttet vekk.. Ingen her jeg bor vet om meg (såvidt). Jeg er redd for folk. Jeg vil ingenting. Jeg har sløst bort en del år av livet mitt, og jeg er enda ung. Jeg er svært bekymret for min fremtid. Jeg er i en ond sirkel, jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette. Tanker? Anonymkode: a4731...3fe For det første må ta for deg ordet hvorfor du har havnet i en slik situasjon. Dernest må du bryte opp og bare finne noen. Det er særdeles viktig du setter ord på alle faktorer og er ærlig med deg selv selv om du kan ha gjort gale ting eller andre har gjort mot deg.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #19 Skrevet 14. februar 2022 Egenskap skrev (3 minutter siden): For det første må ta for deg ordet hvorfor du har havnet i en slik situasjon. Dernest må du bryte opp og bare finne noen. Det er særdeles viktig du setter ord på alle faktorer og er ærlig med deg selv selv om du kan ha gjort gale ting eller andre har gjort mot deg. Det kan være så lite som å bli psykisk syk faktisk. Eller man opplever en krise i livet. Jeg mistet min mor og sørget og flere tok avstand da. Mange mennesker vil helst bare ha venner som er på en oppoverreise og med en gang ting blir røft og vanskelig så orker de ikke. Det er mange folk som er ego på den måten. Anonymkode: 78572...a8c
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #20 Skrevet 14. februar 2022 Hvordan ser du for deg at du skal få det bedre? Anonymkode: cf088...0cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå