NewName Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Nærkontakt testet positivt på søndag, jeg var rundt han to ganger i helgen og ganske nære da. Jeg tok en negativ test i dag, betyr det at jeg slapp unna å bli smittet ? Eller kan testen plutselig bli positiv om noen dager ? Hvor mange dager etter kontakt er man liksom trygg på å ikke ha blitt smittet ?
2sommerfugler Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 NewName skrev (6 minutter siden): Nærkontakt testet positivt på søndag, jeg var rundt han to ganger i helgen og ganske nære da. Jeg tok en negativ test i dag, betyr det at jeg slapp unna å bli smittet ? Eller kan testen plutselig bli positiv om noen dager ? Hvor mange dager etter kontakt er man liksom trygg på å ikke ha blitt smittet ? Har dessverre hørt om de som har nestet positivt på hurtigtest både 8 og 9 dager etter nærkontakt - så du er nok ikke helt trygg enda.
NewName Skrevet 14. februar 2022 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2022 Smitter man noen videre, før testen vises som positiv ? Testet negativt i dag, håper ikke jeg har smittet kollegaer på jobb i dag. Før jeg fikk høre at nærkontakten hadde positiv test.
mingus Skrevet 15. februar 2022 #4 Skrevet 15. februar 2022 Vi hadde nærkontakt på besøk 5 feb, hun testet ikke positivt før dagen etter forresten. Vi testet positivt først i dag.
matsats Skrevet 15. februar 2022 #5 Skrevet 15. februar 2022 Hvorfor driver folk å teste seg nå? Den eneste grunnen til å evt teste seg nå er om man blir skikkelig syk og man må bli diagnostisert på sykehuset.
NewName Skrevet 15. februar 2022 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2022 Helt unødvendig å gå rundt og smitte flere om en kan unngå det 1
Kaktusogsol Skrevet 15. februar 2022 #7 Skrevet 15. februar 2022 Jeg testet positivt 10 dager etter sønnen min
Summeer Skrevet 15. februar 2022 #8 Skrevet 15. februar 2022 Barna testet positivt hver 9. Dag da vi hadde det i hus, og vi voksne ble ikke smittet selv med nær kontakt. Satt 21 dager i isolasjon/streng karantene (vi isolerte jo ikke barna, så vi tok familiekarantene...)
Fruen92 Skrevet 15. februar 2022 #9 Skrevet 15. februar 2022 Barn positiv torsdag og jeg mandagen etter
Anbefalte innlegg