AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #1 Skrevet 14. februar 2022 Jeg jobber på en ungdomsinstitusjon, og vi har ofte aktiviteter med ungdommene sammen eller hver for seg. En av ungdommene er veldig glad i å svømme, så har vært en del i svømmehallen siste tiden. Leder dro meg kort til side idag og sa at "Kari nevner at det er ubehagelig for henne å dusje naken når du ikke gjør det i svømmehallen". Jeg forsøkte å forklare at jeg syntes det er noe ubehagelig å være kliss naken foran en ungdom jeg jobber med, og at jeg heller ikke ønsker å bli utsatt for å bli tatt bilde av (dette har skjedd før med annen ungdom og annen ansatt, men det er ikke helt usannsynlig at det skjer). Jeg forklarte også at ungdommen velger selv å dusje naken, og at dersom hun vil ha på bikini så sier jeg ikke noe på det. Leder mener fortsatt at jeg skal dusje naken med ungdommen, men jeg føler at dette er for ukomfortabelt for meg.. Er jeg helt på jordet her? Noen som har vært i lignende situasjon, eller som gymlærer f.eks? Leder vil selvfølgelig ikke tvinge meg, men føler at det nå har blitt en greie.. Anonymkode: e0d1d...ea7
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #2 Skrevet 14. februar 2022 Da får du la være å bli med i bassenget. Man skal ikke dusje med svømmetøy av hygieniske årsaker. Eller så får dere dusje etter tur slik at ungdommen slipper å dusje naken med deg. Anonymkode: 6b3ce...95e 34
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #3 Skrevet 14. februar 2022 Som nevnt over. Du skal ikke dusje med svømmetøy. Du blir ikke helt ren her og der. Enten får du la være å bli med i bassenget eller følge hygieneprinsippene Anonymkode: d485f...ebd 10
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #4 Skrevet 14. februar 2022 Da dusjer ungdommeb først og du etterpå. Eller omvendt. Man skal dusje naken eller så dropper du svømming. Samme regner for mine barn og barns venner. Anonymkode: 523fc...690 11
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #5 Skrevet 14. februar 2022 Er da ingen som har med seg mobilen i dusjen. Den låses inn i skapet. Anonymkode: 523fc...690 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #6 Skrevet 14. februar 2022 Men herregud da…. Blir ikke rein her og der? Jeg hadde hoppet i dusjen med bikini på. Ikke sjanse i havet jeg dusjer naken med en tenåring som kan komme til å ta bilder av meg. Gå opp av bassenget litt før denne persone, Spyl deg kjapt, så kan tenåringen dusje naken om hun (han) absolutt må etter deg. Anonymkode: 58adc...e29 18 1
lillevill Skrevet 14. februar 2022 #7 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er da ingen som har med seg mobilen i dusjen. Den låses inn i skapet. Anonymkode: 523fc...690 Er vel ikke sånn i absolutt hele norge. Opplevelsen til TS var sikkert ubehagelig. Forstår godt at hen ikke vil bli tatt bilde av og få bildene spredd rundt blant ungdom. 8
lillevill Skrevet 14. februar 2022 #8 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men herregud da…. Blir ikke rein her og der? Jeg hadde hoppet i dusjen med bikini på. Ikke sjanse i havet jeg dusjer naken med en tenåring som kan komme til å ta bilder av meg. Gå opp av bassenget litt før denne persone, Spyl deg kjapt, så kan tenåringen dusje naken om hun (han) absolutt må etter deg. Anonymkode: 58adc...e29 Dette. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #9 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da dusjer ungdommeb først og du etterpå. Eller omvendt. Man skal dusje naken eller så dropper du svømming. Samme regner for mine barn og barns venner. Anonymkode: 523fc...690 Må vennene til barna dine å dusje naken? Om de ikke vil være naken foran deg, får de ikke bli med? Hører du selv hvor sykt dette er? Anonymkode: 58adc...e29 11
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #10 Skrevet 14. februar 2022 Jeg hadde fortsatt å dusje med bikini. Er for øvrig lærer selv, og aldri i livet om jeg dusjer naken foran elevene mine når vi skal i gsng med svømmeundervisning. Vi bruker egne garderober. Anonymkode: 27517...c57 18
Ulven Skrevet 14. februar 2022 #11 Skrevet 14. februar 2022 Finnes det en trenergarderobe i dette anlegget? Isåfall benytter du denne. Å dusje naken med de du er satt til å passe, er ikke greit for alle og det skal respekteres. 14
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #12 Skrevet 14. februar 2022 Husker fortsatt den ene dagen lærerinna vår dusja med oss. Vi gikk i 6 klasse. Det var utrolig kleint, men vi kom over det. Anonymkode: 988ff...759 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #13 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg jobber på en ungdomsinstitusjon, og vi har ofte aktiviteter med ungdommene sammen eller hver for seg. En av ungdommene er veldig glad i å svømme, så har vært en del i svømmehallen siste tiden. Leder dro meg kort til side idag og sa at "Kari nevner at det er ubehagelig for henne å dusje naken når du ikke gjør det i svømmehallen". Jeg forsøkte å forklare at jeg syntes det er noe ubehagelig å være kliss naken foran en ungdom jeg jobber med, og at jeg heller ikke ønsker å bli utsatt for å bli tatt bilde av (dette har skjedd før med annen ungdom og annen ansatt, men det er ikke helt usannsynlig at det skjer). Jeg forklarte også at ungdommen velger selv å dusje naken, og at dersom hun vil ha på bikini så sier jeg ikke noe på det. Leder mener fortsatt at jeg skal dusje