Gå til innhold

Han tar opp tlf hver gang jeg skal fortelle noe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er nesten hver gang altså. Han tar opp tlf når jeg forteller han noe om dagen, eller noe generelt jeg vil fortelle. Når jeg sier ifra at jeg synes dette er dårlig gjort så sier han at han skal bare sjekke noe, å han får med seg det jeg skal si. Noe jeg kan gjøre for at han skal lære? Tar imot alle tips 

Anonymkode: 97970...153

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er nesten hver gang altså. Han tar opp tlf når jeg forteller han noe om dagen, eller noe generelt jeg vil fortelle. Når jeg sier ifra at jeg synes dette er dårlig gjort så sier han at han skal bare sjekke noe, å han får med seg det jeg skal si. Noe jeg kan gjøre for at han skal lære? Tar imot alle tips 

kjærlighetsspråk

Gjest Elder Millennial
Skrevet (endret)

Hat du fortalt han hvordan det føles for deg når han gjør slik? På en rolig og beskrivende måte som selv en 1 klassing ville forstått og han bryr seg fortsatt ikke nok om deg til å forandre denne enkle lille tingen som betyr så mye for deg? 

Da må han skjerpe seg brennkvikt tenker jeg, før du slutter å bry deg og sakte men sikkert mister alle følelser. 

Endret av Elder Millennial
Manglet litt tekst
Skrevet

Han er ikke interessert og driter i det du skal si. 

Anonymkode: d8655...607

• Liker 11
Skrevet
Elder Millennial skrev (22 minutter siden):

Hat du fortalt han hvordan det føles for deg når han gjør slik? På en rolig og beskrivende måte som selv en 1 klassing ville forstått og han bryr seg fortsatt ikke nok om deg til å forandre denne enkle lille tingen som betyr så mye for deg? 

Da må han skjerpe seg brennkvikt tenker jeg, før du slutter å bry deg og sakte men sikkert mister alle følelser. 

Jeg snakket med han om det, han sier unnskyld og at han ikke skal gjøre det igjen, jeg vet fra erfaring at alt han sier han skal endre på blir ikke endret, neste gang jeg sier «nå gjør du det igjen» ved at han tar opp tlf mens jeg snakker, så blir han sint på meg fordi jeg skal «kontrollere» han. Jeg forsøkte å si til han at jeg vet ikke om jeg tør å snakke med deg om flere ting, for jeg vet det blir drama. Han ender med å bli sint å kjefte, uten å lytte til hva jeg skal si 

• Liker 1
Gjest Elder Millennial
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg snakket med han om det, han sier unnskyld og at han ikke skal gjøre det igjen, jeg vet fra erfaring at alt han sier han skal endre på blir ikke endret, neste gang jeg sier «nå gjør du det igjen» ved at han tar opp tlf mens jeg snakker, så blir han sint på meg fordi jeg skal «kontrollere» han. Jeg forsøkte å si til han at jeg vet ikke om jeg tør å snakke med deg om flere ting, for jeg vet det blir drama. Han ender med å bli sint å kjefte, uten å lytte til hva jeg skal si 

Dette er ikke en god kjæreste, du ser det du også om du leser gjennom det du har skrevet? Og han endrer seg ikke, kan du akseptere dette da? Vil du ha denne mannen slik som han er nå? For du får ikke til å endre han om det ikke har skjedd noe til nå. 

Du fortjener bedre ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

han sier unnskyld og at han ikke skal gjøre det igjen

Kan dere forsøke å bli enige om en ny måte å gjøre tingene på? Nå har dere forsøkt å gjøre det samme flere ganger og det fører ikke til endring. Hva om dere avtaler skjermfri tid, f.eks. etter kl. 20. Da har dere kvalitetstid sammen og kan prate, gå en tur, spille brettspill, høre på musikk sammen, eller gjøre noe annet hyggelig sammen. 

Anonymkode: c4cd4...372

• Liker 1
Skrevet

Sånn er det her og. Han kan gjerne begynne å snakke med hunden for eksempel når jeg er midt i å fortelle noe, eller sette seg med telefonen. Har tatt det opp 100 ganger, men han sier han får med seg det jeg sier. Om jeg da senere f.eks sier: «husker du jeg sa jeg har invitert den og den til middag i helgen?» «hæ, nei, det har ikke du sagt»…

Nå har jeg begynt å la han få ting i trynet, så nå er det mer «du burde vel gjøre deg i stand snart siden den og den kommer på besøk om en halvtime?»

Det har hjulpet litt, han har innsett at det kan være greit å få med seg noe av babblet mitt 😂

Anonymkode: 9ce21...ef1

• Liker 1
Skrevet

Hadde slutta å prate og gått og gjort noe annet når han skal fortelle deg noe. Så skjønner han kanskje poenget. 

Anonymkode: dd768...089

• Liker 4
Skrevet

For en løk.

Anonymkode: 48360...8ae

Skrevet

"Jeg vil gjerne ha oppmerksomheten din når jeg snakker med deg" så venter du til han har lagt bort. Hvis han ikke gjør det, slutter du å snakke, begynner med noe annet, eller går bort og begynner mednoe annet, midt i setningen. Så kanskje du får plukket av ham uvanen.

Anonymkode: 82118...f4e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

"Jeg vil gjerne ha oppmerksomheten din når jeg snakker med deg" så venter du til han har lagt bort. Hvis han ikke gjør det, slutter du å snakke, begynner med noe annet, eller går bort og begynner mednoe annet, midt i setningen. Så kanskje du får plukket av ham uvanen.

Anonymkode: 82118...f4e

Ja, eller han får plukket av henne uvanen med å plage ham med uinteressant snakk? 

Det er jo tydelig to mennesker som ikke er på bølgelengde her.

Anonymkode: 23de6...3a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...