Gå til innhold

Grapefruktkjerneekstrakt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er mye forkjølet(varierer mellom sår hals, tett nese, bihuleproblemer osv). Fikk tips om at grapefruktkjerneekstrakt kunne hjelpe når halsen/mandlene er sår/hovne. Så har jeg lest litt på nettet og sett at dette kan brukes til "alt". Hva slags produkt er dette egentlig? Noen som har brukt det? Hjelper det mot mine hals/nese-plager?

Videoannonse
Annonse
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Det er et antibakterielt produkt som også sies å ta knekken på enkelte typer virus og sopp. Jeg har en hel bok hvor det står anvendelsesområder, både utvortes og innvortes. Hvorvidt det virker vet jeg ikke, man blir jo stort sett frisk av halsonder av seg selv, og de gangene jeg har hatt betennelse har det endt med legebesøk uansett. Derimot har jeg mer tro på at det er bra mot eksem og psoreasis og slikt.

Det sies også at det ved daglig bruk skal styrke immunforsvaret, men det er så ekkelt å drikke at det orker jeg bare ikke :roll:

Skrevet
Det er et antibakterielt produkt som også sies å ta knekken på enkelte typer virus og sopp.

Antibakterielt middel som tar knekken på virus? Og dette har ikke blitt en så stor revolusjon at mediene har strømmet over av artikler om det?

Skrevet

Sitat fra http://brambyco.com/grapesan.htm

" Grapefruktkjerneekstrakt (GKE) ble oppdaget ved en tilfeldighet, da Dr. Jacob Harich, lege og hobby- gartner fra Florida, la merke til at kjerner fra grape- frukter som befant seg i hans komposthaug ikke råtnet. Siden har over 20 studier ved renommerte laboratorier verden over bekreftet at den aktive substansen i grapefruktkjernene er meget virksom mot et bredt spektrum av bakterier, virus, sopp og parasitter. Disse omfatter også de vanligste bakterier som f. eks. Streptokokker, Stafylokokker, Salmonella, Shigella, Escherichia coli etc. virus som Herpes simplex og Influensa A2 virus, samt sopp som Candida og Monilia albicans, Epidermophyton, Aspergillus, Trichophyton etc.

Hvordan er dette mulig? Analyser og forsøk viser at GKE forhindrer opptak av aminosyrer ved cytoplasmiske membraner hos mikro-organismer. Dette fører til mikrobenes død"

Skrevet

ÅÅ husker det fra studenttida, da det var krise med influensa i eksamensperioden. Det smaker HELT forferdelig da!!! :ler:

Skrevet

Linker hentet fra sider som selger produktet er ikke av de mest troverdige kildene i min bok.

Skrevet

Fra Olifiklinikkens hjemmesider:

"Det finnes i dag ingen medisin som fjerner herpesviruset fra kroppen."

Skrevet

Nå var det forkjølelse som plaget meg mest da....

Gjest GreenSky
Skrevet

Stefaren min som er melkebonde, tar noen dråper i vannet til kuene. (De har et trau med vanlig vann, og et med enn del dråper grapefruktekstrakt i, sånn at de kan velge) Stefaren min påstår at kuene er mye friskere og sunnere etter at han begynte med det.

Gjest Ingrid78
Skrevet
ÅÅ husker det fra studenttida, da det var krise med influensa i eksamensperioden. Det smaker HELT forferdelig da!!!  :ler:

Hvis du tar det i litt juice istedetfor vann, så er det ikke så ille. Men det er effektivt. Jeg knekker bronkitter på under en uke med det. Men for all del, ikke drikk melk like før eller like etter, da klumper det seg i magen, og du få vondt. Men det anbefales å spise litt yoghurt eller biola en stund før eller etter du har tatt det. For det går hardt utover mage og tarmbakteriefloraen.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Antibakterielt middel som tar knekken på virus? Og dette har ikke blitt en så stor revolusjon at mediene har strømmet over av artikler om det?

Jeg skrev at det sies at det tar knekken på virus. Jeg har lest at det har både antibakteriell og antiviral virkning. Men om du gidder å lese hele innlegget mitt, så ser du kanskje at jeg selv har mine tvil til middelets virkning.

Jeg har forøvrig sett flere artikler om dette middelet.

Skrevet

Jeg fikk det anbefalt som akutthjelp mot kviser. Funker bare sånn passe, og klør noe avsindig.

Skrevet

Hvordan kan jeg bruke det mot sånne hvite sår inni munnen? Det står at produktet ikke kan brukes ufortynnet, hva skal jeg blande med?

Skrevet
Hvordan kan jeg bruke det mot sånne hvite sår inni munnen? Det står at produktet ikke kan brukes ufortynnet, hva skal jeg blande med?

Trøske?

Jeg vil tro at du kan ta noen dråper i et glass vann og skylle munnen med? :klø:

Skrevet

Dersom man bruker grapfruktkjerneekstrakt, er det veldig viktig!!!! å bruke gode tarmbakterier i tillegg. Grapfruktkjerneekstrakten dreper bakterier, men den ser ikke forskjell på gode og dårlige bakterier, så derfor må man ta et tillskudd av gode tarmbakterier, for å unngå overveskt av de dårlige...noe som i verste fall resulterer i Candidad Albicans :Nikke:

Skrevet

Det kommer da helt an på mengden man har i seg...

Skrevet

Det står at en ikke skal bruke grapefruktkjerneekstratkt til munnskyllinger eller direkte på slimhinner...merkelig. Jeg SVELGER jo greiene da? og inni munnen er det jo slimhinner...og munnen blir jo skylt når jeg tar det i munnen? merkelig..

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Ufortynnet ja. Du kan blande det ut med olje eller vann og så bruke det.

• 7 år senere...
Gjest Susanne
Skrevet

Det er et antibakterielt produkt som også sies å ta knekken på enkelte typer virus og sopp. Jeg har en hel bok hvor det står anvendelsesområder, både utvortes og innvortes. Hvorvidt det virker vet jeg ikke, man blir jo stort sett frisk av halsonder av seg selv, og de gangene jeg har hatt betennelse har det endt med legebesøk uansett. Derimot har jeg mer tro på at det er bra mot eksem og psoreasis og slikt.

Det sies også at det ved daglig bruk skal styrke immunforsvaret, men det er så ekkelt å drikke at det orker jeg bare ikke :roll:

Hei,bland det med appelsinjuice,eller grapefruktjuice,da kjenner du ikke smaken :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...