naken med ungdommen, men jeg føler at dette er for ukomfortabelt for meg.. Er jeg helt på jordet her? Noen som har vært i lignende situasjon, eller som gymlærer f.eks? Leder vil selvfølgelig ikke tvinge meg, men føler at det nå har blitt en greie.. Anonymkode: e0d1d...ea7 Hvor god miljøterapeut er du når du ikke bryter egne sperrer? Hva tror du ungdommen vil si om deg når du er så redd for å vise deg naken etter felles svømming? Her har du en fantastisk mulighet til å vise og forklare ungdommen at slike ting som dette er utfordrende, og slike utfordringer må en faktisk presse seg litt til for å kunne dra på offentlig basseng. Det blir litt som å utdanne seg til sykepleier, får jobb på et sykehus men tåler ikke blod så du skal slippe å ta i mot disse pasientene. Skift jobb, du har lite å gjøre på en ungdomsinstitusjon når du sel ikke kan gå frem som et godt eksempel. Anonymkode: 31766...ce6 4 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #14 Skrevet 14. februar 2022 Kanskje det finnes handicaptoalett med dusj? Anonymkode: 8c4c0...182 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #15 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor god miljøterapeut er du når du ikke bryter egne sperrer? Hva tror du ungdommen vil si om deg når du er så redd for å vise deg naken etter felles svømming? Her har du en fantastisk mulighet til å vise og forklare ungdommen at slike ting som dette er utfordrende, og slike utfordringer må en faktisk presse seg litt til for å kunne dra på offentlig basseng. Det blir litt som å utdanne seg til sykepleier, får jobb på et sykehus men tåler ikke blod så du skal slippe å ta i mot disse pasientene. Skift jobb, du har lite å gjøre på en ungdomsinstitusjon når du sel ikke kan gå frem som et godt eksempel. Anonymkode: 31766...ce6 Nå må du gi deg. Ingen i denne verden skal være nødt til å bryte egne sperrer! Å lære seg å respektere hverandres grenser er viktigere. Og du sammenlignet vel ikke akkurat at en sykepleier må tåle blod med at en miljøarbeider må være naken på jobb? Jeg må ha lest feil. Anonymkode: 58adc...e29 31 5
solmåneogstjerner Skrevet 14. februar 2022 #16 Skrevet 14. februar 2022 Det er ikke alle svømmeanlegg som krever at man dusjer naken. Det nærmeste her har felles dusj for kvinner og menn og man skal dusje med badetøy. Jeg synes ikke at man kan kreve at ansatte dusjer naken sammen med elever/brukere. Fra skoletiden husker jeg at det var noen gym/svømmelærere som dusjet med oss, og noen som ikke gjorde. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #17 Skrevet 14. februar 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Må vennene til barna dine å dusje naken? Om de ikke vil være naken foran deg, får de ikke bli med? Hører du selv hvor sykt dette er? Anonymkode: 58adc...e29 Det er sykere at vi har fått en samfunn der man ikke kan dusje på et offentlig bad fordi noen kan ta blilder, Anonymkode: 7d044...d0f 9 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #18 Skrevet 14. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå må du gi deg. Ingen i denne verden skal være nødt til å bryte egne sperrer! Å lære seg å respektere hverandres grenser er viktigere. Og du sammenlignet vel ikke akkurat at en sykepleier må tåle blod med at en miljøarbeider må være naken på jobb? Jeg må ha lest feil. Anonymkode: 58adc...e29 Du leste ikke feil. Som miljøarbeider så er dette en av oppgavene du kan få tildelt, på lik linje med å ta de med på telttur. Skal du da også nekte å bli med på telttur fordi du er mørkeredd? Hva er det som står igjen til slutt i av miljøarbeid du kan gjøre på en ungdomsinstitusjon? - Lage mat, herunder frokost, lunsj, middag og kvelds. - Holde det rent og ryddig - Ha samtaler med ungdommen og undervise de i temaene Vet du hva miljøarbeid består av på en ungdomsinstitusjon? Anonymkode: 31766...ce6 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2022 #19 Skrevet 14. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Må vennene til barna dine å dusje naken? Om de ikke vil være naken foran deg, får de ikke bli med? Hører du selv hvor sykt dette er? Anonymkode: 58adc...e29 Selvfølgelig. 1 person som dusjer med badetøy forurenser vannet 50 ganger mer enn personer som har vasket seg skikkelig uten. Er en grunn til at svømmehallen har regler om at man skal dusje og vaske seg skikkelig før bad. Kan man ikke følge reglene til svømmehallen kan man ikke gå i svømmehallen. Det er helt håpløst hvordan folk har blitt og hvor redde folk er for å være nakne i garderoben. Det går ut over hygienen. Og vannet må klores unødvendig mye. Anonymkode: 52c42...926 9 1
Ulven Skrevet 14. februar 2022 #20 Skrevet 14. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du leste ikke feil. Som miljøarbeider så er dette en av oppgavene du kan få tildelt, på lik linje med å ta de med på telttur. Skal du da også nekte å bli med på telttur fordi du er mørkeredd? Hva er det som står igjen til slutt i av miljøarbeid du kan gjøre på en ungdomsinstitusjon? - Lage mat, herunder frokost, lunsj, middag og kvelds. - Holde det rent og ryddig - Ha samtaler med ungdommen og undervise de i temaene Vet du hva miljøarbeid består av på en ungdomsinstitusjon? Anonymkode: 31766...ce6 Å bli med på bading er en av oppgavene man kan bli tildelt som miljøarbeider. Å dusje naken foran ungdommen ligger ikke til arbeidsinstruksen. 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå